    Subject: Re: Kable. Regulator.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2eab6f$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 23 Jun 2018 23:27:58 +0200

    W dniu 2018-06-23 o 22:19, Uzytkownik pisze:

    > Ja proponuję, abyś trochę się douczył zanim zaczniesz filozofować i
    > wymyślać innym od debili

    No to lecim :)

    > Uszkodzenie regulatora napięcia nie polega na tym, że jest on wpięty
    > szeregowo w układ ładowania akumulatora i zostanie przeciążony, ale na
    > tym, że jego uszkodzenie może być skutkiem uszkodzenia diód przy
    > alternatorze, które zostaną przeciążone prądowo.

    Pojebało? Jak diody z ZUPEŁNIE osobnego obwodu, jakim jest obwód
    wzbudzenia, mogą zostać przeciążone prądowo, skoro maksymalny prąd jaki
    tam płynie wynosi MAX 2A i WIĘKSZY NIE BĘDZIE, bo to jest obwód
    wzbudzenia, zasilany przez szczątkowy magnetyzm i KONTROLKĘ (żarówka 5W)
    która prędzej się kurwa spali nim poda więcej niż 2A.

    Wiedziałem że na schemat plujesz jadem i go nie odczytasz :)

    > Dioda może się uszkodzić na jeden z dwóch sposobów:
    > 1. Przestanie przewodzić w obydwu kierunkach - i takie uszkodzenie nie
    > jest groźne dla regulatora napięcia.
    > 2. Zacznie przewodzić w obydwu kierunkach (zwarcie) - wtedy nie tylko
    > regulator może ulec uszkodzeniu, ale wiele innych urządzeń włącznie z
    > akumulatorem i samym alternatorem.

    Ok, istnieje prawdopodobieństwo zwarcia diody ale tylko w przypadku,
    kiedy dioda jest wadliwa a nie w przypadku wymyślonego przez Ciebie
    przeciążenia, które NIE istnieje w tym obwodzie. Uszkodzenie diody
    (zwarcie) spowoduje że w obwodzie pojawi się napięcie zmienne, które
    spowoduje że regulator nie zostanie "wysterowany" prawidłowo lecz z
    zaniżeniem. Dlaczego zaniżeniem a nie zawyżeniem? No dawaj wiedzę
    dlaczego. Nie wiesz?...Wiedziałem :] Efekt taki, że alternator nie
    będzie ładował prawidłowo, znaczy nie będzie miał max 14,5V lecz mniej.
    Znasz w ogóle działanie zwykłego tranzystora? Mało tego, skoro zaczynamy
    wkraczać w elektronikę to rozwinę: Alternator może być sterowany
    (regulator) na kilka sposobów.
    W przypadku regulatora "wewnętrznego", który jest prostym obwodem
    elektronicznym wbudowanym/zabudowanym w alternatorze,
    zewnętrznego...również prostego i zewnętrznego...sterowanego komputerem
    (ten ostatni czasem jest pojebany i często dochodzi do przepięć bo jego
    praca jest zupełnie inna niż poprzednich) W przypadku klasycznego
    regulatora o którym rozmawiamy, jak wyżej...NIE MA MOŻLIWOŚCI
    uszkodzenia diód w obwodzie wzbudzenia z powodu przeciążenia.

    Teraz kuwra napisz w jaki sposób się te diody przeciążą :)

    Lecisz gościu...

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?