  • 31. Data: 2015-11-14 20:05:53
    Temat: Re: Karta sieciowa
    Od: alex <a...@a...pl>

    W dniu 09.11.2015 o 22:28, animka pisze:
    > Mam zintegrowana z płytą gł. kartę sieciową Realtek 100 Mb/sek.
    > Przechodząc do UPC nie poinformowano mnie że nie będe miała internetu
    > 240 MB/sek jak nie mam karty sieciowej 1 GB /sek. Trochę się oszukałam
    > dokładając 10 zł na 120 Mb/sek. (W promocji przez 4 m-ce jest 240
    > Mb/sek.) A mnie połączenie nie dochodzi nawet do 100 mb/sek. czyli
    > jestem tak jakby okiwana.
    > Czy warto dokupić kartę sięciową 1 GB do starego (ale jarego) komputera?
    > Gdzie się taką kartę dodatkową wkłada i czy można dołozyć, a tę starą
    > wyłączyć? Czy opłaca się wywalać na drugą kartę pieniądze?

    Zdecyduj się , 240 MB/s czy 240Mb/s bo to "mała "różnica ...

    UPC to w ogóle wredna firma , powinna zapytać najpierw czy masz
    komputer, prąd i czy masz biurko ,a może najpierw powinna zapytać czy
    masz mózg do używania komputera...

  • 32. Data: 2015-11-17 14:15:04
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    PRÓBA PODSUMOWANIA

    W listopadzie 2015 użytkowniczka Animka napisała:

    > Trochę się oszukałam dokładając 10 zł na 120 Mb/sek.
    > (W promocji przez 4 m-ce jest 250 Mb/sek.) A mnie połączenie
    > nie dochodzi nawet do 100 Mb/sek. czyli jestem tak jakby okiwana.

    > Prędkość pobierania 76,24 Mb/s, prędkość wysyłania 18,98 Mb/s

    > Niepotrzebnie dołożyłam do abonamentu 10 zł. żeby mieć jeszcze szybszy
    > internet i teraz sama z siebie się śmieję.

    To niezupełnie tak jest. Gdyby nie te 10 zł. więcej, to prędkość internetu wynosiłaby
    tylko 30 Mb/s. Jest więc dużo lepiej, choć nie tak bardzo, jak mogłoby być. Odwieczny
    problem: czy szklanka jest do połowy pełna, czy od połowy pusta. Niektórzy dyskutanci
    doradzają, np.

    > Poldek: Dla tych 20 Mbit/sek. różnicy w downloadzie (120 Mbit/sek. vs. 100
    > Mbit/sek.) to szkoda zawracania gitary.

    I jest to poniekąd prawda. Trzeba też na problem spojrzeć od strony
    ekonomiczno-biznesowej. Umowa jest na 24 miesiące. Przez całe 2 lata trzeba będzie
    codziennie zmagać się ze świadomością, że jest się oszukanym/okiwanym/okradanym na
    łączną kwotę 240 zł. Tymczasem okazuje się, że istnieje proste rozwiązanie:
    http://tiny.pl/gg9wm Tylko 30 zł. przy osobistym odbiorze na Targówku. Według
    zapewnień sprzedawcy wyrób całkowicie nowy, renomowanej, choć chyba chińskiej firmy,
    z pełną gwarancją. Myślę, że można zapakować kompa w dużą torbę i na miejscu jakiś
    uprzejmy serwisant kartę przykręci. Ale można też odważyć się i spróbować własnych
    sił. Jak się okazuje, w serwisie Youtube istnieje całe mnóstwo filmików
    instruktażowych na każdy chyba temat. Pozwolę sobie tu kilka z nich przytoczyć:

    1. Nie działa karta sieciowa LAN w komputerze?
    https://www.youtube.com/watch?v=yapbgpJs0QY
    2. How to install a PCI Ethernet / Network card (How To Install an NIC)
    https://www.youtube.com/watch?v=m2HbNwSCAO0
    3. TP Link PCI Gigabit network adapter TG-3269
    https://www.youtube.com/watch?v=i6E3gKRvshs
    4. Fitting a Network Card (PCI Card)
    https://www.youtube.com/watch?v=51_8HmeZ7qc
    5. D-LinkTV D.I.Y. Gigabit Desktop PCI Adapter low profile
    https://www.youtube.com/watch?v=hcb6dVZHHWo
    6. PCI network card installation
    https://www.youtube.com/watch?v=oRhfUS-QQ-s

    To naprawdę nie jest trudne. I jak mawiają chyba Anglicy, a może jacyś inni - last,
    but not least: jeszcze pozostały 3 miesiące promocji - całe 250 Mb/s.
    Animko - DASZ RADĘ!

    Pozostaje tylko uwierzyć w prorocze stwierdzenie dyskutanta Przemysława Ryka:

  • 33. Data: 2015-11-17 15:22:19
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 17 Nov 2015 05:15:04 -0800 (PST), TurboPascal napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > trzeba będzie codziennie zmagać się ze świadomością, że jest się
    > oszukanym/okiwanym/okradanym na łączną kwotę 240 zł.

