  • 11. Data: 2012-10-22 10:28:42
    Temat: Re: Jakie (starsze/tańsze) samochody maja korek spustu paliwa? Wydumka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Iksiński,

    Monday, October 22, 2012, 10:23:19 AM, you wrote:

    > Pół roku temu znajomy mechanik pokazywał mi co wypłukali z baku
    > pięcioletniego passata. Zdecydowanie wyglądało jak szlam. Samochód podobno
    > regularnie tankowany na BP.

    Jak ktoś filtr wyrzuca, to może mieć w zbiorniku szlam. Ale predzej mu
    się zapcha układ zasilania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-10-22 11:40:15
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 22 Paź, 09:36, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    wrote:

    > Nie ma szans na osadzenie si jakichkolwiek zanieczyszcze .

    Zbiornik T3 jest zbudowany dość, hmm, "upierdliwie". Na jego dnie
    naspawany jest OD WEWNĄTRZ "talerz" o średnicy 20-30 cm z otworem (+-
    8mm) na szczycie i dwoma wyjściami przewodów paliwowych po bokach (do
    pompy i powrót) . Tworzy się w ten sposób komora w której zawsze, do
    ostatnich kropel w zbiorniku, jest paliwo. Jak rozumiem, zapobiega to
    możliwości zapowietrzenia się układu paliwa w chwili gdy paliwa jest
    niewiele i bełta się przy wstrząsach. Jeżeli coś się dostanie do tej
    komory ma tylko jedną drogę - przez pompę.
    Mam ochotę zrobić sobie taką "inspekcję" do baku. Na razie szukam
    możliwości, zastanawiam się. Jeżeli okaże się to nierealne, mówi się
    trudno.

    pozdr
    Piotr

  • 13. Data: 2012-10-22 11:42:00
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 22 Paź, 09:45, masti <g...@t...hell> wrote:

    > na pewno miał duży fiat

    Dzieki :)

    pozdr
    Piotr

  • 14. Data: 2012-10-22 11:46:30
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > bawię się w VW T3. Zachciało mi się zmodyfikować bak paliwa - poprzez
    > montaż korka spustowego - tak, żeby móc go łatwo oczyścić z
    > ewentualnych śmieci.

    Moze kawalek z miski olejowej?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2012-10-22 12:03:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, October 22, 2012, 11:40:15 AM, you wrote:

> [...]
    > niewiele i bełta się przy wstrząsach. Jeżeli coś się dostanie do tej
    > komory ma tylko jedną drogę - przez pompę.

    Dobry pomysł. Tylko jeśli tego paliwa choć trochę w baku jest, to
    podczas jazdy jest ono tak gwałtownie bełtane, że nie ma szans na
    powstanie jakichkolwiek osadów. Osady mogą powstać w samochodzie,
    który stoi. Ale wtedy nadal będą to osady z jednego tankowania.

    > Mam ochotę zrobić sobie taką "inspekcję" do baku. Na razie szukam
    > możliwości, zastanawiam się. Jeżeli okaże się to nierealne, mówi się
    > trudno.

    Nie widzę sensu. A po co psuć jednolitość powierzchni, zapewnie dobrze
    zabezpieczonej przed korozją...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2012-10-22 12:22:57
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 22 Paź, 12:03, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    wrote:

> [...]
    > powstanie jakichkolwiek osadów. Osady mogą powstać w samochodzie,
    > który stoi. Ale wtedy nadal będą to osady z jednego tankowania.
    Ogólnie rzecz biorąc racja, ale mówimy o samochodach, które mają
    dwadzieścia kilka lat. Potrafi się w nich pojawić element mistyczny ;)
    Problemy z zamulonymi zbiornikami paliwa to temat pojawiający się od
    czasu do czasu na forach youngtimerów.

    > Nie widzę sensu. A po co psuć jednolitość powierzchni, zapewnie dobrze
    > zabezpieczonej przed korozją...
    No to jest mocny argument przeciw.

    pozdr
    Piotr

  • 17. Data: 2012-10-22 12:25:13
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 22 Paź, 11:48, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:

    > Moze kawalek z miski olejowej?
    Wolałbym coś o większej średnicy, w busie spust oleju to śruba 13,17?
    mm,

    dzieki
    Piotr

  • 18. Data: 2012-10-22 12:43:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Molski" napisał w wiadomości
    >Tak, wiem ciecie/spawanie zbiorników jest niebezpieczne.

    Eee, to chyba jakis urban legend. Chyba ze ktos to robi bez glowy i
    sie bardzo spieszy.

    Hm, jak to podeslac Obalaczom mitow do sprawdzenia ?

    J.

  • 19. Data: 2012-10-22 12:45:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Molski" napisał w wiadomości
    >spustowy? Chciałbym wyciąć go z kawałkiem blachy dookoła gwintu i
    >wspawać w mój zbiornik. Wiem, że niektóre Mercedesy mają coś takiego

    A moze wspawac cos z miski olejowej ?

    >http://allegro.pl/korek-spustowy-paliwa-mercedes-w-
    210-kombi-i2731279929.html

    Hm, dziwny jakis te korek. Wyglada bardziej na wlewowy niz spustowy -
    po co mu takie sitko by bylo ?

    J.

  • 20. Data: 2012-10-22 13:22:55
    Od: tÎż

    oneir wrote:

    > eee, co ty teraz najlepszy to przewozu jest Ford Econoline, fabrycznie
    > zbiorniki paliwa maja 230 litrow, a wchodzi jeszcze wiecej

    Ale 3/4 spali po drodze. :))

    --
    ss??q s? ??u??ou??