  • 31. Data: 2013-01-02 22:59:56
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-02 21:36, PeJot pisze:

    > ATSD, co prócz elektronicznego programatora, co takiego ciekawego przez
    > ostatnie 30 lat wymyślono w pralkach, prócz drastycznego obniżenia
    > trwałości ? Czekam na dozownik detergentu, działający na zasadzie:
    > zasypać proszek do białego i kolorów i zapomnieć na jakiś czas. I w
    > zmywarce też taki by się przydał.

    Ja podziwiałem niedawno u teściów w gównianym Whirpool AWM 6081 dozownik
    wody.
    Otóż od kilku lat lała wodę wszystkimi otworami. A już mój
    prehistoryczny Polar PS 663 S Bio, czy jak to się tam wabiło, umiał
    najpierw w pierwszą dziurkę, a potem w drugą.
    Ostatnio whirpoolowi urwał się cycek od amortyzatora. Jak już ją
    wydarłem na środek pomieszczenia na okoliczność wymiany tegoż
    amortyzatora (dużo powiedziane, pomieszczenie tak małe, że ma tylko sam
    środek ;) ), to przy okazji zdjąłem jej kapelusz, aby zobaczyć, dlaczego
    krzywo sika.
    Okazało się, że ma tylko jeden elektrozawór do wody, zaś nad szufladą
    dozownika proszku za dyszą wody jest fiutek, mechanicznie kierujący (w
    zamiarze jakiegoś "genialnego inaczej" konstruktora) strumień wody do
    odpowiedniej szczeliny nad szufladą. Owa konstrukcja rodem z Juliusza
    Verna napędzana jest linką idącą przez pół pralki do siłownika
    siedzącego blisko (mechanicznego zresztą) programatora.

    Czy nie prościej dać kilka elektrozaworów?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 32. Data: 2013-01-02 23:11:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Chyba cię skroił. No chyba że to jakiś specjalny termostat, bo takie
    > proste to są od 30 zł.

    Dlatego kazał pilnować lodówy jak oka w głowie. Jeszcze by się dobry
    klient wykruszył.

    > http://czesciagd.pl/

    Spróbowałem na tej stronie poszukać programatora do wzmiankowanej
    wcześniej przeze mnie pralki. Strona źle zorganizowana, bo trudno
    od razu skojarzyć część z konkretnym modelem, ale wygląda na to,
    że mała płytka z kontrolerem jest w cenie około 40% całej pralki.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2013-01-02 23:19:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Kucharski napisał:

    > [...]
    >
    > Wiesz, proces prania powoduje wydzielanie się wilgoci w tej czy innej
    > postaci. Taka karma ;-) Pomijając już sam dozownik - jak sobie
    > wyobrażasz konstrukcję zaworu upustowego takiego dozownika?

    Łatwiej mi wyobrazić sobie, że zostanie wprowadzone rozwiązanie, które
    świetnie sprawdziło się w ekspresach do kawy. Czyli takie specjalnie
    uformowane pastylki przystosowane do mechanicznego dozowania. W cenie
    kilka razy wyższej niż sam surowiec.

    > postawiłem na perswazję i przekonałem go, aby na przyszlość płyny
    > do prania tudzież proszki wsypywał bezpośrednio do komory bębna.
    > Ja tak postepuję od wielu lat i takie rozwiązanie jest dla mnie
    > najwygodniejsze.

    To jest jedynie słuszna linia. Też nigdy inaczej tego nie robię.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2013-01-02 23:22:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 2 Sty, 21:53, Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk"> wrote:
    > Zamiast tradycyjnego silnika na dwa biegi ze stosowna iloscia uzwojeń,
    > komutatorowy z elektronicznym sterowaniem, tachopradniczka jako
    > sprzezenie zwr.

    Ktoś kiedyś gdzieś pisał, że nowe Miele mają indukcyjniaki sterowane
    wektorowo, ale nie wiem czy to nie jakaś gminna plotka :]

    L.

  • 35. Data: 2013-01-02 23:30:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 2 Sty, 19:10, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
    > Czy ktos moze mnie oswiecic, czemu takich rzeczy nie robi sie na procku
    > jak Pan Bog przykazal? Toz to nawet procka nie trzeba, jakiegos EPROMa

    Protestuję, mam zmywarę bosza z zeszłego wieku, ostatnio coś fiksowała
    toteż rozebrałem i wyczyściłem co się dało, złożyłem do kupy i działa
    nadal :> A wklepawszy symbol programatora odnalazłem taki sam nowy u
    niemiaszka za rozsądne pieniądze. A fikuśny elektroniczny programator
    w pralce Polara zdechł po 3 latach od kupna, za nowy krzyknęli 350
    zeta. Polar stoi w piwnicy i czeka na lepsze czasy, może kiedyś
    dorobię mu własny programator, a brudne łachy pierze od kilku lat
    używane Miele w cenie nowego programatora do Polaru :]

    L.

  • 36. Data: 2013-01-02 23:54:39
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-01-02 22:59, Adam pisze:
> [...]
    > Verna napędzana jest linką idącą przez pół pralki do siłownika
    > siedzącego blisko (mechanicznego zresztą) programatora.

    Miałem coś takiego w Bochu, działało wyśmienicie.
    Niestety po 16 latach gumy przy bębnie zaczęły popuszczać i musiałem się
    jej pozbyć. Szkoda było wyrzucać, pralka wyglądał jak nowa i działała
    bez problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 37. Data: 2013-01-02 23:55:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał:

    > Koszt naprawy podałem wraz z robocizną.
    >
    > Jakiego wzrostu taka tania lodówka?

    Tak jakoś na chłopa.

    > Ten nasz Liebherr z dwoma agregatami, wprawdzie szerokości 60 cm ale
    > za to 2 m wysokości, przed kilkunasty laty ponad 2000 zł kosztował.
    > Ile teraz markowa lodówka kosztuje nie mam pojęcia, nie musiałem w tym
    > czasie do działów AGD zaglądać,

    Dwumetrowy Electrolux -- 1330 zł.

    > Pralka Zerowatt z mechanicznym programatorem ma ponad 16 lat i tylko
    > ułamaną przez kuzyna klapkę i kawałek zawiasu drzwiczek wymieniłem.
    > Stoi sobie, pierze i ani drgnie przy wirowaniu,
    >
    > Przypuszczam, że elektroniczny termostat może w produkcji być tańszy
    > tylko narzuty autoryzowanych serwisów są bandyckie

    Nawet bez autoryzowanych serwisów, wystarczy popatrzeć na katalogowe ceny
    części zamiennych u producentów. Szczególnie tych, za przeproszeniem,
    "markowych". Coraz bardziej konsekwentnie staram się takich unikać --
    człowiek z wiekiem mądrzeje, zwłaszcza jak pozna tak zwane zaplecze
    produkcyjne.

    Teraz wpadłem na genialny pomysł. Swojego czasu wprowadzono regulację, że
    w sklepach na półkach obok towaru musi być podawana cena w przeliczeniu na
    kilogram albo litr. Trzeba nakazać producentom lodówek, pralek, samochodów
    itp, aby obok normalnej ceny podawano ile ten sam sprzęt by kosztował
    złożony z samych części zamiennych. Niech nawet bęczie, że bez robocizny.
    Sądzę, że pralka za dwadześcia tysięcy, to by była taniocha.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2013-01-02 23:57:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2013 22:59:56 +0100, Adam napisał(a):
> [...]
    > Verna napędzana jest linką idącą przez pół pralki do siłownika
    > siedzącego blisko (mechanicznego zresztą) programatora.

    A ten silownik to jaki - krzywka na programatorze ?

    > Czy nie prościej dać kilka elektrozaworów?

    Moze i prosciej, ale metr linki na pewno jest tanszy niz uzwojenie
    elektrozaworu :-)

    J.

  • 39. Data: 2013-01-02 23:59:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Polar stoi w piwnicy i czeka na lepsze czasy, może kiedyś dorobię mu
    > własny programator, a brudne łachy pierze od kilku lat używane Miele
    > w cenie nowego programatora do Polaru :]

    Widzę, że nie doceniałem ducha w narodzie.

    <s...@f...lasek.waw.pl>

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2013-01-03 00:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2013 21:53:37 +0100, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Zamiast tradycyjnego silnika na dwa biegi ze stosowna iloscia uzwojeń,
    > komutatorowy z elektronicznym sterowaniem, tachopradniczka jako
    > sprzezenie zwr.

    Bo szczotki maja ograniczony przebieg ? :-P

    J.