  • Data: 2020-02-12 14:25:05
    Temat: Re: Jaka róznica temperatury pomiedzy CPU a GPU?
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj pioruns, 12 lut 2020 w
    news:r20kiq$7mi$2$pioruns@news.chmurka.net napisałeś/aś:

    > Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. CPU i GPU mają różne TDP i
    > podczas normalnej pracy generują inne wartości ciepła.

    No właśnie. Nie wiem skąd encki wymyślił, że byłyby jednakowe tem. CPU i
    GPU mają różne temp i ewentualnie jeden może wpływać na temp. drugiego
    jeśli są na jednym hitpajpie, który ma ograniczoną pojemność cieplną, a
    wentylator ma ograniczoną wydajność chłodzenia.
    Jak dałem w takim układzie blaszkę miedzianą pod GPU(fabrycznie termopad)
    to zmieniło charakterystykę chłodzenia. I nie wiem w którą stronę
    bardziej, bo z jednej GPU znacznie szybciej oddaje ciepło, z drugiej jak
    nie jest obciążone, to wydaje mi się, że jest dodatkowo podgrzewane przez
    ciepło CPU.