  • 21. Data: 2017-01-30 23:41:13
    Temat: Re: Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 27 Jan 2017 11:27:53 +0100, T. napisał(a):

    > Spierdzielać w bok i to daleko - są na YT filmiki, gdzie widać jak
    > zagapiony trucker wyjeżdża w pole - to nawet kilkadziesiąt metrów. Po
    > zamknięciu drogi policja pozwala wycofać w odpowiednio bezpiecznych
    > warunkach do najbliższego zjazdu.
    > T.

    No i właśnie nie wiem czy ucieczka w bok to dobry pomysł - bo przecina się
    potencjalny tor jazdy tych którzy właśnie na bok będą próbowali uciekać, a
    będą lecieć bardzo daleko po trawie poza drogą.

    Wydaje mi się że jak już uciekać to do przodu.

    No i jednak dobrze to przemyśleć, bo póki siedzi się w samochodzie
    zwróconym w kierunku jazdy, to tak naprawdę groźna jest tylko dobrze
    rozpędzona ciężarówka.
    A jak się z niego wysiądzie to groźne staje się już wszystko.

  • 22. Data: 2017-01-31 14:12:12
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 23:44:16 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > rozpędzona ciężarówka.
    > A jak się z niego wysiądzie to groźne staje się już wszystko.

    Ja mysle ze najlepszym rozwiązaniem jest mieć CB i wiedzieć co gdzie sie dzieje i
    zablokować autostrade powoli i do tego jeszcze przed mgłą.

    Tyle że to i tak pewnie niewiele da bo nie raz i nie dwa takie karambole tworzyły
    korki w które wbijali sie nastepni. No i mamy już dwa karambole...

  • 23. Data: 2017-01-31 15:46:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja mysle ze najlepszym rozwiązaniem jest mieć CB

    No właśnie to mnie zastanawia. Przecież kierownicy "dużych" zwykle mają
    CB. Nikt nikogo nie ostrzegł?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2017-01-31 22:52:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 15:46, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > No właśnie to mnie zastanawia. Przecież kierownicy "dużych" zwykle mają
    > CB. Nikt nikogo nie ostrzegł?

    Jak już dupniesz to masz większe problemy niż ostrzeganie innych.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2017-02-01 07:26:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.01.2017 o 15:46, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > No właśnie to mnie zastanawia. Przecież kierownicy "dużych" zwykle mają
    > CB. Nikt nikogo nie ostrzegł?

    Pewnie wiedzieli, ale pp czasie. Powiedzmy, że ze dwie minuty minie,
    zanim się na CB ogarną. W dwie minuty robisz tirem 3 km. I wydaje się,
    że ci co rzeczywiscie się rozbili to pewnie w ciągu tych dóch, trzech
    minut.

    Shrek

  • 26. Data: 2017-02-01 09:26:21
    Od: Tadeusz <...@n...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 09:31, Chris pisze:

    > tak żeby była linia na środku dla pojazdów służb.

    na autostradzie to masz do tego celu pas awaryjny...

  • 27. Data: 2017-02-01 10:05:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 09:26, Tadeusz pisze:

    > na autostradzie to masz do tego celu pas awaryjny...

    Taki paradoks. Wszystkie poradniki mówią, aby zostawiać środek dla
    pojazdów uprzywilejowanych.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2017-02-01 10:21:42
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Daj link do księgarni.

    -----

  • 29. Data: 2017-02-01 10:25:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 10:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > Daj link do księgarni.
    >

    > -----

    http://moto.wp.pl/bandyckie-zachowanie-na-drodze-kie
    rowcy-blokuja-korytarz-ratunkowy-na-a4-6048866649907
    841a

    "znaczna część poruszających się po naszej sieci autostrad wie, że w
    przypadku utknięcia w korku na takiej drodze, należy zjechać ku krawędzi
    jezdni tak, by pomiędzy samochodami bez kłopotu zmieściła się karetka
    lub pojazd straży pożarnej."

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2017-02-01 10:35:47
    Od: p...@g...com

    --Taki paradoks. Wszystkie poradniki mówią, aby zostawiać środek dla
    pojazdów uprzywilejowanych.

    pas awaryjny ma swoja funkcje i moze byc zajety przez pojazdy ktore ulegly awarii co
    czesto zdarza sie np w korkach, moze byc tez przerwany na zjazdach/wjazdach, mostach
    itp dlatego zamiast tworzyc wyjatki zdecydowano sie na taka regule

    P.