  • 11. Data: 2013-06-28 00:04:11
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
    news:51cca705$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...

    > diesla na 3000?

    Dlaczego się dziwisz? Interesowałeś się jaki jak wygląda krzywa momentu
    obrotowego dla silnika TDI?

    > nie wiem, nie znam ale TDI jeźdzę między 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000
    > wbijam wyższy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania).

    Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
    zabijanie.

  • 12. Data: 2013-06-28 00:56:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...neostrada.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > mam w rodzinie starego kierowce, ktory zmienia biegi jak czuje że jest
    > wystarczający moment obrotowy, czyli w HDI jakieś 1800rpm. Jazda
    > pomiędzy 1200rpm a 1800rpm jakieś 50 tyś km nie spowodowała żadnych
    > uszkodzeń.

    Z 50 tysiecy to chyba żadnych wniosków wyciągnąć nie mozna...

    Stare silniki diesla nie miały nic przeciwko - 900 tysiecy przejechane
    starym fordem courierem z silnikiem 1,9 raczej na niskich obrotach bo
    oszczędnie - 900 bez remontu silnika.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 13. Data: 2013-06-28 01:46:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 00:04:11 +0200, Iksiński napisał(a):

    > Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > Dlaczego się dziwisz? Interesowałeś się jaki jak wygląda krzywa momentu
    > obrotowego dla silnika TDI?

    A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
    wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?

    No i jak już przy tym jesteśmy, to w moim samochodzie maksymalny moment
    obrotowy jest przy 6050rpm... Zalecasz jazdę ze stałą prędkością 50km/h na
    jedynce? ;)

    > Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
    > zabijanie.

    A w jaki to sposób to ją zabija?

    Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
    smarowania.
    A i to nie w przypadku kiedy ktoś jeździ przy niskich obrotach ze stałą
    prędkością (a więc silnik jest delikatnie obciążony), a najwyżej wtedy jak
    przy tych niskich prędkościach kierowca ciśnie gaz do dechy - i wtedy
    właśnie silnik można szybciej zużyć, bo mając np. 1200rpm ciśnienie oleju
    jeszcze jest niskie, a współczesny diesel przy takich obrotach potrafi już
    nieźle obciążyć układ korbowo-tłokowy.

  • 14. Data: 2013-06-28 02:00:53
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "arek333" <a...@w...pl> wrote in message
    > A co na to zmienna geometria lopatek w turbinie, jezeli takową posiadasz?

    haha łopatki, wszyscy o tych łopatkach, jak się normalnie jeździ to znaczy od
    czasu do czasu depnie mają się zupełnie dobrze, poza tym nie rozumiem czemu
    wszyscy się tak przejmują tak ta zmienną geometrią? co to jakaś święta krowa
    jest czy co? turbo jak każda inna część w aucie się zużywa prędzej czy później i
    jak szlag ją trafi to się wymienia lub naprawia i tyle, a zapieczenie zmiennej
    geometrii to jest ostatnia rzecz o jaką bym się martwił jak autem nei jeździ
    emeryt co się boi depnąć na gaz od czasu do czasu to może i ponad 200kkm
    przejechać a w razie czego regeneracja turbiny kosztuje raptem kilkaset zł...
    więc to tak jak by się martwić że mi się opony zdzieraja bo szybko wchodzę w
    zakręt, i co z tego ? zedrą się to kupię nowe, łopatki się zapieką to się
    przeczyści turbo a jak nei pomoże to się da do regeneracji lub kupi
    zregenerowane i wymieni i już, tak jak zużyty dwumas czy wytartą tarcze
    sprzęgłową

    Pzdr
    Piotrek

  • 15. Data: 2013-06-28 02:08:16
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > obrotowego dla silnika TDI?
    > Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne zabijanie.

    wogóle ekspoloatacja auta to jest powolne jego zabijanie, nadrzędnym celem
    kierowcy nie jest dbałość i chuchanie zeby turbinie było dobrze do cholery ja
    nie mówię żeby silnik na zimno katowac ale niech se każdy jeździ jak chce a jak
    mu się po 100kkm geometria zatrze to pojedzie do warsztatu i naprawią i jestem
    pewien że kilkaset zł wydane na naprawę turbo dawno się zwróci dzięki
    ekonomicznej jeździ jeśli ktoś tak lubi... 2500 obrotów to jest u mnie szczyt
    krzywej momentu obrotowego i jeżdżenie z takimi obrotami jak najbardziej ma sens
    ekonomiczny nawet zakładając że kiedyś tam moze się geometria zatrze w co akurat
    szczerze wątpie bo co jakis czas auto przeciągam po obrotach jak mam fantazję

    Pzdr
    Piotrek

  • 16. Data: 2013-06-28 07:06:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 27-06-2013 o 21:30:06 Jacek <s...@o...pl> napisał(a):

    > Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
    > biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
    > mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
    > trzymam w granicy 2500 - 3000.
    > Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
    > jtdm i 1,9 jtd).
    > Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
    > Jacek

    Nie ma żelaznej zasady, że jak turbodisel to tylko jeździć w zakresie
    2-3krpm. Mam dwa diesle -hdi i dci.
    2.0hdi z automatem AM6 zmienia biegi przy normalnej jeździe przy 1200 -
    1300 obr/min. Szóstkę mam wbitą przy 67km/h - co odpowiada jakimś 1.2k
    obr/min.
    Dci kręcę wyżej - słychać i czuć, że ten silnik musi mieć minimum 1.9 -2k
    obr/min

    TG

  • 17. Data: 2013-06-28 08:34:22
    Od: "arek333" <a...@w...pl>

    Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek,
    przejechane okolo 15 tysi nie jak kapelusznik i znowu sie tnie. Więc?Wg mnie
    ten wynalazek jest moze i fajny ale jakosc jego wykonania tragiczna, bądz
    zaprojektowania . Jak dla mnie wlasnie przez te lopatki to porazka silnikow
    TDI. Jakos w Toyocie nie mialem tego problemu nigdy ani nikt z moich
    znajomych. A w TDI i owszem spora czesc ludkow sie z tym zmaga. Ale kazdy ma
    swoje zdanie i tak niech pozostanie. Generalnie jazda na niskich obrotach
    zamula ten mechanizm i chyba sie z tym zgodzisz.

  • 18. Data: 2013-06-28 08:46:16
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-06-28 07:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Dci kręcę wyżej - słychać i czuć, że ten silnik musi mieć minimum 1.9
    > -2k obr/min

    No właśnie. W miarę ogarnięty kierowca wie, w jakim zakresie obrotowym
    utrzymywać pracę silnika. To się po prostu da wyczuć, bo nie ma żadnej
    żelaznej reguły.

    Pozdr.

  • 19. Data: 2013-06-28 08:52:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
    > mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie

    Pytanie, czy się toczy, czy ciśnie gaz i przyspiesza na takich obrotach.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 20. Data: 2013-06-28 12:24:04
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-06-27 21:30, Jacek pisze:
    > Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
    > biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000,

    Mnie przy takich właśnie obrotach automat w położeniu "D" zmienia biegi.
    W położeniu "S" nie sprawdzałem, bo nie używam.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P