-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!.POSTED!not-for-mail
From: "Malkoit" <g...@f...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kable. Regulator.
Date: Sat, 23 Jun 2018 17:42:20 +0200
Organization: Mixmin
Lines: 49
Message-ID: <pglq2b$si9$3@news.mixmin.net>
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 23 Jun 2018 15:47:23 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.mixmin.net;
posting-host="870570c7a34c5497413121af04ea1ea9358f0487";
logging-data="29257"; mail-complaints-to="a...@m...net"
In-Reply-To: <5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.19694
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634473
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2018-06-23 o 09:48, Uzytkownik pisze:
>>
>> Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie w kiepskim stanie i szlag
>> trafi alternator (a w zasadzie diody w alternatorze) lub regulator
>> napięcia.
>
> Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI
> :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i spróbuj mi
> wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro podłączony jest do
> OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem zamkniętym i żaden
> prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma prawa go uszkodzić.
> Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie ładowania akumulatora i
> żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego wpływu, żeby się
> uszkodził.
>
> http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
/alternator9.jpg
Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
uruchamianie.
>> Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
>> "dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
>> jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
>> rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
>> obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.
>
> Poniekąd tutaj się zgodzę że jeśli nie istnieje dobry "bufor" prądowo
> napięciowy w postaci sprawnego akumulatora dawcy to obciążenie
> (praktycznie zwarcie) rozrusznikiem biorcy i jego wydojonym aku weźmie
> więcej energii niż w stanie "normalnym" gdzie alternator nie jest
> obciążony "zwarciem" rozrusznika, bo nie pracuje (standardowy moment
> rozruchu).
>
> Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i jeśli
> ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem elektrycznym a
> nie z tym co napisałem :)
> --
> LordBluzg(R)
> ?Sukces WOŚP klęską PiS?
Z schematem nie ma co się kłócić, tylko trzeba wiedzieć, że prąd regulatora
rośnie wraz z spadkiem napięcia.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 17:44 Malkoit
- 23.06.18 20:22 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:28 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:50 LordBluzg(R)
- 23.06.18 22:18 Uzytkownik
- 23.06.18 22:19 Uzytkownik
- 23.06.18 22:41 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 23:27 LordBluzg(R)
- 23.06.18 23:39 Marek S
- 24.06.18 10:17 Uzytkownik
- 24.06.18 10:40 sirapacz
- 24.06.18 10:41 sirapacz
- 24.06.18 10:59 Budzik
- 24.06.18 12:45 J.F.
- 24.06.18 14:20 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław