    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka nagrywarka DVD?
    Date: Sat, 11 Nov 2017 18:13:18 +0100

    W dniu 2017-11-11 o 11:14, Adam pisze:

    > Ostatnie "normalne" Nero to była wersja gdzieś około v.7
    > Następne dostały całe mnóstwo niezbyt potrzebnych "wodotrysków", a ich
    > funkcjonalność została ograniczona.
    > Suma możliwości nagrywarki i konkretnej płyty najczęściej implikuje
    > prędkości i metody nagrania na nośnik.
    > Nowsze Nero już nie umieją pokazać, jaka to płyta, jakiego producenta i
    > z jakich materiałów jest.

    Czyli co z tego wynika? Że kombinacji jest tyle, że nie da się skopiować
    / stworzyć od podstaw działającej płyty w moich odtwarzaczach?

    > Nie. Nero prawie nigdy nie kopiuje 1:1. Lubo coś swojego wstawić.
    > Od tego są inne programy. Nie pamiętam dokładnie, bodajże coś w rodzaju
    > Ideal Copy, ClonyXX, Copy Pro.

    Właśnie zainstalowałem najpierw AnyDVD a potem Ideal Copy. Włożyłem
    płytę DVD z danymi (bo na niej mi najbardziej zależy) w celu jej
    skopiowania i oba programy się na tym wyłożyły - żądały płyty Video.

    Sęk w tym, że ja nie mam video do skopiowania bo sam sobie je robię. Nie
    sądzę abym nieświadomie wyprodukował płytę zabezpieczoną. Nero Video
    generuje mi pliki w katalogu VIDEO_TS oraz pusty katalog AUDIO_TS, które
    to następnie nagrywam na DVD za pomocą Nero Burning Rom w trybie Video
    DVD. No i te płyty z większymi lub mniejszymi problemami są odtwarzane
    a ta w/w już nie. W zeszłym roku sklonowałem jej poprzedniczkę. Działała
    lecz potrafiła się zaciąć. Musiałem czasem ją wyciągnąć i włożyć by
    kontynuacja nastąpiła. W tym roku, na tym samym sprzęcie ani razu mi się
    to nie udało.

    > Tam masz artykuły m.in. na tematy, o które pytasz: rodzaje kopiowania,
    > rodzaje płyt, typy zabezpieczeń, kopiowanie płyt zabezpieczonych.

    Poczytałem sobie trochę. Dam nie ma nic wyjaśniającego problemy z
    płytami z danymi, a z takimi mam największy kłopot. O video zacząłem
    czytać ale też nie dowiedziałem się póki co niczego konkretnego. Głównie
    o łamaniu zabezpieczeń można wielu rzeczy dowiedzieć się ale niczego
    póki co nie znalazłem o dobrym nagrywaniu własnych materiałów video.
    Może nie własnych bo zgrywam głównie klipy z YT i z nich robię
    kompilację. Ale to raczej nie powinno rzutować na nic.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek