  • 1. Data: 2011-12-30 07:09:35
    Temat: Jazda z Unią
    Od: Punge <r...@g...com>

    Parlament Europejski przygotowuje przepisy, które mają zwiększyć
    bezpieczeństwo na drogach.

    - ograniczenie prędkości do 30 km/h na terenie zabudowanym,
    - blokady antyalkoholowe zapłonu w nowych samochodach,
    - kamizelki odblaskowe - po jednej dla każdego z podróżujących,
    - obowiązek przechodzenia przez każdego kierowcę co 10 lat kursu
    pierwszej pomocy,
    - zakaz wysyłania SMS-ów, e-maili i przeglądania internetu przez
    kierowcę,
    - delegalizacja antyradarów,
    - obowiązkowy ABS w motocyklach,
    - więcej fotoradarów (także robiących zdjęcia od tyłu),
    - więcej punktów karnych za najbardziej niebezpieczne wykroczenia,
    - obowiązkowe czujniki ciśnienia w oponach,
    - Obowiązkowa wiedza na temat opon,
    - obowiązek posiadania "czarnych skrzynek" i systemów wzywających
    służby ratunkowe po wypadku.
    - ściganie za wykroczenia popełnione za granicą
    - walka z szalejącymi motocyklistami.

    Aaaaa i to nie jest żart, tam ludzie traktują to na poważnie.

  • 2. Data: 2011-12-30 09:42:33
    Temat: Re: Jazda z Unią
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-30 08:09, Punge pisze:
    > Parlament Europejski przygotowuje przepisy, które mają zwiększyć
    > bezpieczeństwo na drogach.
    >
    > - ograniczenie prędkości do 30 km/h na terenie zabudowanym,
    to jest glupota, ale na znakach podnoszacych ograniczenie predkosci,
    ktos musi zarobic
    > - blokady antyalkoholowe zapłonu w nowych samochodach,
    moze to i dobre, ale z piciem w zime w aucie na parkingu, strasznie sie
    zmarznie, jak silnika nie odpali
    > - kamizelki odblaskowe - po jednej dla każdego z podróżujących,
    glupota
    > - obowiązek przechodzenia przez każdego kierowcę co 10 lat kursu
    > pierwszej pomocy,
    to dobry pomysl
    > - zakaz wysyłania SMS-ów, e-maili i przeglądania internetu przez
    > kierowcę,
    bardzo dobry pomysl
    > - delegalizacja antyradarów,
    nigdy nie byly w pl legalne, mozna bylo miec, ale nie wolno ich uzywac
    > - obowiązkowy ABS w motocyklach,
    i tak juz jest w wiekszosci nowych
> [...]
    zalezy za jakie
    > - obowiązkowe czujniki ciśnienia w oponach,
    szczyt glupoty
    > - Obowiązkowa wiedza na temat opon,
    znaczy jaka?
    > - obowiązek posiadania "czarnych skrzynek" i systemów wzywających
    > służby ratunkowe po wypadku.
    hehehe
    > - ściganie za wykroczenia popełnione za granicą
    niby teraz tez jest
    > - walka z szalejącymi motocyklistami.
    na cargo tez?

    > Aaaaa i to nie jest żart, tam ludzie traktują to na poważnie.
    Jak wszedzie, siedza durne paly i musza pokazac, ze cos robia i za cos
    biora pieniadze, nie zawsze to madre musi byc, ale byleby szum byl

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 3. Data: 2011-12-30 10:12:32
    Od: marider <2...@g...pl>

> [...]
    > - walka z szalejącymi motocyklistami.
    >
    > Aaaaa i to nie jest żart, tam ludzie traktują to na poważnie.

    Ale zjeby, klamki w drzwiach i oknach tez nam wyjma z obawy o nasze zdrowie?

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 4. Data: 2011-12-30 10:33:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-30 08:09, Punge pisze:
    > Parlament Europejski przygotowuje przepisy, które mają zwiększyć
    > bezpieczeństwo na drogach.
    >
    > - ograniczenie prędkości do 30 km/h na terenie zabudowanym,

    O ile wiem, to nie na całym, ale w ścisłym centrum - po którym i tak
    prawie nikomu nie wolno jeździć.

    > - blokady antyalkoholowe zapłonu w nowych samochodach,

    Nie ma sensu - łatwo obejść a ich błędy w pomiarze mogą dyskwalifikować
    takie urządzenia. Poza tym każdy kraj ma inne normy.

    > - obowiązek przechodzenia przez każdego kierowcę co 10 lat kursu
    > pierwszej pomocy,

    Po co? - Przecież wypadków nie będzie, gdy wprowadzą taki rygor.

    > - zakaz wysyłania SMS-ów, e-maili i przeglądania internetu przez
    > kierowcę,

    No to będzie się wysyłać MMS'y ;)

    > - więcej fotoradarów (także robiących zdjęcia od tyłu),

    Nie sztuka cyknąć zdjęcie od tyłu. Sztuka udowodnić winę.

    > - obowiązkowe czujniki ciśnienia w oponach,
    > - Obowiązkowa wiedza na temat opon,

    Ciekawostka. Co to za tajemna wiedza?

    > - obowiązek posiadania "czarnych skrzynek" i systemów wzywających
    > służby ratunkowe po wypadku.

    Bez sensu. Ile wypadków skończyło się niewezwaniem pomocy? W procentach?

