  • 21. Data: 2011-08-16 09:03:05
    Temat: Re: Jaki multimetr
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednoczesnego* odczytu kilku mierników, obrobienia uzyskanych wyników,
    > zapisania ich i zrobienia np. wykresu na bieżąco. Znacząco ułatwia to
    > pracę. Do tego dochodzi automatyzacja pomiaru. Do tego komendy
    > sterujące miernikami są często ustandartyzowane i łatwo dostosować
    > program do innego miernika. IMHO kupowanie miernika bez sprzęgu do
    > komputera to wywalanie pieniędzy w błoto. Choć jak nigdy nie
    > potrzebowałaś podłączenia więcej niż jednego, dwóch mierników i
    > jednoczesnego ich sterowania to może faktycznie jest to wywalanie

    Zdaję sobie sprawę że kupowanie czegoś i nie używanie to wywalanie
    pieniędzy w błoto.
    Widzę że czas pracy na baterii też ma znaczenie, zresztą słusznie.
    Ale po niektórych wypowiedziach to jestem tak skołowany że zastanawiam
    się czy przypadkiem nie wystarczy mi taki podstawowy multimetr:
    http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=02933

    Szkoda tylko że nikt nie z obecnych na grupie nie używa tego UT71D.

    Robert

  • 22. Data: 2011-08-16 09:41:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michał Lankosz napisał:

    > Oj, w takim zestawie MS9150 z NDNu jest multimetr zasilany baterią 9V. W
    > nim właśnie baterie bardzo szybko zjada w trybie auto power off. W moim
    > Metexie nie zauważyłem tego efektu. Mój wyłącza się gdy 'nic'
    > interesującego się nie dzieje na wejściu, wcześniej ostrzegając
    > kilkukrotnie dźwiekiem. Można zareagować i odroczyć usypianie przez
    > przyciśnięcie dowolnego klawisza. Jest w nim jeden bug - nie wyłącza się
    > w trybie testowania zwarć.

    "to nie bug to feature" jak to mawiają marketingowcy. Prawdopodobnie
    przydałby się jakiś ranking multimetrów z uwzględnieniem parametrów
    istotnych w praktyce.
    Mój miernik (Protek 506) ma funkcję "keep on" blokującą usypianie.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 23. Data: 2011-08-16 09:48:13
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Chodzi o nierównomierne rozładowanie i ładowanie - efekt narasta z
    > każdym cyklem. Im więcej ogniw w szeregu, tym większe
    > prawdopodobieństwo, że któreś się w końcu przepolaryzuje :(
    >
    > [...]

    No ale to jest fabryczny akumulator 9V, wprawdzie efekt ten istnieje i
    nic na niego poradzimy, ale gdyby był on problemem to akumulatory tego
    typu zniknęły by z rynku.

    BTW. mam priusa, jest w nim 228 ogniw NiMH szeregowo, monitoring
    napięcia co 12 ogniw, nie ma balancera ani pająka do wyrównania
    ładunków, samochód ma 10 lat, ponad 150tyś km na liczniku i oryginalną
    baterię, da się?

  • 24. Data: 2011-08-17 09:33:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > zamierzam kupić multimetr cyfrowy. Chciałbym żeby miał True RMS i
    > żeby dało się go podłączyć do komputera.
    > Czy kiedykolwiek korzystaliście z funkcji podłączania do komputera?
    > Czy możliwość taka się przydaje w praktyce?
    > Aktualnie korzystam z (wskaźnikowego) miernika uniwersalnego.
    > Co moglibyście polecić w cenie do 500 zł?
    > Osobiście wpadł mi w oko UNI-T UT71D. Miernik ten ma możliwość podłączania
    > do komputera przez USB.
    > http://www.gotronik.pl/multimetry/unit_ut71d.html
    > Co o nim sądzicie?

    Mam UT71E już prawie 2 lata. W zestawie jest też kabel do pomiarów mocy
    urządzeń elektrycznych zasilanych z sieci 230V.
    Jestem zadowolony. Bateria trzyma przyzwoicie. Niestety ale sprzedawca to
    buc i zakleił plombą gwarancyjną śrubę od dekielka i gdy padł mi bezpiecznik
    od miliamperomierza to musiałem ją zerwać. Zwróć na to uwagę.

    Marek

  • 25. Data: 2011-08-17 09:52:18
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > buc i zakleił plombą gwarancyjną śrubę od dekielka i gdy padł mi bezpiecznik
    > od miliamperomierza to musiałem ją zerwać. Zwróć na to uwagę.

    A kupowałeś w Gotronik-u?
    Ile pomiarów na sekundę robi jak jest podłączony do komputera przez USB?
    Podczas ustawienia na automatyczny zakres jak długo robi pomiar?

    Robert

  • 26. Data: 2011-08-17 10:28:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Ale po niektórych wypowiedziach to jestem tak skołowany że zastanawiam
    > się czy przypadkiem nie wystarczy mi taki podstawowy multimetr:

    Używam od ponad 10 lat podobnego, chyba MY-66. Świetny sprzęt. Przeżył
    pomiar prądu zwarcia akumulatora samochodowego :)
    Niby ma Auto-off, ale od jakiegoś czasu nie działa. Albo go kiedyś
    zdezaktywowałem, albo się uszkodził. Bateria 9V wytrzymuje 2-3 lata.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2011-08-18 06:45:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > A kupowałeś w Gotronik-u?
    > Ile pomiarów na sekundę robi jak jest podłączony do komputera przez USB?
    > Podczas ustawienia na automatyczny zakres jak długo robi pomiar?

    Bij mnie a nie przyznam się gdzie kupowałem, bo nie pamiętam. Szukam i
    szukam kwitów i znaleźć nie mogę.
    Podłączony miernik do PCta wykonał 737 pomiarów w czasie 08:19:02 - 8:28:24
    W trybie automatycznym gdy podłączam miernik do gniazdka sieciowego 230V to
    wynik gotowy do odczytania jest w ciągu 2-3 sekund.

    Marek

  • 28. Data: 2011-08-18 10:30:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Mi bardziej pasuje bateria - starcza na jakieś 5 lat.

    No bo nie skorzystales z interfejsu komputerowego i nie zostawiales
    miernika na cala noc :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-08-18 15:56:37
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > No bo nie skorzystales z interfejsu komputerowego i nie zostawiales
    > miernika na cala noc :-)

    Do całonocnych pomiarów to faktycznie akumulator może być lepszy (albo
    zasilacz sieciowy ;-)
    P.G.

  • 30. Data: 2011-08-19 05:27:51
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > W trybie automatycznym gdy podłączam miernik do gniazdka sieciowego 230V to
    > wynik gotowy do odczytania jest w ciągu 2-3 sekund.

    Dzięki za odpowiedź. Rozwiałeś moje wątpliwości.
    Czyli moja propozycja zakupu UT71D nie jest taka
    pozbawiona sensu. Na 99% procent jestem na kupnie tego multimetru.
    No chyba że ktoś ma jeszcze jakąś inną propozycję.

    Robert