    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <a...@n...neostrada.pl>
    Subject: Re: Karta SD MICRO SDHC
    Date: Fri, 4 Mar 2016 19:22:26 +0100

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    >Test na szybko na sprzęcie developerskim: w usb jest włożony moduł
    >usb ram. $ mkfs.msdos /dev/sdc1
    >$ mount /devsdc1 /mnt
    >$ cd /mnt && mkdir dir && echo test > dir/file
    >$ mount -o remount /mnt #wywalam cache

    Z ciekawosci
    a) zrob po niej ls /mnt
    b) powtorz bez powyzszej linii,

    >teraz w module usb ram w funkcji read_sector przełączam aby zwracała
    >losowe dane zamiast faktyczną zawartość żądanego sektora, po czym

    Jestes pewien, ze to nie spowodowalo jakiegos kolejnego przemontowania
    ?

    >$ ls dir
    >ls: cannot access ??m({?: Input/output error
    >Jak ja lubię wszystko wiedzących teoretyków....

    No dobra, ale o co chodzi ?
    Przeciez mowimy, ze w koncu pojawia sie smieci.
    Zrob inaczej -
    cd /mnt
    mkdir dir
    przelacz na losowe dane
    dd if=/dev/random of=dir/file1 bs=1024 count=1000000
    dd if=/dev/random of=dir/file2 bs=1024 count=1000000
    dd if=/dev/random of=dir/file3 bs=1024 count=1000000
    ls dir
    tylko ilosci trzeba dobrac do pojemnosci karty - tzn nie przekroczyc,
    wystarczy

    A co powyzszy blad w zasadzie znaczy ?
    napisales ls dir, system musi przeczytac glowny katalog systemu, i
    teraz jest pare mozliwosci:

    -nie zapamietal parametrow dysku przy montowaniu, teraz analizuje boot
    sector (i dodatkowe), smieci mu wychodza.
    IMO - malo prawdopodobne, powinien to przeczytac przy montowaniu i
    miec zapamietane, ale za linuxa nie odpowiadam.
    a teraz doskonale wie gdzie jest katalog, wiec czyta.

    -nie pamietam - miejsce na root dir jest zarezerwowane, czy tylko
    poczatek, a reszta opisana w FAT.
    Jesli opisana i system idzie w/g lancuchow FAT, to zaraz go wysle
    gdzies w kosmos i bedzie blad odczytu.

    -czyta kolejne dane z root dir. Co by nie przeczytal, to sobie
    interpretuje.
    Ze dwie epoki temu to bym napisal, ze co by nie przeczytal, to
    powinno byc w miare dobrze,
    ale jesli mamy LFN, VFAT, mozliwa konwersje do unicode to juz glowy
    nie dam.
    Trzeba by przesledzic co ten FS driver robi, byc moze ambitnie
    patrzy po wszystkich atrybutach i cos mu sie nie podoba jeszcze w
    przetwarzaniu.
    Jakies dziwne atrybuty, zle daty czy czasy do konwersji itp.

    -a jesli ambitnie nie sprawdza kazdej pozycji, to powinien na koniec
    napisac "dir not found".

    A jesli ma kawalek zakeszowany, to ladnie odczyta ze 'dir' to katalog,
    zobaczy gdzie sie zaczyna, przeczyta klaster smieci, a potem poleci po
    lancuchu fat i znow kiedys wyleci poza dostepny obszar. Ewentualnie mu
    sie pamiec przepelni gdzies przy czytaniu ...

    J.

    --
    Marek