  • 1. Data: 2014-07-15 14:13:21
    Temat: Jaki telefon dla seniora, 80+
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dotąd używała Motki K3, ale sprzęt jest już bardzo zmęczony i wymaga
    wymiany. Odpadają wszelkie MyPhony dedykowane starszym, oglądałem/macałem
    są beznadziejne.
    Ma być ergonomiczne, wygodne, z dobrym dźwiękiem, dobrą książką tele,
    długo działać na baterii. Głównie do rozmów, z jasnym przekazem kto dzwoni
    i do kogo się dzwoni, mile widziana możliwość umieszczenia fotki na
    ekranie.
    Oglądam Nokia Asha 206, jakieś alternatywy?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 2. Data: 2014-07-15 16:09:01
    Temat: Re: Jaki telefon dla seniora, 80+
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    kakmar wydumał(a) w news:lq35t1$d8a$1@dont-email.me :
    > Dotąd używała Motki K3, ale sprzęt jest już bardzo zmęczony i wymaga
    > wymiany. Odpadają wszelkie MyPhony dedykowane starszym, oglądałem/macałem
    > są beznadziejne.

    MaxCom. Też ogladałem/dotykałem/sprawdzałem MyPhone i badziew. MaxCom
    zadowolił w pełni, chociaz wizualnie podobny za to x razy głosniejszy,
    lepsze dzwonki i prosty w obsłudze.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 3. Data: 2014-07-15 17:50:18
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>

    > MaxCom. Też ogladałem/dotykałem/sprawdzałem MyPhone i badziew. MaxCom
    > zadowolił w pełni, chociaz wizualnie podobny za to x razy głosniejszy,
    > lepsze dzwonki i prosty w obsłudze.

    A który ?

  • 4. Data: 2014-07-15 20:51:39
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > MaxCom. Też ogladałem/dotykałem/sprawdzałem MyPhone i badziew. MaxCom
    > zadowolił w pełni, chociaz wizualnie podobny za to x razy głosniejszy,
    > lepsze dzwonki i prosty w obsłudze.

    Zgadam się w całej rozciągłości. Żeby w myPhonie wybrać numer z książki
    telefonicznej należy nacisnąć z 7 klawiszy, w MaxComie - jeden +
    znalezienie. Znajomego stryja naciągnęli i klnie na czym świat stoi.

    Zwróć uwagę na: 1) blokada przełącznikiem - nie sprawdza się, starsze
    osoby często zapominają zabezpieczyć po rozmowie; 2) możliwość łatwego
    ściszania dzwonka (np. klawiszami góra - dół) - na bank wyciszą (mam
    taki problem z babcią i Motorolą F3, ale się przyzwyczaiła i innego nie
    chce); 3) zbyt łatwe włączanie radia - panika i chaotyczne zachowania;
    4) zasilanie - starsze osoby często nie odróżniają gdzie góra, gdzie dół
    w miniUSB, więc wciskanie na siłę różnie się kończy (w zależności od
    siły i uporu). Lepsza okrągła wtyczka lub ładowarka biurkowa.

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2014-07-15 21:09:11
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com>

> [...]
    > długo działać na baterii. Głównie do rozmów, z jasnym przekazem kto dzwoni
    > i do kogo się dzwoni, mile widziana możliwość umieszczenia fotki na

    Też mnie to ciekawi, ale jeszcze niczego nie znalazłem. Po mojemu powinno
    dać prosto przygotować program do obsługi takiego telefonu pod jakiś
    popularny system mobilny.

    > Oglądam Nokia Asha 206, jakieś alternatywy?

    A co w tym telefonie jest dla seniora ?

    Według mnie telefon dla seniora:
    - tak jak napisałeś, powinien pokazywać zdjęcia dzwoniących
    - powinien mieć stację dokującą
    - powinien mieć tylko dialera bez tych wszystkich programików do dłubania w
    nosie

    Teraz sobie zarzuciłem i np MaxCom'y różne są z dużym wyświetlaczem, ale i
    tak mnie wzrusza jak ktoś wbudowuje radio albo aparat foto do telefonu dla
    seniora.

  • 6. Data: 2014-07-15 22:13:02
    Od: "KK" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kakmar" napisał w wiadomości grup

[...]

    ---------------
    To może kolejny k3? tyle że to rzadki model i pewnie trudno dostać w dobrym
    stanie i dobrej cenie.Więc może lepiej k1?
    To dość popularny model, bardzo podobny do k3, zewnętrzny wyświetlacz trochę
    mniejszy, nie ma 3g ale to akurat wg mnie zaleta.

    pzdr
    Krzychu

  • 7. Data: 2014-07-16 13:08:25
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    NetiaAbonent wydumał(a) w news:53c6542c$0$2369$65785112@news.neostrada.pl :
    > Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>
    > A który ?

    Obojetnie, o guscie nie ja decyduję. Rozmawiamy o wykonaniu (plastik) i
    funkcjach. Polecam z podstawką do ładowania i kolorowym wyswietlaczem,
    chociaz starszy model "z miodowym" tez nie jest zły. Najlepiej podejśc do
    RTV EURO AGD lub inne Ąszą/Tesco i sobie podusić/posłuchać.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 8. Data: 2014-07-16 21:04:48
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 21:09:11 UTC+2 użytkownik NetiaAbonent napisał:

    Ja dla seniora 90- poszukuje telefonu w "zegarku' z alarmem wibracyjnym i prostym
    wybieraniem kilku zakodowanych numerow. jakos nie moge znalezc.

  • 9. Data: 2014-07-16 22:50:15
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 15.07.2014 kakmar <k...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > ekranie.
    > Oglądam Nokia Asha 206, jakieś alternatywy?

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, kupiłem żółtą Nokię 225, spełnia podstawowe
    wymagania ale też trochę jako kompromis.
    Parę słów dlaczego:
    MaxCom'a nie dane mi było "pomacać" z dużym kolorowym wyświetlaczem, nie
    było w sklepie włączonego do zabawy, tylko te starsze. Zmiana na taki sprzęt
    byłby raczej stygmatyzujący dla starszej osoby, która jednak sobie radzi,
    stara się.

    Zastanawia mnie założenie w kilku postach, że ktoś stary powinien dostać
    ograniczony sprzęt tylko do rozmów, bo co? Mają być i działać dobrze te
    rozmowy, książka, itp., ale nie muszą być _tylko_ rozmowy.
    Sprzęt jest i tak znacznie mniej zaawansowany od motki i jest to krok
    wstecz, ale za cenę większego wyświetlacza, całkiem znośnej ergonomii
    używania i mam nadzieję baterii.
    Dało się szybko przegrać danye ze starego telefonu, kontakty, fotki.
    Na dodatek to ma spamlistę numerów, niebawem się dowiem czy działa.
    Telefon jest już u właścicielki i poza tandetnym wyglądem nie sprawiał
    innych problemów, żółty trochę leczy że, to zabawka nie tandeta.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2014-07-17 02:08:09
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com>

    > Zastanawia mnie założenie w kilku postach, że ktoś stary powinien dostać
    > ograniczony sprzęt tylko do rozmów, bo co? Mają być i działać dobrze te
    > rozmowy, książka, itp., ale nie muszą być _tylko_ rozmowy.

    Znani mi seniorzy poradzą sobie z każdą funkcjonalnością ale wszystko poza
    rozmowami mają w 4 literach. Nie chcą się tym zajmować ani zastanawiać co to
    się nowego włączyło.

    <ziewa> :-)