  • 41. Data: 2013-01-16 09:02:55
    Temat: Re: Już chyba wiem skąd się biorą opinię o kierowcach BMW
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    >(rozkręcone v12 i brak szpery)

    rokujesz chlopie. moze nawet w tv cie pokaza, tak jak zientarskiego.

  • 42. Data: 2013-01-16 09:03:03
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-16 02:37, _Michał pisze:
> [...]

    no niestety, RWD wymaga dobrych opon z przodu i z tyłu...

    > Auto sobie średnio radzi w sytuacji kiedy ma po jednej stronie lód
    > a po drugiej asfalt, DSC redukuje moc i dziobie i ok działa. Ale czasami
    > "depnie gazu" (tak z raz na 500...800x),

    podłączałeś się kompem? obstawiam padnięty czujnik ABS

    po czym przyhamuje
    > ślizgające się koło co powoduje potężnego kopa (ala jak by ktoś w dupę
    > wjechał) na koło z przyczepnością (rozkręcone v12 i brak szpery) i
    > zazwyczaj zrobi to kilka razy w 0.4sek - potem już wie że coś nie tak i
    > zdejmuje gaz, tylko że już tył leci bokiem (jak refleksu zabrakło na
    > kontrę). Dzieje się to tylko na prostej kierownicy na prostej drodze
    > i baaaaardzo rzadko, po prostu jak trzymasz trochę za dużo gazu to rzuci
    > tyłem, samo - nagle i konkretnie, w którąś ze stron, co 2 miesiące ;)

    sporadyczny błąd z absu - kup sobie interfejs (kilkadziesiąt zł
    kosztuje) i sprawdź

    Lukasz

  • 43. Data: 2013-01-16 09:18:52
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 15 Jan 2013 18:51:08 +0100, chwdp napisał(a):

    > no.. fajnie ze zapierdala bokami a przed nic jedzie spokojnie auto
    > filmujace :D

    Z tym spokojnie to też bym nie przesadzał. Musiał mocno pociskać, żeby być
    z przodu.

    --
    Franc

  • 44. Data: 2013-01-16 10:10:33
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    > podłączałeś się kompem? obstawiam padnięty czujnik ABS
    >

    > po czym przyhamuje
    >
    > sporadyczny błąd z absu - kup sobie interfejs (kilkadziesiąt zł
    > kosztuje) i sprawdź

    Jak podjadę do mechanika to się podłączy, dużo bardziej mi się wydaje ze
    to są dziwne pomysły programistów w BMW.

    tam są wkodowane algorytmy ala wyjście z zakrętu z piskiem (niezależnie
    od trybu), rzucić tyłem na wyjeździe z ronda (kontrolowane przez trakcję
    w 100%), albo palić gumę (oba koła = komp wchodzi) przy depnięciu do
    końca na kilka chwil (jak by trakcja chciała to by zdążyła przyhamować,
    specjalnie tak to napisali) - i bardziej mi się wydaje
    że auto "chciało" 0.5 sek "popalić gumy" a potem weszło z interwencją
    jak by było sucho i asfalt, a potem to już się robi za późno.

    Wszystkie dziwności magicznie przechodzą przy ~80km/h+

  • 45. Data: 2013-01-16 11:38:03
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-15 08:20:43 +0100, DoQ <d...@g...com> said:

    Dlatego, że jest tam tylny napęd?
    ;>

    --
    Bydlę

  • 46. Data: 2013-01-16 14:53:28
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Tuesday, January 15, 2013 8:15:55 PM UTC+1, jerzu wrote:

    > Ten też pewnie dobrze panował nad pojazdem. Tylko nagle mu coś przed
    >
    > maską wyrosło :)

    Ano wlasnie nie ma panowania ;) i dupa...tfu, morda zbita ;)
    --
    Dman-666

  • 47. Data: 2013-01-16 19:58:37
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-16 10:10, _Michał pisze:
    > Jak podjadę do mechanika to się podłączy, dużo bardziej mi się wydaje ze
    > to są dziwne pomysły programistów w BMW.

    masz rację - wydaje ci się :)

    > tam są wkodowane algorytmy ala wyjście z zakrętu z piskiem (niezależnie
    > od trybu), rzucić tyłem na wyjeździe z ronda (kontrolowane przez trakcję
    > w 100%),

    raczej ciężkie do zrobienia, bo tak jak w skodzie wycina obroty, ale
    dokładnie tak mi się działo przy padniętym lewym tylnym czujniku
    (sporadyczne uszkodzenie, kontrolka abs się nie świeciła, a mogłem przy
    włączonym ASC lecieć bokiem na suchym asfalcie). Prawy tylny czujnik
    padł w inny sposób - na stałe zaświeciły się kontrolki ab i asc.
    Mimo wszystko polecam kupić interface, przy pierwszym podłączeniu w
    serwisie się zwróci (bo po co na wymianę czujnika abs jechać do serwisu
    jak to 5 minut roboty)

    Lukasz

  • 48. Data: 2013-01-16 21:28:12
    Temat: Re: Już chyba wiem skąd się wziął dowcip o Dżygitach
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Toż to Gruzin:

    Rosjanin jedzie taksówką po Tbilisi. Podjeżdżają do skrzyżowania, zapala się
    czerwone światło, gruziński kierowca depcze na gaz i przejeżdża 100/h przez
    skrzyżowanie. Rosjanin cały zielony ze strachu, krzyczy do Gruzina:
    - Co ty najlepszego robisz?
    - Jestem przecież dżygitem, nie?
    Jadą dalej. Znów podjeżdżają do skrzyżowania. Tym razem zapala się zielone
    światło, a Gruzin nagle po hamulcach. Samochód stanął jak wryty. Rosjanin
    niczego nie rozumiejąc patrzy pytająco na kierowcę:
    - Co się dziwisz, - odpowiada Gruzin, - teraz inny dżygit jedzie.

  • 49. Data: 2013-01-16 21:48:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 15 Jan 2013 02:45:34 -0800 (PST), Dman666 napisał(a):

    > Zalezy w jakim kontekscie...sytuacje potencjalnie niebezpieczne, ale panowanie nad
    maszyna ma naprawde dobre.

    Jego jazda nie wydaje się zbyt precyzyjna - ja tam specjalnego kunsztu
    kierowcy nie widzę.
    Umie utrzymać samochód jadący bokiem w poślizgu, ale znam wielu kierowców
    którzy robią to lepiej (bez problemu utrzymują się w pasie, tym na filmie
    jednak miota).

    Za to widzę sporo głupoty, bo nie nazwałbym tego "sytuacje potencjalnie
    niebezpiecznie", a to po prostu jazda na farcie.
    Wyprzedza przed przejściami bez widoczności, przed skrzyżowaniami.
    Tyle ma szczęścia że przez cały film nikt mu nie wyszedł, ani nie zajechał
    drogi.

  • 50. Data: 2013-01-17 01:51:28
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 1/16/2013 7:58 PM, ddddddd wrote:

> [...]
    > Mimo wszystko polecam kupić interface, przy pierwszym podłączeniu w
    > serwisie się zwróci (bo po co na wymianę czujnika abs jechać do serwisu

    W renówce padnięcie (zawieszenie - bo potem działał) czujnika zamieniało
    auto w cegłę-kilera.

    Tu właśnie ani ABS ani DSC nie zgłasza błędów (na desce) (z tym że ja
    mam to DSC II 5.0 co nie do końca jest to samo co ESP (np w reno) - i co
    by ludzie pisali że jest to po schemacie widzę że nie jest - ślepa
    uliczka niemieckiej elektroniki i softu ;) ).

    Ok rzucę okiem na czujnik - przy kupnie i potem jak było raz w serwisie
    czy wszystko z nim ok to miałem tylko błędy w komunikacji fotel<->auto
    bo coś wtyczka nawalała i jakaś pierdoła już nie pamiętam w silniku.

    Właśnie te czujniki o tyle dziwne mi się wydają że cała trakcja
    zachowuje się perfekcyjnie, na śniegu rzuca za każdym razem tak samo
    idealnie, ma "wbudowane" uślizgi itp. pełna powtarzalność dokładnie tak
    jak "ma być".
    A sytuacja którą opisywałem jest też niemożliwa do wyłapania przez ten
    soft, zwłaszcza jak ma finezyjne uślizgi wprogramowane (one są za bardzo
    finezyjne żeby były efektem błędu czujnika).

    ale oki sprawdzę :)

    A jak ten interfejs wygląda i co się z nim robi ? (pamiętam taką wtyczkę
    okrągłą do silnika co się wsadzało, i z niej można było gadać z kompem
    silnika, skrzyni, fotelami, zawieszeniem itp.. - to to ? czy coś w
    kabinie ? do laptopa po USB się podłącza ? - a może z ekranu gps z menu
    mogę sobie wejść i popatrzeć na rzeczy ?

    co do samodzielnej wymiany: Na razie to ja tu nie wiem jak tu olej
    sprawdzić ;) ale w reno to (nawet!) akumulator wymieniałem ;) to się za
    samodzielną naprawę nie zabieram ;) a dodatkowo BMW są strasznie tanie w
    naprawie, częściach i serwisowaniu - mechanik zadowolony bo safrane to z
    laptopem w ręce trzeba było naprawiać, a tu wszystko zwykłe i odrobinkę
    więcej miejsca pod maską żeby rękę włożyć (w reno akumulator był z
    przodu i miejsca brakło - prawie za każdym razem wyciąganie silnika).