eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jazda na obrotach poniżej 2000
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 31. Data: 2013-06-28 23:16:46
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message
    news:kqkp4h$pfh$1@dont-email.me...
    > W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
    >> diesla na 3000?
    > a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
    > maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy 5000
    > obr/min?

    to jakiś kosiarkowy ten diesel ;)

    Pzdr
    Piotrek


  • 32. Data: 2013-06-29 00:53:45
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

    > W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
    >
    >> diesla na 3000?
    >
    > a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
    > maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
    > 5000 obr/min?

    Ale po płaskim nie ma siły ciągnąć? :)


  • 33. Data: 2013-06-29 22:40:38
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-06-28 23:16, X-Man pisze:

    >>> diesla na 3000?
    >> a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
    >> maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
    >> 5000 obr/min?
    >
    > to jakiś kosiarkowy ten diesel ;)

    nie kosiarkowy, stara dobra konstrukcja robiąca do remontu powyżej
    miliona kilometrów - OM605.

    --
    Pozdr.
    Michał


  • 34. Data: 2013-06-29 22:41:47
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-06-29 00:53, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
    >
    >> W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
    >>
    >>> diesla na 3000?
    >>
    >> a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
    >> maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
    >> 5000 obr/min?
    >
    > Ale po płaskim nie ma siły ciągnąć? :)

    po płaskim - przy 2500 EGR odpuszcza i dopiero wtedy silnik zaczyna życ..

    --
    Pozdr.
    Michał


  • 35. Data: 2013-06-30 00:06:25
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message
    news:kqnggc$u3s$2@dont-email.me...
    > W dniu 2013-06-29 00:53, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
    >>> W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
    >>>> diesla na 3000?
    >>> a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
    >>> maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
    >>> 5000 obr/min?
    >> Ale po płaskim nie ma siły ciągnąć? :)
    > po płaskim - przy 2500 EGR odpuszcza i dopiero wtedy silnik zaczyna życ..

    pierwsze co zrobiłem w aucie po zakupie było zaślepienie tego dziadostwa i
    wyczyszczenie dolotu z tony nagaru ;)

    Pzdr
    Piotrek


  • 36. Data: 2013-06-30 20:54:41
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:avysbxaa0d6o.8u2w93a98nw9.dlg@40tude.net...

    > A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
    > wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?

    A kto tu pisze o stałej prędkości? Mowa o jest o zakresie obrotów.
    Obecne diesle można spokojnie kręcić do 4000.


    > No i jak już przy tym jesteśmy, to w moim samochodzie maksymalny moment
    > obrotowy jest przy 6050rpm... Zalecasz jazdę ze stałą prędkością 50km/h na
    > jedynce? ;)

    Nie. Zalecam korzystanie z pełnego użytecznego zakresu obrotów.


    >> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
    >> zabijanie.
    >
    > A w jaki to sposób to ją zabija?

    Tobie mam tłumaczyć działanie zmiennej geometrii w turbosprężarkach i
    problemy z tym mechanizmem związane?


    > Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
    > smarowania.

    Powiedz to użytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekającymi się
    łopatkami w tych turbosprężarkach.


    X


  • 37. Data: 2013-06-30 21:15:56
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.06.2013 21:30, Jacek pisze:
    > Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
    > biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
    > mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
    > trzymam w granicy 2500 - 3000.

    A co jest w instrukcji auta?

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 38. Data: 2013-07-02 09:48:41
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:54:41 +0200, Iksiński napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:avysbxaa0d6o.8u2w93a98nw9.dlg@40tude.net...
    >
    >> A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
    >> wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?
    >
    > A kto tu pisze o stałej prędkości? Mowa o jest o zakresie obrotów.

    Arbiter pisał: "(o ile nie mam potrzeby przyspieszania)"

    Cała rozmowa o przyspieszaniu i maksymalnym momencie, to jest takie tam coś
    gdzie jest najwyżej ziarno prawdy.

    Wykresy momentu obrotowego i mocy które się robi na hamowni dotyczą
    sytuacji kiedy gaz wciśnięty jest do dechy.
    I owszem, można się jakoś tam nimi kierować przyspieszają z gazem
    wciśniętym do dechy (przy czym pamiętając że jeżeli komuś zależy żeby
    przyspieszyć jak najszybciej, należy wykorzystać bieg i obroty przy których
    silnik generuje maksymalną moc).

    Jeżeli ktoś tak bardzo chce się kierować wykresami, a ma potrzebę
    przyspieszania lżej (np. gaz wciśnięty do połowy), to powinien zrobić sobie
    na hamowni wykres z gazem wciśniętym do połowy.
    A tam się okaże że kręcenie go do wyższych obrotów (jak najbardziej
    użytecznych przy gazie wciśniętym do dechy) jest już zupełnie bez sensu.

    A jadąc ze stałą prędkością, mając gaz wciśnięty ledwo-ledwo, a obciążenie
    silnika na poziomie 10kW, wykres ten będzie wyglądał jeszcze inaczej. I
    optymalne pod względem sprawności warunki pracy silnika są tam już przy
    całkiem niskich obrotach - bo tak naprawdę interesujące są obroty przy
    których silnik wygeneruje te 10kW przy jak najniższym zapotrzebowaniu na
    paliwo.

    > Obecne diesle można spokojnie kręcić do 4000.

    No można, ale nie ma sensu trzymanie ich na takich obrotach przy obciążeniu
    mniejszym niż maksymalne.

    >>> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
    >>> zabijanie.
    >>
    >> A w jaki to sposób to ją zabija?
    >
    > Tobie mam tłumaczyć działanie zmiennej geometrii w turbosprężarkach i
    > problemy z tym mechanizmem związane?

    Mechanizm jak to mechanizm.


    >> Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
    >> smarowania.
    >
    > Powiedz to użytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekającymi się
    > łopatkami w tych turbosprężarkach.

    Nie wykluczam że jakieś modele samochodów, wyposażone były w wadliwe
    podzespoły.
    Może nawet dało się przedłużyć życie wadliwego podzespołu, korzystając z
    samochodu w inaczej nieprawidłowy sposób.
    Ale nadal są to porady w stylu nieużywaj wycieraczek w deszczu, to dłużej
    będą sprawne.


  • 39. Data: 2013-07-08 07:04:55
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kqk8jb$atm$...@m...internetia.pl...
    > Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby
    > zmienić bieg zaświecają się przy 1750 właśnie

    Ale to ma na celu obniżenie zużycia paliwa, a nie zachowanie silnika w
    dobrym stanie, o dynamice takiej jazdy nie wspominając.


strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: