  • 11. Data: 2012-03-02 15:35:23
    Temat: Re: Jaki 7-osobowy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "GR001" napisał w wiadomości grup

    > na długie trasy istotna jest jeszcze wygoda/komfort...
    > Mieliśmy w rodzinie parę vanów i wnioski są takie:
    > - amerykańskie najwygodniejsze i super (ale drogie, zawodne, drogie w
    > utrzymaniu)
    > - eurovan - fajne - w miarę nieduże, w 7-osób daje radę i jest wygodnie -
    > w sumie oszczędne i mimo pozorów, aż nie tak psujne

    Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to coś w stylu Grand Scenica czy
    większe? a te amerykąńskie to Ford Galaxy?

    > - toyoty - wygodne ale drogie - bezawaryjne
    > - Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód -
    > choć 5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da
    > rady zakładać fotelików na ostatnich siedzeniach

    Dlaczego niewygodny? Jest większy niż te które na razie brałem pod uwagę.
    Jechałem Alhambrą i w drugim rzędzie siedziało mi się bardzo wygodnie, nie
    wiem jak w trzecim.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-03-02 15:35:28
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 2 Mar 2012 15:30:02 +0100, "GR001"
    <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:

    >- Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód - choć
    >5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da rady
    >zakładac fotelików na ostatnich siedzeniach

    nie powinno być problemu: pasy są trzypunktowe.

  • 13. Data: 2012-03-02 15:39:50
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 2 Mar 2012 15:35:23 +0100, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    >Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to coś w stylu Grand Scenica czy
    >większe? a te amerykąńskie to Ford Galaxy?

    Galaxy = Alhambra = Sharan
    Wbrem pozorom Galaxy nie jest za bardzo amerykański :-)
    Eurovany to owoc współpracy PSA (peugeot 80x, citroen evasion) i fiata
    (lancia, fiat ulyssee, lancia)

  • 14. Data: 2012-03-02 15:43:01
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to coś w stylu Grand Scenica czy
    > większe? a te amerykąńskie to Ford Galaxy?

    Eurovany - to wspólny projekt Fiata, Citroena, Peugota - np. 807, Evasion -
    jechałem tym do Pragi - trasa w jedną stronę "na raz" i było bez problemu, w
    nocy reszta spała milo i wygodnie - fotele można ustawiac bliżej lub dalej
    od siebie, można zrobić układ 2+2+3 - wtedy masz przejście przez środek...,
    duża gama silników, w miarę ciche...

    > Dlaczego niewygodny? Jest większy niż te które na razie brałem pod uwagę.
    > Jechałem Alhambrą i w drugim rzędzie siedziało mi się bardzo wygodnie, nie
    > wiem jak w trzecim.

    Jechaliśmy Sharanem w 7 osób do amsterdamu - osoby siedzącę w ostatnim
    rzędzie cały czas marudziły na niewygodę i "bujanie",
    nie było też cicho... - nie daje się zbytnio przestawiać siedzeń - są wersje
    z fotelami kapitańskimi ale ja jej nie znalazłem...

    W Grandcaravanie chyba z 2004 jeżdziliśmy przez 2 lata trasy po 700-900 km w
    7 osób i był to największy komfort, w silniku 3,3 spalanie wychodził 17
    litrów LPG...
    pozdr.
    gr

  • 15. Data: 2012-03-02 15:53:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Galaxy = Alhambra = Sharan
    > Wbrem pozorom Galaxy nie jest za bardzo amerykański :-)
    > Eurovany to owoc współpracy PSA (peugeot 80x, citroen evasion) i fiata
    > (lancia, fiat ulyssee, lancia)

    Dzięki nie wiedziałem, ale to znaczy, że te Eurovany są sporo poza moim
    zasięgiem finansowym :-(

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2012-03-02 16:02:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "GR001" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > bliżej lub dalej od siebie, można zrobić układ 2+2+3 - wtedy masz
    > przejście przez środek..., duża gama silników, w miarę ciche...

    Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
    Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.

> [...]
    > nie było też cicho... - nie daje się zbytnio przestawiać siedzeń - są
    > wersje z fotelami kapitańskimi ale ja jej nie znalazłem...

    Ok, przemyślę to jeszcze.

    > W Grandcaravanie chyba z 2004 jeżdziliśmy przez 2 lata trasy po 700-900 km
    > w 7 osób i był to największy komfort, w silniku 3,3 spalanie wychodził 17
    > litrów LPG...

    Oczekiwałem raczej czegoś w granicach 7l ON po mieście i 5 na trasie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2012-03-02 16:23:07
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-02 14:20, Ergie pisze:
    > Witam!
    >
    > Nie jestem jak to mawiają krakusy "na kupnie",
    Jako użytkownik Doblo od 4 lat powiem tyle, że raczej nie polecam.
    Mam silnik 120 KM. Jest wystarczająco dynamiczny i w miarę oszczędny,
    ale krótko po gwarancji padło mi sprzęgło i koło dwumasowe (przebieg 70
    tys!). Potem padł wahacz i końcówka drążka kierowniczego. Te dwa
    ostatnie to pikuś, ale koło i sprzęgło kosztowały w sumie ponad 5 tys.
    Tylne siedzenia niewygodne (twarde) i kiepskie wsiadanie na miejsca 6 i 7.
    Jacek

  • 18. Data: 2012-03-02 16:40:35
    Od: s...@g...com

    On Friday, March 2, 2012 2:20:29 PM UTC+1, Ergie wrote:
    > 4. Renault Grand Scenic (ok. 72 tys. benzyna, ok 82 tys diesel)
    > + Największy bagażnik
    > + Trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze, a drugi przesuwany co dodatkowo
    > umożliwia powiększenie bagażnika
    > + Oszczędny diesel
    > - Cena
    > - Dużo psującej się elektroniki

    Któż Ci tak powiedział że psuje się?

    Z sceniolów bardzo wiele osób jest zadowolonych, a już w szczególności grand jest
    wyjątkowo chwalony, psujalność nie odbiega od innych marek. Jak ktoś potrzebuje się
    jakoś dowartościować to sobie krzyknie to i tamto, że mu źle, niedobrze, fort g..
    wort i takie tam. Szkoda słuchać tego.
    W ciągu 15 lat każdy samochód wymaga regularnego serwisu. Czujniki elektroniczne
    również. Rozrząd też trzeba robić (AFAIR: ok. 560 zł za komplet z robocizną), filtry
    zmieniać itd. To jest norma. Jeśli tylko będziesz dbał to spokojnie da radę.

    O scenikach więcej znajdziesz tu: http://www.scenicforum.pl

    pozdrawiam.

  • 19. Data: 2012-03-02 16:43:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > pikuś, ale koło i sprzęgło kosztowały w sumie ponad 5 tys.
    > Tylne siedzenia niewygodne (twarde) i kiepskie wsiadanie na miejsca 6 i 7.

    Dzięki za odpowiedź - takie odpowiedzi od użytkowników są najcenniejsze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2012-03-02 16:53:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    discussion-forums@ynes7...

> [...]

    > komplet z
    > robocizną), filtry zmieniać itd. To jest norma. Jeśli tylko będziesz dbał

    Dzięki za info, sprawdzę to forum.

    A o tej elektronice to nie piszę z obiegowych opinii sprzed lat, ale właśnie
    od użytkowników. Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich
    8 latach nikt ponownie nie kupił renault. Owszem część z nich przeskoczyła
    do wyższej klasy np. Audi, ale pozostali kupili np. ople, czy hondy. Z
    drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy od
    lat zmieniają citroena na innego citroena, podobnie jak seata na seata.

    Osobiście jeździłem Clio 1,5 dCi i Megane 1,5 dCi i oba te auta były
    świetne, a silnik niesamowicie oszczędny, ale ja jeździłem nimi tylko po
    kilkaset kilometrów i kilka dni, a nie kilka lat więc o awaryjności nie mogę
    się wypowiadać w przeciwieństwie do tych którzy Renault mieli i zmienili na
    inny.

    Pozdrawiam
    Ergie.