  • 11. Data: 2016-03-16 11:17:38
    Temat: Jaki benzyniak do 10-12 tys
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Kolega też się na łańcuch upierał, to padło na Almerę N16 1.5
    Auto fajne, gnije tylna klapa, no i drugi silnik był potrzebny, jest wada
    konstrujcyjna pierścieni i oryginalny brał w końcu tyle oleju co benzyny.

  • 12. Data: 2016-03-16 11:17:38
    Od: Iglo <I...@o...pl>

  • 13. Data: 2016-03-16 11:50:38
    Temat: Re: Jaki benzyniak do 10-12 tys
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Nie rozumiem co Ci to daje czy rozrząd jest napędzany łańcuchem czy
    >paskiem?
    >Niby wymiana z 3xrzadziej niż paska ale koszt z 3x większy. Do tego pracę
    >łańcucha słychać...

    Łańcuch ma mniejsza szanse sie zerwać, aczkolwiek może przeskoczyć jak sie
    wyrobi napinacz.
    W Toyocie w silnikach VVT-i 400 - 500kkm rozrząd powinien wytrzymać, można
    przyjąć ze jest na cale życie auta.
    Corollka poszła z przebiegiem 250 kkm oby ok, obecny Avensis ma 180kkm wiec
    mało jak na rozrząd, ale ze nie mam zamiaru samochodu zmieniać to może będę
    miął wiedze z autopsji jak zrobię jeszcze 100 kkm :).

    Buniek

  • 14. Data: 2016-03-16 13:48:51
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "BUNIEK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Łańcuch ma mniejsza szanse sie zerwać, aczkolwiek może przeskoczyć jak sie
    > wyrobi napinacz.

    Ma wadę fabryczną, jest wyeksploatowany lub został zaprojektowany przez
    księgowego.

    > W Toyocie w silnikach VVT-i 400 - 500kkm rozrząd powinien wytrzymać,
    > można przyjąć ze jest na cale życie auta.

    Zakładając, że jesteśmy w stanie zweryfikować prawdziwy przebieg auta. Jak
    wszyscy wiemy, w naszej rzeczywistości jest to bardzo trudne i znaczna część
    samochodów ma większy przebieg niż sądzimy.

    Nie wiem dlaczego przy zakupie auta nie można uwzględnić wymiany paska. Ma
    się wtedy pewność, że rozrząd jest nowy i na kilkadziesiąt tysięcy (przy
    miejskim jeździdle to kilka lat) ma się spokój. Koszty rozłożone na te kilka
    lat są znikome.

    Wiwo

  • 15. Data: 2016-03-16 16:26:16
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Ma wadę fabryczną, jest wyeksploatowany lub został zaprojektowany przez
    >księgowego.

    To samo tyczy sie paska, ale nadal jest słabszy materiałowo od łańcucha.

    >Zakładając, że jesteśmy w stanie zweryfikować prawdziwy przebieg auta. Jak
    >wszyscy wiemy, w naszej rzeczywistości jest to bardzo trudne i znaczna
    >część samochodów ma większy przebieg niż sądzimy.

    Zgadza sie, aczkolwiek jak sobie zaznaczymy ze auto ma być z polskiej
    dystrybucji to łatwiej prześledzić jego historię, niestety często jest
    drożej i biedniej na wyposażeniu.

> [...]
    >się wtedy pewność, że rozrząd jest nowy i na kilkadziesiąt tysięcy (przy
    >miejskim jeździdle to kilka lat) ma się spokój. Koszty rozłożone na te

    To tez jest wyjście, ale należy pamiętać iż każdy samochód używany wymaga
    wkładu na starcie, jak nie w naprawy to w eksploatacje. I na etapie szukania
    auta ustawiony warunek na "rozrząd na łańcuchu" zmniejsza wstępna kwotę o
    około 1000pln zależnie od modelu. Dodatkowo stan rozrządu na łańcuchu chyba
    łatwiej ustalić (np. głośna praca itp.) w każdym razie nagle zerwanie jest
    mniej prawdopodobne niż paska.

