  • 1. Data: 2014-03-24 16:38:11
    Temat: Jazda w deszczu
    Od: Prawy <r...@g...com>

    Cześć wszystkim, chciałem sprawdzić co macie do powiedzenia n/t jazdy w deszczu, jest
    to bowiem interesujący temat ilekroć się jedzie i pada.

  • 2. Data: 2014-03-24 16:49:01
    Temat: Re: Jazda w deszczu
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-24, Prawy <r...@g...com> wrote:
    > Cześć wszystkim, chciałem sprawdzić co macie do powiedzenia n/t jazdy w deszczu,
    jest to bowiem interesujący temat ilekroć się jedzie i pada.

    Generalnie to spoko ale powyzej 200 km/h troche aquaplanning zaczyna
    przeszkadzac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2014-03-24 17:28:28
    Od: Prawy <r...@g...com>

    > Generalnie to spoko ale powyzej 200 km/h troche aquaplanning zaczyna
    > przeszkadzac.

    no tak, ale za to przy tej prędkości nie trzeba na ogól używać wycieraczek,

    mnie interesuje też jak
    -radzić sobie w zakrętach
    -hamować na mokrym
    -pozostać widocznym
    -radzić sobie z parowaniem kasku
    -sie ubrac zeby było sucho

  • 4. Data: 2014-03-24 18:10:20
    Od: p...@b...pl

    W dniu poniedziałek, 24 marca 2014 17:28:28 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:

> [...]

    A przy ilu się kończy?

    > no tak, ale za to przy tej prędkości nie trzeba na ogól używać wycieraczek,

    No nie całkiem, jak wyprzedzasz to wręcz przeciwnie.

    > -radzić sobie w zakrętach

    Normalnie, nie przekraczać granicy przyczepności składowej poprzecznej opony.

    > -hamować na mokrym

    Da się, nawet dość efektywnie, o ile tylko jezdnia jest po dobrych deszczach, bo po
    suszy najpierw deszcz rozmaczy kurz i dopóki nie zmyje jest naprawdę ślisko.

    > -pozostać widocznym

    Dbać o czyste światło z tyłu.

    > -radzić sobie z parowaniem kasku

    Kupić szybkę ze skutecznym antyfogiem.

    > -sie ubrac zeby było sucho

    Bez jaj.

    Znaczy w tej okolicy prędzej czy poźniej każdy ciuch przemoknie, albo spłynie tam pot
    przy szczelnej przeciwdeszczówce.

    KJ

  • 5. Data: 2014-03-24 23:41:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-24, Prawy <r...@g...com> wrote:

    > no tak, ale za to przy tej prędkości nie trzeba na ogól używać wycieraczek,
    >
    > mnie interesuje też jak
    > -radzić sobie w zakrętach

    Zakrety na mokrym mozna zaciesniac driftujac.

    > -hamować na mokrym

    Tak zeby nie doprowadzic do uslizgu.

    > -pozostać widocznym

    Jak jade na ekspresowce/autostradzie w ulewie tak, ze nic nie widac
    to raz na jakis czas dotykam klamke zeby mrugnac stopami. Nie wiem czy
    pomaga ale lepiej sie z tym czuje.

    > -radzić sobie z parowaniem kasku

    Pewnie podwojna szyba powinna dac rade.

    > -sie ubrac zeby było sucho

    Nie wiem nadal czy wynaleziono jakis ciuch zeby jaja zostawaly suche bo
    z reszta to chyba kazde texy z membrana dadza rade.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2014-03-24 23:54:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-24, p...@b...pl <p...@b...pl> wrote:

    > A przy ilu się kończy?

    W sumie to sie nie konczy. Co najwyzej luki o promieniu skretu 1km wydaja sie
    zajebistymi winklami.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-03-25 00:49:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-24, AZ <a...@g...com> wrote:

    > to raz na jakis czas dotykam klamke zeby mrugnac stopami.

    W sensie swiatlem stop - mam podwojne :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2014-03-25 08:09:28
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-24 16:38, Prawy pisze:
    > Cześć wszystkim, chciałem sprawdzić co macie do powiedzenia n/t jazdy w deszczu,
    jest to bowiem interesujący temat ilekroć się jedzie i pada.

    Ja nie lubie i jade wolno, ale moja przyspiesza zeby jak najszyciej
    dojechac bo jazda w deszczu jest niebezpieczna.

    pozdr
    newrom

  • 9. Data: 2014-03-25 09:50:14
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Mon, 24 Mar 2014 16:38:11 +0100, Prawy <r...@g...com> wrote:

    > Cześć wszystkim, chciałem sprawdzić co macie do powiedzenia n/t jazdy w
    > deszczu, jest to bowiem interesujący temat ilekroć się jedzie i pada.

    No, ja wczoraj akurat wracałem z Poznania do Warszawy w deszczu, jechało
    się tak samo jak normalnie, tylko trochę zimniej było. Kask z pinlockiem,
    kamizelka elektryczna i na normalne motocyklowe szmaciane ciuchy z membraną
    jeszcze założony goretex bundeswehry jako przeciwdeszczówka i byłem
    suchy za wyjątkiem dłoni, bo rękawice przemokły.

    Oczywiście bez owiewki byłoby pewnie gorzej :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/