    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka nagrywarka DVD?
    Date: Sat, 11 Nov 2017 11:14:43 +0100

    W dniu 2017-11-11 o 01:45, Marek S pisze:

    > Tłoczni płyt nie mam jeśli o to pytasz :-)

    Fizycznie: w pewnym uproszczeniu kopiujesz sektor po sektorze, nie
    patrząc, co jest w środku - czyli robisz obraz płyty (a nie jej danych).

    Logicznie: kopiujesz zawartość płyty, czyli (też w pewnym uproszczeniu)
    strukturę katalogów i poszczególne pliki.

    > Nawet nie wiem jak sprawdzić. Zresztą nie sądzę aby o to chodziło bo
    > zabezpieczona płyta nie dałaby się przegrać, a jednak pozwala na to i
    > jest odtwarzana czasem. Raczej nie ma takich zabezpieczeń, który by się
    > raz ujawniały a chwilę potem już nie.

    Nie mam wielkiego doświadczenia w tym, ale zdarzało mi się kopiować
    trochę płyt zabezpieczanych. Skopiować się da prawie zawsze, ale taka
    płyta już jest widziana jako nie-oryginalna. W różnych konsolach trzeba
    było albo posiłkować się specjalnymi metodami kopiowania, albo
    dodatkowymi programami, albo modyfikacjami firmware.
    Podobnie bywało w niektórych starszych nawigacjach samochodowych, a
    nawet w grach komputerowych.

    > Sprawdzałem audio-CD, MP3, video DVD i DVD z danymi. Wszystkie one
    > czytane są bardzo dobrze a te dwa ostatnie tylko wtedy dobrze, gdy nie
    > ja je nagram. Video DVD jest czytane jako tako. Zdarza się, że muszę
    > wyjąć i włożyć aby znów była czytana. Czasem muszę raz jeszcze nagrać.
    >
    > Uzupełnię: płyty video tworzę w Nero Video. Nagrywanie najwolniejsze u
    > mnie to x8.

    Ostatnie "normalne" Nero to była wersja gdzieś około v.7
    Następne dostały całe mnóstwo niezbyt potrzebnych "wodotrysków", a ich
    funkcjonalność została ograniczona.
    Suma możliwości nagrywarki i konkretnej płyty najczęściej implikuje
    prędkości i metody nagrania na nośnik.
    Nowsze Nero już nie umieją pokazać, jaka to płyta, jakiego producenta i
    z jakich materiałów jest.

    > Rozwiń wątek. Sądziłem, że kopiowanie w Nero płyty kopiuje jej całą
    > strukturę 1:1 niezależnie od rodzaju zawartości.

    Nie. Nero prawie nigdy nie kopiuje 1:1. Lubo coś swojego wstawić.
    Od tego są inne programy. Nie pamiętam dokładnie, bodajże coś w rodzaju
    Ideal Copy, ClonyXX, Copy Pro.

    > Zapytałem o to samo support Nero. Odpowiedzieli mi, że każdy model
    > nagrywarki ma swoją optymalną prędkość i nie jest nią najniższa. A dalej
    > zalecono zapoznanie się z dokładnymi danymi technicznymi, o ile są one
    > publikowane przez producenta.

    I tu też przydaje się analiza nośnika, której to Nero już nie ma.
    Miało to jeszcze niedawno albo MagicISO, albo UltraISO.

    > Cenna wskazówka.

    Tam masz artykuły m.in. na tematy, o które pytasz: rodzaje kopiowania,
    rodzaje płyt, typy zabezpieczeń, kopiowanie płyt zabezpieczonych.

    Swego czasu jedna płyta CD-R kosztowała tyle, ile teraz nowa nagrywarka
    DVD, więc dbało się o nagrania i sposób nagrywania. Teraz można kupić
    całą paczkę płyt tylko na testy, żaden to problem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam