    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Kalibracja głowicy
    Date: Tue, 15 May 2018 19:03:37 +0200

    > Ponieważ nigdy nie miałem stacji 5.25 a już na pewno nigdy nie
    > kalibrowalem glowic chciałbym zapytać czy ktoś jeszcze pamieta jak to
    > sie robiło? O ile mechanicznie wydaje mi się że zmienia sie punkt
    > mocowania paska napędowego (metalowego) wzgledem głowicy to nie wiem czy
    > istnieją jakieś rozwiązania inne niż metoda prób i błędów. Teoretycznie
    > wystarczyło by obserować co wylatuje na pinie sygnałowym ze stacji i
    > ustawić się w sensownym srodku ale ... no wlasnie, coś jeszcze moge
    > zrobić poza szukaniem w ciemno?

    Faktycznie chyba głowice nie trafiają w ścieżki - są "ślepe", mają
    ustalone pozycje i nie samomnaprowadzają się. Więc żadnej kalibracji
    programowej nie może być z definicji. Istnieją programy ułatwiające
    kalibrację, ale sama kalibracja to i tak praca ręczna. Zasadniczo
    dokonuje się jej poprzez lekkie obracanie silnika krokowego.

    Z tym, że przez moje ręce przeszło (od początku lat 90.) wiele stacji
    5.25", poczynając od stacji do Atari, i w żadnej nie trzeba było
    kalibrować głowic. Co więcej, nigdy nie słyszałem, że ktoś coś takiego
    robił.