  • 131. Data: 2013-11-14 10:34:38
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 14 Nov 2013 10:05:47 +0100, janusz_k pisze:

    > Ale odpływ użytkowników nastąpił z zupełnie innych powodów,
    > grupy stały polem bitwy i pyskówek,

    Ponieważ nie wprowadzono powszechnej moderacji. Poziom merytoryczny
    większości grup spadał bardzo szybko, ludzie przenosili się więc na
    fora, na których można było skutecznie ukrócić trolle, offtopy i
    flame'y.

    > ludzi to zniechęciło, poza tym
    > brak nowych bo łatwiej jest wejść na forum przez www niż skonfigurować
    > czytnik.

    Gdyby w odpowiednim czasie powstały *porządne* bramki WWW być może
    sytuacja wyglądałaby inaczej. Do tego dochodzi parę innych rzeczy (spore
    utrudnienia przy zakładaniu nowych grup w najważniejszych hierarchiach,
    trudności w egzekwowaniu ustalonych zasad, łatwość podszywania się
    etc.), które stały się gwoździem do trumny USENETU.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 132. Data: 2013-11-14 12:05:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > W ten sposób wykonywana jest wstępna filtracja postów niezgodnych z
    > zasadami panującymi w danych hierarchiach (binarki, duże crossposty
    > etc.).

    W "ten", czyli w jaki? Chodzi o pozostawienie wiadomości na serwerze
    i usunięcie jej tylko z listy? Czy to wynika z jakichś specjalnych
    założeń, czy z technicznych uwarunkowań tego serwera? INNe serwery
    usunęły to od razu w całości. Czy tutaj po wstepnej selekcji nastąpi
    jakiś drugi etap? Bo wiadomość wciąż jest na serwerze, można się do
    niej dostać choćby stąd przez 'references'.

    W tej sytuacji, to ja wyszedłem na bad guya, bo ja zacytowałem to,
    co nigdy nie powinno na grupę trafić. I każdy może obejrzeć sobie
    szosę pod Lublinem widzianą z samochodu (choć to mógł być wasz synek
    mały, którego być może jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że
    siedzi z tyłu).

    --
    Jarek

  • 133. Data: 2013-11-14 12:09:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Niekoniecznie, można ich nadal wykorzystać. Robi się prosty interfejs
    > w stylu cvsweb czy gitweb, tak aby można było jedynie klikać po
    > hierarchi, przeglądać poszczególne grupy i zlinkować posty
    > (next<->prev). Takie drzewo z pageowaniem. Po tym napuścić na to
    > googlebot'a. I już mamy za darmo wyszukiwarkę.

    Przecież takich jest całe mnóstwo. Jak się w googla wpuści jakąś frazę
    z Usenetu, to w wynikach wyskakują właśnie takie.

    --
    Jarek

  • 134. Data: 2013-11-14 13:36:53
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest 14 Nov 2013 11:05:45 GMT, Jarosław Sokołowski pisze:
    > W "ten", czyli w jaki?
    > Chodzi o pozostawienie wiadomości na serwerze
    > i usunięcie jej tylko z listy?

    Tak. Do tego posta dobrał się cancel bot, jednak nie został on (jeszcze)
    fizycznie usunięty ze spooli.

    > Czy to wynika z jakichś specjalnych
    > założeń, czy z technicznych uwarunkowań tego serwera?

    Aby w miarę sensownie odpowiedzieć na te pytania, trzeba by się wgłębić
    w architekturę tego konkretnego rozwiązania. W każdym razie jest to
    wynikiem obu tych czynników. Gdyby np. post był większy bądź wpadł w
    inną kategorię filtrów mógłby do spooli w ogóle nie trafić.

    > INNe serwery
    > usunęły to od razu w całości. Czy tutaj po wstepnej selekcji nastąpi
    > jakiś drugi etap?

    Może nastąpić. Takie śmieci zostaną usunięte ,,hurtowo'', oczywiście po
    przekroczeniu pewnych progów.

    > Bo wiadomość wciąż jest na serwerze, można się do
    > niej dostać choćby stąd przez 'references'.

    W tej chwili tak.

    > W tej sytuacji, to ja wyszedłem na bad guya, bo ja zacytowałem to,
    > co nigdy nie powinno na grupę trafić.

