  • 1. Data: 2013-04-05 11:21:44
    Temat: Jakiej mocy lamp używacie?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Kupiłem rozpoznawczo 2 lampy studyjne DPS III (ze sterowaniem
    bezprzewodowym). Użyłem ich w ramach pierwszych przygód kilkukrotnie i
    mam pierwsze obserwacje. Przed zakupem rozmawiałem z paroma osobami.
    Miałem dylematy: z jednej strony doradzano mi 300Ws gdyż większe mogą
    być za silne (szczególnie przy snootach) z drugiej zaś strony w studiach
    w jakich byłem widziałem lampy 500Ws...800Ws. Postanowiłem więc
    wypośrodkować i kupiłem 400Ws. Okazało się, że przy stosowaniu softboxów
    z podwójnym dyfuzorem i gridem, maksymalna moc jednej lampy pozwala
    uzyskać przy odległości ok. 2m i ISO 100 zaledwie f/9. Moim zdaniem jest
    to na granicy użyteczności. Idealnie byłoby móc uzyskać f/11 bez
    podnoszenia ISO - tak mi się wydaje. Szczególnie grid zabiera światło
    jak zauważyłem.

    Moje pytanie brzmi: jak sobie radzicie? Czy przy rozbudowie domowego
    studia powinienem kupić silniejsze lampy (600Ws) aby mieć większą
    swobodę? A może w złym kierunku kombinuję?

    Marek

  • 2. Data: 2013-04-05 11:57:51
    Temat: Re: Jakiej mocy lamp używacie?
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-05 11:21, Marek pisze:
    > Moje pytanie brzmi: jak sobie radzicie? Czy przy rozbudowie domowego
    > studia powinienem kupić silniejsze lampy (600Ws) aby mieć większą
    > swobodę? A może w złym kierunku kombinuję?

    Przede wszystkim zależy jakie obiekty fotografujesz.
    Ja w zasadzie wyłącznie niewielkie, do celów reklamowych... z rzadka
    postacie a jeśli już to raczej portrety niż całe sylwetki.
    Dla mnie moje 250Ws wystarczają, jednak w studio w którym robi się sesje
    np. modelkom używając sporych rozmiarów softboksów z różnymi
    modyfikatorami to nawet 1000Ws czasem jest mało.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 3. Data: 2013-04-05 13:44:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-05 11:57, quent pisze:

    > Przede wszystkim zależy jakie obiekty fotografujesz.

    Na wstępie wyjaśnię, że głównie hobbystycznie traktuję to zajęcie ale na
    poważnie. Zdarza mi się coraz częściej realizować różne,
    nieprzewidywalne tematycznie zlecenia. Wolałbym się nie ograniczać do
    jednego kierunku. Załóżmy, że preferencją na dziś dla mnie będzie
    fotografia osób (portret, cała sylwetka, aranżacje jakiś scen itp). W
    planach mam także fotografię aut osobowych w warunkach studyjnych.

    Dodam też, że dysponuję kilkoma lampami systemowymi, co w wielu
    przypadkach pozwala mi na uzupełnienie / zastąpienie lampy studyjnej.
    Ponadto w plenerze nie zamierzam stosować innych rozwiązań niż lampy
    systemowe.

> [...]
    > np. modelkom używając sporych rozmiarów softboksów z różnymi
    > modyfikatorami to nawet 1000Ws czasem jest mało.

    Chodzi o duży softbox + większa odległość niż wspomniane 2m światła od
    modela?

    Marek

  • 4. Data: 2013-04-05 14:06:01
    Od: "MaciejP" <n...@o...pl>

> [...]
    > cała sylwetka, aranżacje jakiś scen itp). W planach mam także fotografię

    http://www.blackboxstudios.net/users/ShaneBaskin2415
    /Image//Studio3.jpeg
    tu masz chyba minimalny sensowny przykład tego z czym wiąże się fotografia
    aut w studio ;-)
    Fajnie wygląda ale jak to kupić i z czego utrzymać? Z foto aut?

    Pozdr

  • 5. Data: 2013-04-05 15:53:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "MaciejP" <n...@o...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > fotografia aut w studio ;-)
    > Fajnie wygląda ale jak to kupić i z czego utrzymać? Z foto aut?

    Albo zmienić podejście - skoro auto nie ucieka, to wywalić błyskotki
    i po prostu dłużej naświetlać. A ilu problemów z odblaskami i
    ustawianiem świateł przy okazji się uniknie, głowa mała... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2013-04-05 15:55:07
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    BTW: Czy ktoś pomyślał, że samochody mają odblaski? ;-)

    [mr.]

  • 7. Data: 2013-04-05 17:12:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > więc wypośrodkować i kupiłem 400Ws. Okazało się, że przy stosowaniu
    > softboxów z podwójnym dyfuzorem i gridem,
    no to do takiej zabawy sobei kupiłeś za słąbe lampki :)

    jeszcze napsiz jakei duże te softy :)

    imho do takiego osprzętu to 1000Ws minimum.

  • 8. Data: 2013-04-05 17:15:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > fotografia osób (portret, cała sylwetka, aranżacje jakiś scen itp). W
    > planach mam także fotografię aut osobowych w warunkach studyjnych.

    Ha ha ha ha ha.... :)

    rozbawiłeś mnie do łez :) tymi samochodami w warunkach studyjnych :)

    może jednak zapisz sie do jakiejś szkoły artystycznej na keirunek fotografia
    :) albo przynajmniej poczytaj całą literaturę o fotografii studyjnej.

    Do fotografii samochodów to trzeba alno sprzęt kinowy wynajmować albo mieć
    genratory i lampy po kilka tysięcy Ws w jednej głowicy :)

  • 9. Data: 2013-04-05 21:09:17
    Temat: Re: Jakiej mocy lamp u?ywacie?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-05 14:06, MaciejP pisze:

    > http://www.blackboxstudios.net/users/ShaneBaskin2415
    /Image//Studio3.jpeg
    > tu masz chyba minimalny sensowny przyk?ad tego z czym wi??e si? fotografia
    > aut w studio ;-)
    > Fajnie wygl?da ale jak to kupi? i z czego utrzyma?? Z foto aut?

    Też tak kombinowałem choć jeśli o górę chodzi, to można użyć 2-3
    mniejszych softboxów. Zresztą wydatki nie są po mojej stronie. O to się
    będzie martwić ktoś inny :-)

    Marek

  • 10. Data: 2013-04-05 21:17:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-05 17:15, Marek Dyjor pisze:
    > Marek wrote:

    > Do fotografii samochodów to trzeba alno sprzęt kinowy wynajmować albo
    > mieć genratory i lampy po kilka tysięcy Ws w jednej głowicy :)

    Póki co to tylko przemyślenia i bardziej chodzi o lepsze zaprezentowanie
    auta niż stojące na podwórku. W jakim celu aż tak duże moce? Czy kilka
    dużych softboxów i mocnych lamp nie wystarczy? Chodzi o zdjęcie dookoła,
    jakieś detale (felga np) plus kabina.

    Marek