  • 121. Data: 2013-01-06 13:22:44
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 12:35:19 +0100, Grzegorz napisał(a):
    > Kolega wsiadając do auta (duża terenówka samoskładak) złamał sobie nogę.
    > Agent ubezpieczeniowy przypierdolił się do podnóżka/schodka który został
    > dospawany a którego wcześniej nie było. I nie ważne było czy on (kolega) z
    > niego w ów feralny dzień korzystał. Dla agenta najważniejsze było, że
    > oryginalna konstrukcja nadwozia takiego elementu nie miała.

    Ubezpieczenia to osobny temat. Tu zwiazek jakis byl, znajomym sie wlamali,
    przychodzi likwidator i czyta warunki polisy.
    Dwa zamki w drzwiach wejsciowych ? sa. Dwa zamki w drzwiach kuchennych ?
    Jest jeden, zegnam.

    To ze zlodziej wszedl przez okno ich nie obchodzilo.

    > Jeśli Apple jest właścicielem praw to może sobie robić co chce.

    Apple jest w Ameryce. Tam za takie pomysly idzie sie do sadu :-)

    J.

  • 122. Data: 2013-01-06 13:52:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-06 12:13, Grzegorz pisze:

    > ???
    > Ja mam nawet na to fakturę od operatora.

    Naprawdę jesteś taki naiwny, żeby wierzyć, że abonament nie jest
    skonstruowany w ten sposób, aby co najmniej zwrócił koszt telefonu?
    Zwykle znacznie taniej kupić dany model biorąc kredyt konsumencki - i
    też można sobie zastrzec pierwszą ratę w wysokości złotówki, jeśli to
    bawi i cieszy :)

    > (+ to co napisane drobnym druczkiem w umowie a czego Ty nie zauważasz).

    Za to Ty zauważasz pisząc bzdury o złotówce :)

    --
    pozdrawia Adam
    /najciekawsze zdjęcia to zdjęcia aparatów/

  • 123. Data: 2013-01-06 21:20:49
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2013 21:36:22 +0100, PeJot napisał(a):

    > ATSD, co prócz elektronicznego programatora, co takiego ciekawego przez
    > ostatnie 30 lat wymyślono w pralkach, prócz drastycznego obniżenia
    > trwałości ? Czekam na dozownik detergentu, działający na zasadzie:
    > zasypać proszek do białego i kolorów i zapomnieć na jakiś czas. I w
    > zmywarce też taki by się przydał.

    Chyba Samsung chwalił się kilka lat temu pralką z silnikiem umieszczonym
    bezpośrednio na osi bębna i OIDP chodziło o silnik z magnesami trwałymi.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 124. Data: 2013-01-06 21:22:33
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 2 Jan 2013 22:56:20 +0100, Krzysztof Kucharski napisał(a):

> [...]
    > pralke. Zbyt duzy poziom upierdliwości z czyszczeniem tego badziewia,
    > zwłaszcza wykonanego w postaci szuflady. Miałem kiedyś watpliwą
    > przyjemność grzebać się w czymś takim, pokrytym betonem w postaci
    > niedokładnie wypłukanego proszku. Właściciel był flejtuchem i
    > doprowadził do sytuacji, gdzie szuflada była wręcz obrośnieta dziwnymi
    > formami parakrystalicznymi ;-) Ponieważ nie chciało mi się tego
    > czyścić, to postawiłem na perswazję i przekonałem go, aby na
    > przyszlość płyny do prania tudzież proszki wsypywał bezpośrednio do

    IMO czyszczenie szuflady po każdym praniu powinno być taką samą
    czynnością jak np. osuszanie fartucha ścierką. Dzięki temu pralka ma
    szanse wytrzymać długie lata i nie będzie z niej śmierdzieć.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 125. Data: 2013-01-06 22:00:09
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > bawi i cieszy :)

    > Za to Ty zauważasz pisząc bzdury o złotówce :)

    Nie, nie piszę bzdur.
    Skoro dostałem tel. za 1 zł. i mam fakturę na 1 zł. to w przypadku sporu z
    operatorem
    moje roszczenia nie mogą wykroczyć poza 1 zł.
    Na nic moje udowadnianie, że tel. był/jest wart więcej.

    Ad meritum.
    Kiedyś było inaczej. Kupowałeś coś i byłeś właścicielem tego czegoś w sposób
    naturalnie zrozumiały dla każdego.
    Dbałeś o to coś dokonując przeróbek i ulepszeń wg własnego uznania.

    Teraz kupując coś kupujesz pewne prawo. i możesz dysponować tym prawem
    w ramach tego co zostało dla Ciebie zdefiniowane w umowie i/lub licencji.
    Dekoder droższy bez blokady na czas reklam i tańszy z taką blokadą pilota.
    Ten tańszy zapewne będzie można jakoś ulepszyć wgrywając mu wsad pamięci
    bez blokady. Ale to już będzie naruszenie praw licencjodawcy, czyli
    nielegalne - kradzież.

    Napisałem wcześniej, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sprzedać rzecz
    bez
    prawa do jej naprawy i wykorzystać system prawny do ścigania tych co to
    prawo łamią.
    A są już tego przykłady:
    Licencje na windowsy dla studentów (przestajesz być studentem stajesz się
    złodziejem),

    Ten dziwny sposób zaczyna być teraz stosowany dla sprzedaży dóbr
    materialnych.
    Kupujesz coś i nie możesz tym dysponować swobodnie bo musisz się stosować do
    licencji.
    Jeśli się nie zastosujesz do licencji (przerobisz, naprawisz) to naruszasz
    interes producenta
    i jesteś winien utraty jego zysków.
    Kupujesz auto i musisz się regularnie meldować w ASO gdzie przegląd kosztuje
    dużo więcej
    niż w nieASO.