    Z drugiej strony jeżeli mamy auto z polskiej dystrybucji o czym pisałem
    wyżej powinno dać sie ustalić jak bardzo niezbędna jest wymiana rozrządu
    (przebieg/czas pracy).

    Buniek

  • 16. Data: 2016-03-16 16:28:55
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 15.03.2016 o 17:32, Wiwo pisze:
    > Łańcuch czy rozrząd, jedna cholera:

    Pewnie miało być "łańcuch czy pasek". :)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 17. Data: 2016-03-16 18:38:27
    Od: Kmicic <u...@k...pl>

    > Co z nich byście wybrali, a może dołozyli jakiś??

    każdy...ale w dobrym stanie

  • 18. Data: 2016-03-16 19:28:13
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 marca 2016 13:34:14 UTC+1 użytkownik mikołaj napisał:
    > Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?
    >
    > Najlepiej na łańcuszku
    >
    > Corsa C - 1.2 silniczek - z tego co wiem jest na łańcuszku, podobno się
    > nie psuje, cześci tanie
    >
    > Meganka 1 po lifcie - silnik 1.6 - można kupić za 6-7 tys dobry
    > egzemlarz więc najtaniej by wyszedł
    >
    > Peugeot 206 - silnik 1.4
    >
    > Golf 4 ...Audi 3 chyba odpadaja bo zazwyczaj jezdzone sa przez osoby młode
    >
    > Samochód hatchback
    >
    > Co z nich byście wybrali, a może dołozyli jakiś??

    Rok temu, podobny budżet, trafiłem na cytrynę C2 1.4 w dobrym stanie. Auto w sumie
    dwuosobowe (od biedy dwie osoby pojadą z tyłu, ale to na krótkim dystansie), ale jak
    to francuz - wyposażenie jest: automatyczna klima, nawet z chłodzonym schowkiem,
    elektryczne szyby, podgrzewane lusterka, z pierdół to czujnik deszczu, czujnik
    zmierzchu/ciemności - przy wjeździe do tunelu przełączy na mijania, po wyjeździe na
    dzienne, jakiś test oświetlenia - przy odpalaniu komunikuje która żarówka się
    przepaliła - dla mnie to nowość ;), jeździłem głównie starszymi pojazdami).
    Autko na fabrycznych alufelgach, obecne gumy to GoodYear Vector 4Seasons 185/55/R15 -
    zadziwiająco dobrze trzyma się drogi, nawet w ostrych zakrętach.
    Spalanie niestety na minus - krótkie odcinki w mieście to od 9 latem do 11 zimą,
    trasa 90km/h ~5l, 105-110km/h ~6 litrów, A1 130-135km/h to już ~8l.

  • 19. Data: 2016-03-17 08:52:52
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-16 o 16:26, BUNIEK pisze:

> [...]
    > stan rozrządu na łańcuchu chyba łatwiej ustalić (np. głośna praca itp.)
    > w każdym razie nagle zerwanie jest mniej prawdopodobne niż paska.

    Najlepsi są Ci co kupują saaba z silnikiem B2x5 czy B2x4, paaanie
    przecież to łańcuch, bezobsługowy... A się okazuje że wymiana co
    200-250kkm i kończy się wyjęciem i remontem kapitalnym silnika za
    6kzł... Gdzie już 3.0V6 TB (przejęty z opla 3.0 wolnossak i dołożona
    jedna turbina) wymaga tylko zmiany paska za 1300zł z robocizną, do tego
    pracuje jak silnik a nie betoniarka...
    To nie stary mercedes gdzie rozrząd na łańcuchu potrafił przelatać
    milion km i nic mu się nie działo.

    Toyoty z urwanymi łańcuchami też widziałem (1ZZ-FE)
    Ale fakt łudzić się można. ;)
    O 1.2 czy 1.4MPi Vaga nie wspominam bo tam łańcuch to co 50kkm trzeba
    zmieniać. ;)

    Lewis

  • 20. Data: 2016-03-17 12:54:12
    Od: mikołaj <m...@g...com>