    A niby na jakiej podstawie takie twierdzenie?

    (ciach...)

    [ Life is simple, when you make choices and you don't look back. ]
    [ (znalezione w sieci) ]

  • 34. Data: 2015-11-18 20:00:00
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-17 14:15, TurboPascal pisze:

> [...]
    > tak bardzo, jak mogłoby być. Odwieczny problem: czy szklanka jest do
    > połowy pełna, czy od połowy pusta. Niektórzy dyskutanci doradzają,

    Masz rację. Ze 120 Mb/sek będzie tyle samo co mam teraz (jakieś 74-86
    Mb/sek).

> [...]
    > firmy, z pełną gwarancją. Myślę, że można zapakować kompa w dużą
    > torbę i na miejscu jakiś uprzejmy serwisant kartę przykręci.

    Raczej nie przykręci, bo to sprzedawca. Tylko sprzedaje.
    Moja karta sieciowa jest zintegrowana z płytą główną i gniazda od innej
    mogą nie pasować. Musiałabym ściągnąć na podłogę komputer i otworzyć
    przykrywę i zobaczyć jak to wygląda od środka, mając w ręku drugą kartę
    graficzną, żeby zobaczyć czy pasuje. Niestety, nie mogę się szarpać z
    komputerem, bo jestem po operacji.
    Z drukarką i przekręcaniem komputera już się coprawda naszarpałam.
    (WiFi bez kabla, potem kabel do USB). Niestety chyba mam zepsutą
    drukarkę. Tusze zaparkowane nie chca się ruszyć (jechać w lewo, potem w
    prawo i zaparkować). Czyli nie komunikuje, nie chce drukować. Mam
    komunikat, żeby ją oddać do serwisu, ale ona (Canon MG) po gwarancji.
    Router też mam chyba zepsuty. Mój poprzedni wieloletni dostawca
    internetu tak napieprzył zdalnie w konfiguracji, że w ustawienia routera
    (online) nie mogłam wejść.
    Przedtem zrobili jakieś spięcie, paliły się kable od internetu w którejś
    skrzynce w bloku, no i stanęła mi drukarka i wysiadł router. Teraz już
    mam kablówkę, internet, Wifi z UPC, ale drukarka po WiFi nie ruszyła
    się, na kablu USB też.
    Routera chyba nie ma sensu sprawdzać, szarpać się z komputerem, żeby
    kable przełączać, bo tę nieszczęsną drukarkę najpierw trzeba zestawić na
    podłogę.

> [...]
    > installation
    > https://www.youtube.com/watch?v=oRhfUS-QQ-s
    >
    > To naprawdę nie jest trudne. I jak mawiają chyba Anglicy, a może

    Nie jest trudne, ale musiałabym mieć w ręku tę drugą kartę , żeby
    poprzymierzać. Ponadto nie wiem czy jest miejsce na drugą karte graficzną.

    - last, but not least: jeszcze pozostały 3 miesiące
    > promocji - całe 250 Mb/s. Animko - DASZ RADĘ!

    Już nie myślę o tych 3-ch m-cach. Postarałam się zapomnieć ;-)

    > Pozostaje tylko uwierzyć w prorocze stwierdzenie dyskutanta
    > Przemysława Ryka:

    On "Ryczy" głośniej niż niejeden jeleń. Siedzi od długiego czasu w sedesie.

    --
    animka

  • 35. Data: 2015-11-19 00:29:35
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 18 listopada 2015 20:00:43 UTC+1 użytkownik animka napisał:
    (ciach...)
    > On "Ryczy" głośniej niż niejeden jeleń. Siedzi od długiego czasu w sedesie.

    Za to ubaw mam z Twoich mundrości nieustający. :)

    [ Uchodzić za idiotę w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza. ]
    [ (Georges Courteline) ]

  • 36. Data: 2015-11-19 00:30:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 18 Nov 2015 20:00:00 +0100, animka napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > Routera chyba nie ma sensu sprawdzać, szarpać się z komputerem, żeby
    > kable przełączać, bo tę nieszczęsną drukarkę najpierw trzeba zestawić na
    (ciach...)

    > On "Ryczy" głośniej niż niejeden jeleń. Siedzi od długiego czasu w sedesie.

    A nie mówiłem, że historia jest rozwojowa? :)

    [ Żeby przekonać Cię, że naprawdę Cię przewyższam... nie mówię tu o wzroście ]
    [ w kilogramach tylko, że tak powiem o wymiarze moralnym... masz tu banana! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 37. Data: 2015-11-21 15:30:27
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "animka" napisał:

    > Ja i tak nie wiem, w którym miejscu taka kartę wkręcić.

    Nie tylko tego nie wiesz. Nie wiesz też co to jest prawidłowe cytowanie.
    Zwróć się do kogoś, kto ma choć trochę większe pojęcie od Ciebie i nie
    zaśmiecaj grupy. Komu jest potrzebne takie łącze? Komuś, kto ma nadmiar
    pieniędzy i nie wie co z nimi zrobić.

    Pzdr