    Boleję nad tym tak samo jak i moi adwersarze chociaż czynimy to na odmienny
    sposób.

    Poniżej przykład jak nowe wkracza do naszego współczesnego świata.
    Oto jak się ubezpieczyciel sprytnie wykręcił:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,9580607,300_tys_
    _zl___kara_za_nieoryginalne_czesci_samochodowe.html

    w/k

  • 126. Data: 2013-01-07 01:28:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 22:00:09 +0100, Grzegorz napisał(a):

> [...]
    > operatorem
    > moje roszczenia nie mogą wykroczyć poza 1 zł.
    > Na nic moje udowadnianie, że tel. był/jest wart więcej.

    A nie calkiem, bo w umowie zapisana umowna wartosc telefonu.
    Z reguly dosc wysoka ... i oplacaloby sie gdyby sie zepsul :-)

> [...]
    > Ten tańszy zapewne będzie można jakoś ulepszyć wgrywając mu wsad pamięci
    > bez blokady. Ale to już będzie naruszenie praw licencjodawcy, czyli

    A jak wgrasz oprograamowanie od innego dostawcy, np darmowe ?

    > Poniżej przykład jak nowe wkracza do naszego współczesnego świata.
    > Oto jak się ubezpieczyciel sprytnie wykręcił:
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,9580607,300_tys_
    _zl___kara_za_nieoryginalne_czesci_samochodowe.html

    Z tym ze tu:
    a) niesprawna czesc byla powodem tragedii,
    b) nie bardzo wiem jak sie wykrecil, bo ustawa od OC pisze dosc wyraznie -
    wszelkie szkody spowodowane ruchem pojazdow, co najwzej potem moze
    dochodzic swoich praw, ale niezbadane sa wyroki sadow rejonowych.

    c) no i czy warsztat nie powinien zwalac na producenta klockow ... chyba ze
    uzyl niewlasciwego typu ..

    J.

  • 127. Data: 2013-01-07 01:41:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.01.2013 01:28, J.F. wrote:

    > A jak wgrasz oprograamowanie od innego dostawcy, np darmowe ?

    A to bardzo proste:
    - nie kupujesz dekodera a tylko go wynajmujesz (kolejna usługa) od
    dostawcy (tak to teraz już często działa) - nie masz prawa nic w nim
    zmieniać
    - w regulaminie usługi jest, że możesz jej używać tylko na sprzęcie
    usługodawcy

    i dopóki nie dopiszą tego do klauzul niedozwolonych jesteś udupiony.

    Michoo

  • 128. Data: 2013-01-07 01:51:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.01.2013 01:28, J.F. wrote:

    _zl___kara_za_nieoryginalne_czesci_samochodowe.html

    Wygląda na "czwartą prawdę", czyli prawdę medialną.

> [...]
    > wszelkie szkody spowodowane ruchem pojazdow, co najwzej potem moze
    > dochodzic swoich praw, ale niezbadane sa wyroki sadow rejonowych.

    No właśnie.

    > c) no i czy warsztat nie powinien zwalac na producenta klockow ... chyba ze
    > uzyl niewlasciwego typu ..

    Wg artykułu skazano nie warsztat a pracownika co te klocki zamontował.
    Coś tu jest nie tak, chyba, że pracownik kantował i montował coś co nie
    było nawet zmiennikiem a "pasowało" bez wiedzy pracodawcy i klienta.

    Michoo

  • 129. Data: 2013-01-07 10:37:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-06 22:00, Grzegorz pisze:
    > Nie, nie piszę bzdur.
    > Skoro dostałem tel. za 1 zł. i mam fakturę na 1 zł. to w przypadku sporu z
    > operatorem
    > moje roszczenia nie mogą wykroczyć poza 1 zł.

    Za to roszczenia operatora nie. To jest właśnie napisane ''drobnym
    druczkiem''. Oczywiście prawnie sprawa jest mniej lub bardziej
    skomplikowana, ale w praktyce, jak by nie kombinować, cena aparatu jest
    rozbita w abonamencie i najczęściej jest to cena niekorzystna w
    porównaniu z innymi ofertami na rynku.

    Aparat za złotówkę jest równie głupim hasłem jak ''raty zero procent'',
    które w rzeczywistości wcale nie są zero, tylko podstawa jest niższa niż
    w przypadku zakupu za gotówkę. Co zresztą jest chorym trendem gospodarki
    kryzysowej, bo w normalnych warunkach jest odwrotnie.

    --
    pozdrawia Adam
    /w życiu zdarza się, że od ucznia ważniejszy jest dzienniczek ucznia/

  • 130. Data: 2013-01-07 13:49:45
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 05.01.2013 19:24, news.neostrada.pl pisze:

    > Ostatnio w sklepie jakaś kobietka kupowała pralkę automatyczną.
    > Sprzedawcy powiedziała, że ma być z programatorem mechanicznym. Stojąc
    > obok zapytałem ją dlaczego? - przecież to się ciągle będzie psuło (moje
    > doswiadczenia), a ona, że jej mąż tak kazał, bo jak się zepsuje to
    > bedzie umiał naprawić, a na prockach się nie zna. Można i tak ale ja bym
    > we życiu już nie kupił tych cholernych bębenków.
    > Zbino

    I właśnie powinien być taki wybór. Jednemu pasuje procek, drugiemu
    wycierające się styki. A teraz trudno nawet o jasną klawiaturę
    komputerowa, bo jest moda na czarne.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl