    From: brak <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakich ARMów używacie.
    Date: Mon, 20 Dec 2010 15:56:05 +0100

    Robbo wrote:

    > Witam ponownie,

    (...)

> [...]
    > - taktowanie od 60MHz do kilkuset MHz (teraz chciałbym mieć ze 100MHz, a w
    > przyszłości 200-300MHz byłoby OK; ew. łatwość migracji od wolniejszych do
    > tych szybszych, w obrębie produktów danego producenta; do jednego projektu
    > może mi starczy 60MHz, a do innego chciałbym 200MHz -- chciałbym wtedy po
    > prostu kupić szybszy procek, ale o tym samym sposobie programowania)
    > - rozwojowa platforma (aby po roku inwestycji w jedną platformę nie
    > okazało się, że świat poszedł w zupełnie innym kierunku :)
    > - możliwość pracy w środowisku przemysłowym (zakłócenia falowników itp.)
    Architektura Cortex-M powina spelnic Twoje oczekiwania ,np. Cortex-M4
    pracuje z zegarem ~150MHz -> LPC4310FET100
    USB, Ethernet i cale stado innych peryferii na pokladzie.

    > - będę raczej programował "goły" uC (bez systemu operacyjnego, ale kto
    > wie, co będzie za 2-3 lata)
    Poroponuje jednak przesiac sie na "jakis" RTOS czytaj
    eCOS ->http://ecos.sourceware.org/ :)
    OS dostarczy Ci wymagana warstwe abstrakcji separujac aplikacje od platformy
    sprzetowej - dostep do sprzetu nastepuje przez standardowe API OSa. W ten
    sposob unika sie modyfikacji aplikacji podczas migracji miedzy platformami
    (oczywiscie teoretycznie)
    Co do wielowatkowosci jak juz ktos sugerowal nikt nie kaze z tego
    dobrodziejstwa korzystac. W przypadku eCos scheduler jest jedna z opcji
    konfiguracyjnych systemu i mozna jak najbardziej uzywac tego RTOS bez
    wielowatkowosci - typowa mikrokontrolerowa petla glowna w mainie i
    odpytywanie podprogramow.

    (...)

    > - do AVR używałem WinAVR; do AVR32 używałem AVR32 Studio; chciałbym aby
    > programowanie ARM w miarę możliwości odbywało się przy wykorzystaniu
    > podobnych narzędzi...
    To se ne wrati. Kombinacja linux + gcc/make/gdb(np. insight) + dowolne IDE
    jest calkowicie wystarczajce.

    pozdrawiam