    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Date: Mon, 23 Apr 2012 20:20:10 +0200

    W dniu 23.04.2012 19:22, Czeslawek pisze:
    > To, że auta elektryczne pod względem eksploatacji są nieopłacalne to
    > wiem. Chcę tylko policzyć realny koszt przejechania 100 km.

    ee czemu nieopłacalne.. Są opłacalne, ale nie przy założeniach jakie
    spełniają obecne samochody. Obecnie produkowane samochody nas
    rozpieściły swoimi parametrami. Jak by samochód był lżejszy(mniej
    bezpieczny), słabszy, wolniejszy, miał mniej bajerów to by się opłaciło..
    kiedyś liczyłem, że jak by wymieniać akumulatory co ~3 lata to i tak by
    się jeździło znacznie taniej niż na paliwie. Z tym że to zależy ile tych
    akumulatorów jest, jak jest mało, to jest mniejszy zasięg, jak jest
    dużo, to przejechanie 1km kosztuje więcej,

    A co do Twojego pytania..
    Gdzieś ktoś się chwalił że na przejechani 100km idzie mu prądu za zdaje
    się 2zł(koszt ładowania akumulatorów)! i to auto tylko elektryczne, a
    nie hybryda.

    więc choćbyś z każdych przejechanych 100km odkładał po 20zł na zakup
    nowych akumulatorów, to po przejechaniu 20.000km (przykładowo roczny
    przebieg) mamy odłożone 4000zł na nowe akumulatory. Po kilku latach się
    zbierze, a Ty jeździsz za 22zł/100km

    Niestety trzeba mieć jeszcze gotówkę na starcie na zakup/przerobienie
    samochodu. Kosztów bieżących nie liczę, bo przy silnikach spalinowych
    one też są i to wcale nie małe.