    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Date: Wed, 4 Dec 2013 23:49:28 +0100
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    <1mke33to859b6$.t3nk3r6b5w6t.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <529f6e93$0$2170$65785112@news.neostrada.pl>
    <529f89d0$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>

    Hello J.F,

    Bzdura - handlowałem w tym czasie komputerami.

    > A ta podstawa to byla obudowa z zasilaczem ?

    To by było bliżej ale tez by nie starczyło.

    > Bo ja o roku 1990 wolalbym nie dyskutowac - okres pamietam jako czas
    > wielkich przemian, ceny sie co tydzien zmienialy.

    W drugiej połowie 1989 i pierwszej 1990 roku.

    > Ale RoMan ma racje - w 1990 kurs dolara NBP byl staly - 9500 zl. Wiec
    > 10 mln jak nabardziej tak. Na obecne 1000 zl - moze tu ci sie pomylilo
    > ?
    > No chyba ze to byl rok 1989 ... kurs wedle NBP
    > 02.01.1989 502,79
    > 30.10.1989 2400,00
    > 04.12.1989 4200,00
    > 27.12.1989 6500,00
    > wiec nie wykluczam ze pare miesiecy wczesniej mogles kupic za
    > "milion".

    Ale 1989 rok to była jazda bez trzymanki.

    > srednia placa w 1989 - 206 tys.

    Pod koniec raczej.

    > w 1990 prawie dokladnie 1 mln. A nas niestety jeszcze dlugo nie bylo
    > stac na komputery ... a wiec za milion w 1990 to mozna bylo co
    > najwyzej jakis straszny demobil kupic.

    Spectrum można było kupić ;)

    OK. Poświęciłem się i wygrzebałem pierwszy numer Entera z 1990 roku.
    Reklama Apeximu - strona 21:
    XT-MONO 8 mln 500 tysięcy
    XT-COLOR (EGA) 11 mln 200 tysięcy
    AT-MONO 9 mln 950 tysięcy
    AT-COLOR 12 mln 400 tysięcy
    AT-386-25 21 mln 950 tysięcy
    itd. aź do 386-33 z VGA za 31 mln 850 tysięcy

    U Wilczka była taniej ale odpowiednik AT-MONO za 9,8 mln szł.

    Koniec 1990 roku był czasem, gdy XT kupowali już tylko desperaci. Ja
    wtedy pracowałem na 386DX-20 kręconym na 25MHz.

    Dziwne - rok później w Enterze nie ma żadnej reklamy z cenami - to się
    chyba przeniosło już całkiem do PCQ.

    --
    Best regards,
    RoMan