    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kałuże i ich wpływ na jazdę...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 16 Aug 2014 16:45:23 +0200

    Dnia Sat, 16 Aug 2014 08:22:38 +0200, mlodz napisał(a):
    > Dnia Sat, 16 Aug 2014 00:16:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    >
    > Chyba jakiś dziwny jestem, bo gdy widzę coś nienaturalnego przed sobą,
    > to niemal automatycznie przenoszę nogę z gazu nad hamulec, robiąc przy
    > tym dodatkowy rzut oka w lusterko. Dodatkowy, bo akurat na autostradzie
    > praktycznie zawsze wiem, co - mniej więcej - za mną się dzieje.

    Ale Eneuel ma racje, tylko troche inaczej to wyglada.
    Jedziesz sobie 200km/h, jak masz doswiadczenie to hen na horyzoncie
    dostrzegasz ze cos jest nie tak. Skupiasz uwage - tak, naprawde jest
    cos nie tak, noga z gazu nad hamulec. Przygladasz sie uwaznie - stoja.
    To hamulec wciskamy, lagodnie.
    Tylko ze 200km/h to 55m/s. Tu sekunda, tam sekunda i 100m mija.
    I nagle sie okazuje ze na liczniku masz ciagle ponad 150, a do korka
    coraz blizej. Wciskamy ostro hamulec, ale potrzebujemy jeszcze ze
    100m. Razem sie robi ze 300m - czyli jadac trzeba patrzec z 500m przed
    siebie.
    Troche pomaga jak ci w korku wlacza awaryjne, jak im samochod przy
    ostrym hamowaniu sam wlaczy, jak masz Brake Assist i on zareaguje na
    to "lagodnie". No i "inteligentne oznakowanie", ktore pare km
    wczesniej napisze "STAU" i 120 ...

    Z tym ze u nas bardziej bym sie bal zajechania drogi przez ciezarowke,
    choc i osobowke tez. Fizyka podpowiada ze potrzebujesz ok 40-50m
    roznicy odleglosci aby zwolnic ze 180 do jej 90, plus czas reakcji ...
    i mozesz tyle nie dostac.

    J.