  • 1. Data: 2014-02-15 23:26:52
    Temat: Jeszcze raz w temacie prototypów PCB
    Od: s...@g...com

    W całkiem sensownej cenieprosta maszynka. Popatrzcie:

    http://cirqoid.com/?gclid=CJ3wpuCTz7wCFUj4wgodMngAow

  • 2. Data: 2014-02-16 00:24:40
    Temat: Re: Jeszcze raz w temacie prototypów PCB
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 15 lutego 2014 23:26:52 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > W całkiem sensownej cenieprosta maszynka. Popatrzcie:
    >

    > http://cirqoid.com/?gclid=CJ3wpuCTz7wCFUj4wgodMngAow

    Co prawda można mieć zastrzeżenia do trochę maławych rozmiarów maksymalnych płytki.
    Max. 100x160mm, to trochę maławo. I chyba softu nie da sie karmić Gerberem, ale
    pewien nie jestem.

  • 3. Data: 2014-02-16 00:43:12
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-15 23:26, s...@g...com pisze:
    > W całkiem sensownej cenieprosta maszynka. Popatrzcie:
    >
    > http://cirqoid.com/?gclid=CJ3wpuCTz7wCFUj4wgodMngAow

    e, to przecież CNC jest

  • 4. Data: 2014-02-16 00:48:08
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-16 00:24, s...@g...com pisze:

    > Co prawda można mieć zastrzeżenia do trochę maławych rozmiarów maksymalnych płytki.
    Max. 100x160mm, to trochę maławo. I chyba softu nie da sie karmić Gerberem, ale
    pewien nie jestem.

    aha, to takie CNC z dodatkowymi opcjami :)

  • 5. Data: 2014-02-16 02:54:44
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 lutego 2014 00:43:12 UTC+1 użytkownik Jawi napisał:

    > e, to przecież CNC jest

    Poważnie? A ja myślałem, że to oregami.. Masz coś więcej do powiedzenia?

  • 6. Data: 2014-02-16 03:28:12
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-16 02:54, s...@g...com pisze:
    > Poważnie? A ja myślałem, że to oregami.. Masz coś więcej do powiedzenia?

    oregami? A co to jest?
    Skoro tak myślałeś to co Ci mogę więcej powiedzieć?
    No może tylko to, że cytować byś mógł po ludzku, a nie drobiowemu.

  • 7. Data: 2014-02-16 03:51:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-15 23:26, s...@g...com pisze:
    > W całkiem sensownej cenieprosta maszynka. Popatrzcie:
    >
    > http://cirqoid.com/?gclid=CJ3wpuCTz7wCFUj4wgodMngAow

    dwa tysie euro za taką zabawkę to dobra cena ??
    No, dobrze wiedzieć, od kogo można kasę pożyczyć, gdy będzie potrzeba...

    Taką frezareczkę to można sobie złożyć za jakieś 2000 zł, to już chyba z
    wodotryskiem...
    Do PCB nie potrzeba specjalnych sił, najważniejsza jest precyzja.

  • 8. Data: 2014-02-16 12:51:33
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-16 03:51, sundayman pisze:
    > Taką frezareczkę to można sobie złożyć za jakieś 2000 zł, to już chyba z
    > wodotryskiem...
    > Do PCB nie potrzeba specjalnych sił, najważniejsza jest precyzja.
    ale w tej precyzji tkwi cena :)
    żeby to miło prędkość frezowania znośną to muszą być dobre silniki.
    wrzeciono prędkość obrotową musi mieć "słuszną"
    okazja to nie jest z pewnością, ale jak za gotowy produkt to cena
    zbliżona do normalnej, tym bardziej że jakieś tam inne funkcje to coś ma.

  • 9. Data: 2014-02-16 14:00:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jawi"
    > tym bardziej że jakieś tam inne funkcje to coś ma.

    No i nie zapominajmuy o oprogramowaniu.
    Zastanwiam się jak ona pozycjonuje elementy. Widać na filmie jak przed
    postawieniem przesuwa element. Ręcznie koryguje się pozycję? Jeżeli nie to
    po co maszyna wykonuje takie nerwowe ruchy przed postawieniem elementu.

    Robert

  • 10. Data: 2014-02-16 14:47:30
    Od: s...@g...com

    użytkownik s...@g...com napisał:
    > W całkiem sensownej cenieprosta maszynka. Popatrzcie:
    >

    > http://cirqoid.com/?gclid=CJ3wpuCTz7wCFUj4wgodMngAow

    Entuzjazm ci przejdzie jak bedziasz chcial zrobic cos wiecej niz wiercenie i
    frezowanie. Chinola kupisza za 2-3k PLN + oplaty celne, nie wiem jak z jakoscia.

    v. amatorska:
    http://www.youtube.com/watch?v=fi4P-Bwc6g8
    v. prof:
    http://www.youtube.com/watch?v=1fL7wX5fQdA