    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Katowice - Chorwacja(Makarska)
    Date: Thu, 11 Jan 2018 15:11:53 +0100

    W dniu 2018-01-11 o 14:03, Mirosław R. pisze:
    > Hey,
    > jak najlepiej dojechać.
    >
    > Czy Czechy - Austria - Słowenia - Chorwacja
    > Słowenię ponoć można objechać bez winietki tylko kij wie jak zjechać/wjechać by się
    nie załapać na mandat,
    > i druga opcja Słowacja - Węgry - Chorwacja.
    >
    > Jak ktoś z Was jechał dajcie jakieś opinie, porady

    Jechałem w ostatnie wakacje przez Austrię, wracałem przez Węgry. W obie
    strony z noclegiem.
    Winietki na autostradę do kupienia w Czechach i Austrii na pierwszej
    stacji benzynowej po wjeździe do tych krajów.
    Autostradę w Słowenii można objechać nadkładając 20-30 minut. Jazda
    przez wsie i małe miasteczka. Zjeżdża się z autostrady ostatnim zjazdem
    w Austrii i kieruje się na Mureck. W tym miejscu opłaca się zatankować,
    bo ON w Austrii jest tańszy niż w Polsce i Chorwacji. :)
    W Mureck w prawo przez most i jest się w Słowenii. Kierunek Lenart,
    potem Ptuj. W Ptuj trzeba trafić na most, który idzie lewym łukiem nad
    rzeką. Dojeżdża się nim tuż za końcem płatnej autostrady. Przed wyjazdem
    sprawdź czy coś się nie zmieniło, ponieważ budują nową autostradę do
    przejścia z Chorwacją.
    W Chorwacji opłaca się płacić kartą za autostradę, bo nie ma korków do
    bramek z czytnikami. Do bramek z gotówką mogą być duże korki.

    Powrót przez Węgry częściowo zwykłą drogą, a częściowo autostradą.
    Winietki na Węgry i Słowację kupuje się przez Internet, więc warto mieć
    kartę płatniczą/kredytową z możliwością płacenia przez Internet i
    smartfona/tableta.
    Na Węgrzech można spotkać jeszcze Robury. :)

    yabba