  • 5. Data: 2011-12-30 10:35:30
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-30 10:42, Michał V-R pisze:

    > na cargo tez?
    Przecież Cargo to najniebezpieczniejsze miejsce w centrum
    miasta,dzieci,przedszkola itp,zwłaszcza w nocy,więc zakaz ruchu
    sterczy,no i suszą często.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 6. Data: 2011-12-30 10:46:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-30 11:33:27 +0100, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > O ile wiem, to nie na całym, ale w ścisłym centrum - po którym i tak
    > prawie nikomu nie wolno jeździć.

    Nie wszędzie tak jest, nawet na zgniłym Zachodzie - wręcz takie miasta
    są w mniejszości.

    > Nie ma sensu - łatwo obejść a ich błędy w pomiarze mogą dyskwalifikować
    > takie urządzenia. Poza tym każdy kraj ma inne normy.

    Normy też można ujednolicić. Biorąc pod uwagę, że dobry alkomat
    kosztuje z tysia, kupujący nowe pojazdy będą przeszczęśliwi płacąc
    więcej.

    > Po co? - Przecież wypadków nie będzie, gdy wprowadzą taki rygor.

    Siakoś "plan zero" w Skandynawii nie zakończył się sukcesem.

    > Bez sensu. Ile wypadków skończyło się niewezwaniem pomocy? W procentach?

    Tu chodzi o szybkość wezwania tej pomocy. Bywają wypadki, gdy na mało
    ruchliwej drodze pojazd poleci w krzaki i chwilę trwa, zanim ktoś to
    zauważy.

    de Fresz

  • 7. Data: 2011-12-30 10:53:42
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 30-12-2011 o 08:09:35 Punge <r...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > - walka z szalejącymi motocyklistami.
    >
    > Aaaaa i to nie jest żart, tam ludzie traktują to na poważnie.

    A może my też powinniśmy? Przez ostatnie dwie dekady na naszych polskich
    drogach straciło życie tyle Polaków, co w wyniku zbrodni sowieckich po 17
    września '39, Katynia, Ostaszkowa, stalinizmu i stanu wojennego łącznie.

    A my dalej chcemy uprawiać wolność, panie, i swobodę? Za taką cenę?

    --
    Nikanor

  • 8. Data: 2011-12-30 11:07:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-30 11:46, de Fresz pisze:

    > Siakoś "plan zero" w Skandynawii nie zakończył się sukcesem.

    To było wiadome od początku. Kilka lat temu pisałem, czemu taki plan
    jest bez sensu. W skrócie: gdy jedna liczba ma dążyć do sera
    (wypadkowość) to druga (koszty) muszą dążyć do nieskończoności.

    A nawet wtedy zawsze ktoś zasłabnie albo umrze na wylew za kierownicą i
    doprowadzi do wypadku.

    > Tu chodzi o szybkość wezwania tej pomocy. Bywają wypadki, gdy na mało
    > ruchliwej drodze pojazd poleci w krzaki i chwilę trwa, zanim ktoś to
    > zauważy.

    Zgoda. Jednak ILE takich przypadków ma miejsce? Czy jest ekonomicznie
    uzasadnione wyposażyć 100 mln pojazdów w drogie urządzenia, żeby
    zapobiec 100 śmierciom rocznie? Sytuacja analogiczna jak powyżej -
    koszty rosną do nieskończoności, jeśli umieralność ma dążyć do zera.

  • 9. Data: 2011-12-30 11:37:48
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    W dniu 2011-12-30 08:09, Punge pisze:
    > Parlament Europejski przygotowuje przepisy, które mają zwiększyć
    > bezpieczeństwo na drogach.
    >
    > - blokady antyalkoholowe zapłonu w nowych samochodach,

    ciekawe, jak sobie poradzą w pogotowiu, policji i różnego rodzaju
    strażach wiejsko-gminnych: pijanego nie będą w stanie przewieźć?

    > - zakaz wysyłania SMS-ów, e-maili i przeglądania internetu przez
    > kierowcę,

    ciekawe, jak to skodyfikują. Czy np. irc-owanie uwzględnią? Albo
    "panie władzo, ja tylko po X.11 się łączyłem z serwere. Internet? Ależ
    żadneg interneta nie przeglądałem".

    > - Obowiązkowa wiedza na temat opon,

    jaka? Wszystko będzie w stosownym rozporządzeniu, opracowane
    szczegółowo i jasno jak lista leków refundowanych :-)
    Powstaną Państwowe Komisje Egzaminacyjne Na Temat Opon w każdym
    powiecie, a Wyższa Państwowa Szkoła Opon będzie przyznawała
    odpowiednie tytuły zawodowe dla instruktorów.

    będą obowiązkowe badania psychiatryczne na okoliczność szaleństwa :-)

    Nie można po prostu rozwiązać dobrowolnie tej Unii tylko koniecznie
    trzeba w ten sposób prowadzić do jej upadku?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2011-12-30 12:06:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-30 12:37:48 +0100, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> said:

    > ciekawe, jak sobie poradzą w pogotowiu, policji i różnego rodzaju
    > strażach wiejsko-gminnych: pijanego nie będą w stanie przewieźć?

    Raczej idzie o to, że kierownik będzie musiał chuchnąć coby silnik
    odpalić, pasażerowie dalej będą mogli być najebani.

    > Nie można po prostu rozwiązać dobrowolnie tej Unii tylko koniecznie
    > trzeba w ten sposób prowadzić do jej upadku?

    Pewnie inaczej się nie da. Zresztą stawiam, że to na razie tylko jakiś
    luźny projekt, do wejścia w życie jeszcze trochę zostało, jak nie
    formalności, to czasu - Junia takich zmian raczej nie wprowadza z roku
    na rok, tylko są ogłaszane z kilkuletnim wyprzedzeniem.

    de Fresz