eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingKiedy będzie milion rdzeni? › Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
  • X-Received: by 2002:a05:620a:6af:: with SMTP id i15mr3808605qkh.380.1568813341854;
    Wed, 18 Sep 2019 06:29:01 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:620a:6af:: with SMTP id i15mr3808605qkh.380.1568813341854;
    Wed, 18 Sep 2019 06:29:01 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!o
    24no7730430qtl.0!news-out.google.com!x7ni850qtf.0!nntp.google.com!o24no7730427q
    tl.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 18 Sep 2019 06:29:01 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.19;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 5.172.255.19
    References: <d...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Kiedy będzie milion rdzeni?
    From: fir <p...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 18 Sep 2019 13:29:02 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:214045
    [ ukryj nagłówki ]


    zalezy co rozumiec za rdzen/sprzetowy watek

    w swiecie gpu mowia o ile wiem o tzw kanalach, jeden kanal przypada na jednego floata
    (przypadajacego niezaleznie do obrobki)

    o tyle powstaje koncepcja zbudowania czegios w rodzaju komputacyjnej macierzy
    (powiedzmy 1024x1024 floato) zdolnej np do zaladowania megabajta floatow w jednym
    cyklu dodania do niej drugiego miliona floatow w drugim cyklu i zapisania tego
    spowrotem w trzecim czy piatym

    taka komputacyjna macierz wydaje mi sie dobrym pomyslem, pisalem juz o tym choc nie
    jestem epwien czy na tej grupie.. (np o tym jak to zintegrowac z c)

    sporo czesc kodow np rysowanie zbioru mandelbrota (ale i zapewne wiele innych )
    daloby sie puscic na tej tablicy prawie bez zmian z milionowym przyspieszeniem (o ile
    sprzet mialby milion kanalow)

    jakies inne przykladowe kody typu jakis kontrast czy usrednienie pikseli itd (mam na
    mysli takie kody w ktorych kanal "czyta" wartisci np z 8-miu przylagajacych kanalow)
    tez chyab dobrze by szly bo jako ze wszystko jesli liczone w jednym kroku/cyklu to
    nei trzeba sie chyba martwic konfliktami w dostepach do pamieci, nie trzeba nic
    synchronizowac (choc moze to zalezy od przypadku trzebby przesledzic jakie
    algorytmy/kody dobrze wykonuja sie na takiej solidnej tablicy

    (solina nazywam ja bo kazdy taki kanal nie ma niezlaleznego instruction
    pointer...alternatywna bylaby jakas inna tablica gdzie kazdy z milionow kanalow
    mialby swoje ip, ale bylby to jakis inny rodzaj tablicy)

    gdyby mi sie chcialo to bym sie pozastanawial jak rozne algorytmy wpisuja sie ten
    schemat, ale ostatnio cos slabo z motywacja - nad pewnymi drobnymi rzeczami mozna sie
    jednak zastanowic

    np smieszne wydalo mi sie zastanowienie jak dzialalby na tym jakis raytracer/kod z
    duzymi ifami, bo byloby to wyglada smieszne:

    zalozmy ze taki kod mialby postac w stylu

    if(a)
    {
    if(b)
    {

    }
    }

    if(c)
    {

    }

    gdzie te ify sa 'duze'

    wyglada na to ze taka macierz komputacyjna musialaby wchodzic w kazdy (scislej prwie
    kazdy) if poniewaz jakas czesc watkow mialaby byc dla nich liczona, resztka kanalow
    by w tym czasie sobie robila nic, alebo nic uzytecznego
    po wyjsciu z ifa inne watki by wchodzily w inny if a inne by lezaly odlogiem -
    slowem taki kod zawsze by wlazl w prawie wszystkie ify i tak by wygladal pojedynczy
    przebieg (akurat w przypadku raytracerow gdy odbicia promieni sie liczy do kilku
    odbic w glab itd to by moglo nieco zwolnic ale i tak bylby spory zysk na prostocie)
    *(choc w tych niektorych raytracerach nie tylko liczy sie zalamane odbicia ale
    jeszcze np przy odbiciu wprowadza sie cala nowa petle by zeskanowac swiatlo z
    otoczenia dla roznych katow, wtedy jeden taki kanal by byl zatrudniony dla liczenia
    calej petli i mamy klasyczne zmulando, wiec moze w tym wypadku dynamiczna tablica
    kanalow z osobnymi ip sprawdzalaby sie lepiej, ale ja i tak pozostaje chyab pewnym
    fanem tej solidnej prostej tablicy 'wykonawczej' (choc tej drugiej pewnie tez)

    nie wiem jednak czy chce mi sie to rozwazac bo jest to dla nie troche malo praktyczne
    (bardziej praktyczne to mogloby byc dla intela/amd/nvidia ;c)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: