    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Karta video PCie3,0 na 2,0
    Date: Thu, 03 Jan 2019 01:17:37 GMT

    On 2019-01-02, Gil <g...@g...pl> wrote:
    > Uwaga z kartami PCI-e 3.0 na stare złącza PIE-e2.0. Zwłaszcza takimi co
    > nie maja zasilania 1x6pin. Otóż nabyłem kartę XFX R7 240 i po włożeniu w
    > slot 2,0 PCI-e wiatrak po chwili chodził i gasł
    > To samo powtórzyło mi sie na drugim komputerze ze slote PCI-e X16 2.0.
    > parametry PCI-e 3.0 przewiduja też wieksze zasilanie ze slota toteż
    > nowoczesne karty grafiki PCi-e 3.0 nie zawsze startują w slocie PCI-e
    > 2.0 chociaż net mówi, że wszystko będzie dobrze.
    > To straszne ale to prawda.

    Jak rozumiem uważasz, że karta żre tyle, że nie starcza na wentylator?
    Ale to byłoby coś dziwacznego bo pobór pradu przez wentylator jest
    ułamkiem (rząd-dwa wielkosci mniej) tego co pobiera karta. Z kolei inny
    scenariusz, że pobór pradu jest taki, że układ kontrolera pracy
    wentylatora siada, też nie wiem czy jest taki realny wobec faktu, że jak
    (ponownie dorozumiewam), jednak grafika działala.

    Masz szansę sprawdzić te kartę w "3.0"?
    A "czip" sie mocno grzał?

    Czy tez nawet nie wyszedłeś poza POST z obawy, że ją spalisz?

    Zmierzam do tegio, że może zwyczajnie ten wentylator działal jak
    powinien, albo masz uszkodzoną kartę?

    --
    Marcin