  • 31. Data: 2011-08-19 09:11:24
    Temat: Re: Jaki multimetr
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5a65.00000197.4e4df457@newsgate.onet.pl...
    > Dzięki za odpowiedź. Rozwiałeś moje wątpliwości.
    > Czyli moja propozycja zakupu UT71D nie jest taka
    > pozbawiona sensu. Na 99% procent jestem na kupnie tego multimetru.
    > No chyba że ktoś ma jeszcze jakąś inną propozycję.

    To jeszcze dopiszę że pamięć pomiarów w E wynosi100 a w D 9999.

    Marek

  • 32. Data: 2011-08-19 10:18:21
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > To jeszcze dopiszę że pamięć pomiarów w E wynosi100 a w D 9999.

    To ten D nie jest taką złą propozycją

    Robert

  • 33. Data: 2011-08-19 14:00:07
    Temat: Jaki multimetr
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    To może ja się podłączę do zapytania, chcę kupić multimetr z pomiarem
    pojemności do okolic 10000 uF (zadowolę się nawet np. 4700 uF) i pomiarem
    indukcyjności. I za cholerę nie mogę nic znaleźć. Multimetry mają albo
    pomiar indukcyjności i pomiar pojemności do np. 320 uF, albo nie mają
    pomiaru indukcyjności i pomiar pojemności jaki mnie interesuje.

    Znajomy mówi, że moje wymagania to "mission impossible" i wygląda na to, że
    faktycznie tak jest, ale może wy znacie symbole multimetrów, posiadających
    pomiar pojemności do tych chociaż 4700 uF i pomiar indukcyjności?

  • 34. Data: 2011-08-19 17:57:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że faktycznie tak jest, ale może wy znacie symbole multimetrów,
    > posiadających pomiar pojemności do tych chociaż 4700 uF i pomiar
    Kilkanaście lat temu kupiliśmy do firmy:
    http://www.ndn.com.pl/katalog/motech/pdf/MIC4070.pdf
    Używam bardzo sporadycznie (czasem i 3 lata nie wygląda z pudełka).
    Kiedyś w 20 letnim TV podmieniałem większość elektrolitów i mierzyłem (aby
    wiedzieć, że faktycznie wstawiam lepszy) stary i nowy. Bardzo szybko mi
    wyszło, że pomiar pojemności nic nie daje, natomiast pomiar współczynnika
    stratności wyraźnie rozróżniał dobry elektrolit od wyschniętego.
    P.G.

  • 35. Data: 2011-08-19 18:28:53
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

    > To może ja się podłączę do zapytania, chcę kupić multimetr z pomiarem
    > pojemności do okolic 10000 uF (zadowolę się nawet np. 4700 uF) i
    > pomiarem indukcyjności.

    Może mostek RLC typu CHY 41R? Wcale nie jest taki drogi.
    Maciek

  • 36. Data: 2011-08-19 19:16:35
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2011-08-16 10:48, AlexY pisze:

    > BTW. mam priusa, jest w nim 228 ogniw NiMH szeregowo, monitoring
    > napięcia co 12 ogniw, nie ma balancera ani pająka do wyrównania
    > ładunków, samochód ma 10 lat, ponad 150tyś km na liczniku i oryginalną
    > baterię, da się?

    Różne zastosowania.
    Gdyby Prius należał do grupy PHEV a nie HEV to było by o czym
    dyskutować. Poza tym pamiętaj że ogniwa NiMH możesz prawie bezproblemowo
    przeładowywać (do pewnego poziomu).
    Jeżeli koniecznie chcesz porównywać to poczytaj o Tesli Roadster
    należącej do PHEV. Użyli znacznie bardziej skomplikowanych metod,
    znacznie więcej ogniw i elektroniki i porównując z Priusem otrzymali
    nieco wyższy "półkowo" produkt. Da się ? Da...
    Problem polega tylko na cenie i ilości.

    Pozdrawiam Miłosz.

