    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Karta SD pojemnosci 512 Mb.
    Date: Wed, 14 Mar 2018 19:13:00 +0100

    On 3/14/2018 8:58 AM, ń wrote:
    > Producent urządzenia naście lat temu oferował "odblokowywanie" karty (jakimś
    kodem?)

    Byc może firmware miały zmienione. Nie wiemy, ale ja bym tak zrobił,
    dogadanie się z producentem SD aby dodawał inne ID kary albo lekko
    zmienił protokół jest raczej w zasięgu. Identyczne zachowania sa ponoć w
    niektórych nawigacjach samochodowych, karta SD nie jest czytelna (nawet
    na poziomie sektorów) poza urzadzeniem. Zmieniony protokół albo dodane
    szyfrowanie.

    >, ale od tego czasu firma parę razy przeszła w inne ręce.
    > Na ebay'u i podobnych miejscach można znaleźć ofertę kart "odblokowanych", ale to
    za 256 MB ok. 40 euro (w konkretnym zastosowaniu niezbyt się opłaca) z ryzykiem, że
    jednak nie zadziała.
    > Czyli "odblokowywacze" mogli przeprogramowywać ten mikrokontroler?

    Być może zrobili reverse engineering, protokół SD i predkości z tamtych
    lat powodują że da się to zrobić narzedziami za pare $. A
    przeprogramować niektore modele kart SD potrafimy domowymi sposobami.
    Ale wymaga to wiedzy, nic dziwnego że to zamieniają na 40 euro.

    Jestem (prawie) pewny że ten odbiornik GPS da się zastapić dowolną
    zabawką z androidem i jakąs aplikacją z OSM.