    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Date: Thu, 12 Jul 2018 18:27:30 +0200

    Użytkownik "karol" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >kupiłem ok 4 miesiecy temu akumulator centry(nowy) wczoraj samochod
    >nie chcial mi zapalic (po 2 dniowym postoju), akumulator rozładowany,
    >naładowałem i dziś rano sprawdzałem vagiem i w stanie spoczynku ma ok
    >12v, jak odpale skacze od ok 13.8-14, czy to sa dobre wyniki ?

    te ~14 bardzo dobre.
    Ale jak silnik wylaczysz ... bardzo szybko napiecie na aku spradnie do
    ok 13.2V, dlugo powinno spadac do 12.5V,
    12.0 ... ciut za malo po paru godzinach postoju.

    Ale jak sie jakies lampki wlacza, alarm cos bierze, centralny zamek
    ... to moze i w normie.

    >dlaczego akumulator mogl sie rozladowac ? raczej nic nie bylo
    >wlaczone typu swiatelka, radio itd

    moglo cos byc wlaczone, mogl alternator sie zapsuc, a przy sprawdzeniu
    naprawic.

    >ps. samochod jezdzony zazwczaj na krotkich odcinkach do paru km po
    >miescie

    Tez nie pomaga.
    Podlacz sobie na dluzej i sprawdz w czasie jazdy.
    Jak jest powyzej 13.0V, to jest niezle - cos tam akumulator jest
    ladowany.

    J.