  • 37. Data: 2011-08-19 23:24:35
    Od: shg <s...@g...com>

    On Aug 19, 4:00 pm, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
> [...]
    > faktycznie tak jest, ale może wy znacie symbole multimetrów, posiadających
    > pomiar pojemności do tych chociaż 4700 uF i pomiar indukcyjności?

    Pomiar takich pojemności to sobie możesz za "grosze" na jakimś
    mikrokontrolerze zrobić.
    Źródło napięcia odniesienia, komparator, rezystor, jakiś MOSFET do
    rozładowania. Mierzysz czas ładowania do np. połowy napięcia
    odniesienia i przeliczasz to na pojemność.
    To najprostszy wariant, trzeba by go trochę rozbudować, żeby
    uwzględnić też ESR. W tym układzie (nieprzyzwoicie) duża wartość ESR i
    ESL będzie zaniżać wynik.
    Z indukcyjnością już tak łatwo nie będzie.

  • 38. Data: 2011-08-20 10:21:25
    Temat: [OT] Re: Jaki multimetr
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Miłosz Skowyra napisał:

    > Różne zastosowania.

    Z punktu widzenia użytkownika - tak, dla baterii - nie bardzo -
    rozładowanie, naładowanie, i tak w kółko...

    > Gdyby Prius należał do grupy PHEV a nie HEV to było by o czym

    Dla baterii to żadna różnica czy będzie ładowana z prądnicy czy sieci,
    to kontroler ma czuwać nad bezpieczeństwem ogniw, mając 9V akumulator
    NiMH nie mamy żadnej wiedzy o stanie poszczególnych 7 cel, bateria
    priusa monitoruje co 12 cel, czyli sytuacja jeszcze gorsza niż baterii 9V.

    > dyskutować. Poza tym pamiętaj że ogniwa NiMH możesz prawie bezproblemowo
    > przeładowywać (do pewnego poziomu).

    "Prawie robi różnicę", awarie akumulatora trakcyjnego w priusach to
    rzadkość ale się zdarzają, nie ma oficjalnych danych na temat ich
    przyczyn bo producent do porażki się nie przyzna a monitoring co 12 cel
    uważam za porażkę, na wszelki wypadek upolowałem zapasowy...

> [...]
    > znacznie więcej ogniw i elektroniki i porównując z Priusem otrzymali
    > nieco wyższy "półkowo" produkt. Da się ? Da...

    O Tesli wiedziałem wszystko co było dostępne jak tylko zaczęli się
    reklamować, tak że:
    1. to jest EV
    2. używa ogniw litowych
    3. w związku z p.2 bezwzględnym wymogiem jest monitorowanie każdego
    pojedynczego ogniwa bądź ich pakietu połączonego równolegle. Nie wiem
    czy jest to stosowane w tesli, jeśli nie to pojazd jest pierońsko
    niebezpieczny w czasie ładowania.

    > Problem polega tylko na cenie i ilości.

    Kolejna kwestia
    100tyś $ za tesle
    20tyś $ za priusa

    A i tak moim marzeniem jest opel ampera, tylko cenę dowalili zaporową.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 39. Data: 2011-08-25 22:22:19
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > zamierzam kupić multimetr cyfrowy. Chciałbym żeby miał True RMS i
    > żeby dało się go podłączyć do komputera.

    zwróć uwagę na Proteka 506, nie wiem czy ma funkcje których potrzebujesz ale
    jest solidny, ma dobre opinie (w przeciwieństwie do niektórych UNI-Tów) i
    kosztuje rozsądne pieniądze,
    np http://www.gotronik.pl/multimetry/protek506.html

    brat

  • 40. Data: 2011-08-25 23:34:12
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 00:22, bratPit pisze:

    > zwróć uwagę na Proteka 506, nie wiem czy ma funkcje których potrzebujesz
    > ale jest solidny, ma dobre opinie (w przeciwieństwie do niektórych
> [...]

    Pojemność - Rozdzielczość: 0.01uF
    Indukcyjność - Rozdzielczość: 0.01H
    To chyba jakieś nieporozumienie. Po co komuś pomiar pojemności z
    rozdzielczością 10nF i indukcyjności 10mH?

    MD