    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki dongle bluetooth?
    Date: Thu, 9 May 2019 23:55:53 +0200

    "Stregor" 5cd2b54d$0$543$6...@n...neostrada.pl

    > Słuchawka ma A2DP i AVRCP

    IMO od dawna nie ma takich, które tego nie mają, ale
    może mylę się. Kiedyś kupiłem dwa (czy więcej -- nie
    pamiętam) i miały... Jeden z nich to jeszcze BT2.cośtam...

    Pod WXP trzeba było (warto było?) mieć jakiś bluesoleil...

    https://www.dobreprogramy.pl/BlueSoleil,Program,Wind
    ows,30571.html

    Jeden z tych dongli miał mieć licencje do któregoś bluesoleil,
    ale nie miał. Na mą skargę przysłano mi jakąś wersję bluesoleil...
    Chodziło z WXP, ale... Ale nie wiem, po co. ;) Któreś wersje
    bluesoleil miałem inaczej ;) przystosowane, ale (jak już
    pisałem) brakowało zapotrzebowania na BT, więc wszystko
    powędrowało w szuflady/pudełka... W7Starter i W10 są
    łatwiejsze pod względem BT...

    Początkowo chciałem mieć VoIPa z BT, ale Tlenofon sprzedał
    się FCNowi i zaczęły się problemy zupełnie innej natury...
    (FCN to złośliwa firma -- utrudniająca ludziom życie)
    Najpierw FCN stawał dęba, później pojawiły się smartfony
    aż wreszcie komórki stały się tanie/bezpłatne...

    I słuchawka została, i dongle... Słuchawka niestety 2.1, ale
    współpracuje, choć na sporych (zauważalnych) opóźnieniach
    i słabo trzyma łączność w czasie zwiększania czy zmniejszania
    odległości słuchawka-kartaBT...

    Słuchawkę kupiłem w DX:

    https://www.dx.com/?gclid=Cj0KCQjwn8_mBRCLARIsAKxi0G
    K1zhYMucAqQI3GqYj_QLb14BJUFA6ejfe_zBmjWvBat9Q0ua02zX
    caAlVjEALw_wcB

    i nie jest to normalna/zwykła słuchawka, ale coś z mikrofonem
    w rodzaju klipsa, do którego podpinane są zwykłe słuchawki
    (nawet były jedne w komplecie) stereofoniczne na zwykłym
    Jacku 3.5 mm...

    Bardzo długo słuchawka była na stałe podczepiona pod wieżyczkę
    i miałem w dużych głośnikach to, co nadawał smartfon... Później
    i to znudziło się... Jakiś czas słuchawka dawała łączność pomiędzy
    samochodowym radiem i smartfonem, ale i to znudziło się... Niedawno
    zacząłem nosić te słuchawki z Asusem Maxem, ale... I to znudziło się...

    Nawet próbowałem dać matce te słuchawki, ale... ;)

    Automapa na netbooku była podłączona do odbiornika GPS
    w smartfonie via pseudoRS a głos wskakiwał do radia via BT...
    (więc smartfon -- wówczas Galaxy Ace -- był podczepiony
    jeno przewodem USB, aby mieć zasilanie, bo akumulatora
    starczało na ~kwadrans...)

    Ale i to było nudne...
    Łączność Automapy via pseudoRSy i BT była możliwa dzięki
    jakiemuś programowi, który miał być płatny, ale okazał
    się być bezpłatnym... I bezproblemowym... Po stronie
    smartfonu chyba tez był potrzebny jakiś program...

    -=-

    Miałem też jeszcze co najmniej jedną słuchawkę -- malutką pchełkę,
    wkładaną w ucho. Niestety nierozważnie ją otwierając -- połamałem ją.
    Słuchawka była całkiem dobra, ale z mikrofonem było raczej niezbyt wesoło.

    --