    From: mirekc <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Date: Wed, 8 May 2019 11:11:10 +0200

    W dniu 08.05.2019 o 08:40, Artur S. pisze:
    > Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
    > dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
    > WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.
    >
    > Internet będzie mi potrzebny do korzystania z poczty, surfowania po www,
    > ewentualnie zamawiania biletow itp. Żadnych gier, tym bardziej on-line.
    >
    > Korzystanie z połaczenia przez WiFi ze smartfonem byłoby zbyt
    > skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.
    >
    > Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
    > Jak wygląda sprawa zasięgu i jego zależności od operatora karty SIM?
> [...]

    Ja bym polecał zainwestowanie w jakiś router MiFi (Mobile WiFi)
    zintegrowany z modemem albo zestaw router + kompatybilny modem.
    Sam na wyjazdy używam zestawu: chiński routerek (taki wielkości
    pendrive-a), modem, ładowarka (wada - jest trochę kabli).

    Obsługuje się to (po skonfigurowaniu) bardzo prosto: włączamy router,
    włączamy laptopa i już. Każdy da radę.

    Jeśli chodzi o SIM, to w takich zastosowaniach jak wymienione spokojnie
    sprawdzi się Aero2. No limit za darmo, jeśli tylko wpisywanie kodu
    CAPTCHA co godzinę nie jest problemem. Jak jest, to można wykupić pakiet.