    Bad guyem to jest użytkownik, który z premedytacją złamał zasady
    panujące w pl.

    > I każdy może obejrzeć sobie szosę pod Lublinem widzianą z samochodu
    > (choć to mógł być wasz synek mały, którego być może jeszcze nie macie,
    > więc nie mówcie mi, że siedzi z tyłu).

    Sprawdzić, czy nie ksiądz.

  • 135. Data: 2013-11-14 15:52:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 14 Nov 2013 11:09:18 GMT, Jarosław Sokołowski<j...@l...waw.pl>
    wrote:
    > Przecież takich jest całe mnóstwo. Jak się w googla wpuści jakąś
    frazę
    > z Usenetu, to w wynikach wyskakują właśnie takie.

    Właśnie ostatnio szukałem czegoś w jednej grupie, znalazłem po
    duzszej gimnastyce z wyszukiwarką goohle groups. Ogólna wyszukiwarka
    nie znalazla.

    --
    Marek

  • 136. Data: 2013-11-14 16:06:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    [...rzeczy straszne zgoła -- w stopniu różnym wycięte...]

    > Bad guyem to jest użytkownik, który z premedytacją złamał zasady
    > panujące w pl.

    Już wcześniej wylazło ze mnie bedgajstwo. Podstępem nakłaniałem do Złego,
    sugerując nikczemnie, że i tak nie uda się nic napsuć.

    To cięcie, jak mniemam, odbyło się po jakichś multipartach? Wszyscy już
    pewnie zapomnieli, że binaria można przesyłać wprost w treści wiadomości,
    wklejając kolumnę znaczków powstałą z UUEncodowania pliku. To była kiedyś
    jedyna metoda dostępna w elektronicznej korespondencji, powszechnie
    stosowana za czasów Bolesława Chrobrego czy Kazimierza Wielkiego.
    Ponoć sam Wincenty Kadłubek w ten sposób do swojej Kroniki dołączył skan
    pisemnego oświadczenia niejakiej Wandy w sprawie kwestii niemieckiej.
    Czy cancelboty są i na taką okoliczność poinstruowane?

    Muszę przyznać, że i ja kiedyś w ten sposób zgrzeszyłem -- raz mi się
    zdarzyło wysłać na czyjąś prośbę UUEncodowane binarium. To był krótki
    acz pożyteczny dosowy program mojego autorstwa, który zajął 10 linijek.
    Ale było to tak dawno, że zbrodnia się przedawniła i już mi chyba żadna
    kara za to nie grozi.

    Jarek

    --
    Raz trafił frant na franta
    I wyciął mu kuranta

  • 137. Data: 2013-11-14 16:43:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 14 Nov 2013 15:06:15 GMT, Jarosław Sokołowski<j...@l...waw.pl>
    wrote:
> [...]
    krótki
    > acz pożyteczny dosowy program mojego autorstwa, który zajął 10

    Czy to było wtedy, gdy była moda na ogłupianie outlookow
    spreparowanym begin664 :-) ?

    --
    Marek

  • 138. Data: 2013-11-14 17:37:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Czy to było wtedy, gdy była moda na ogłupianie outlookow
    > spreparowanym begin664 :-) ?

    Podejrzewam, że było to jeszcze wcześniej, zanim Outlook dorobił się
    tej właściwości. W każdym razie nikt nie popadał w panikę.

    A to "begin" chyba nie musiało być jakoś specjalnie spreparowane.
    Wystarczyło, że słowo to jest na początku wiersza, a po nim następują
    dwie spacje albo spacja i numer. Ale czy ja dobrze robie używając
    czasu przeszłego? Zostało to poprawione?

    --
    Jarek

  • 139. Data: 2013-11-14 18:08:22
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > dwie spacje albo spacja i numer. Ale czy ja dobrze robie używając
    > czasu przeszłego? Zostało to poprawione?

    Z początku tak było - wystarczył begin, dwie spacje i ciąg znaków robiący za
    nazwę.
    Później częściowo to poprawiono, chyba już musiały być zapodane atrybuty.
    Nadal niektórzy "chaksiorzy" to wykorzystywali/wykorzystują, ale już jest
    nieco trudniej.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.