    Subject: Re: Kilka zdań o tym jak jest
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: collie <c...@v...pl>
    Date: Wed, 25 Mar 2020 15:03:43 +0100

    "Renata Piżanowska, położna z Nowego Targu, dostała wypowiedzenie od dyrektora
    szpitala. Za to, że w mediach społecznościowych ujawniła, że na jej oddziale
    brakuje maseczek i w związku z tym personel ma utrudnione warunki pracy.
    Dzień po opublikowaniu swojego pierwszego wpisu na Facebooku, 19 marca, dostała
    informację o tym, że ,,rażąco naruszyła obowiązki pracy". Położna zastanawia się,
    jak to możliwe, skoro wcześniej już sam dyrektor informował opinię publiczną o
    tym, że w jego placówce brakuje maseczek ochronnych i prosił o wsparcie. Mimo to
    kobieta, wbrew zdecydowanemu stanowisku związków zawodowych działających w
    szpitalu, została zwolniona w trakcie trwania pandemii. Kobieta nie zgadza się z
    decyzją dyrektora Marka Wierzby. Natychmiast poszła ze sprawą do mediów.

    - Na swoim profilu facebookowym pokazałam moje ręce po dyżurze oraz maseczkę,
    którą sama wykonałam, ponieważ brakowało ich na naszym oddziale. To spowodowało,
    że dyrektor wręczył mi wypowiedzenie dyscyplinarne. Dyrektor powiedział mi, że
    naruszam dobre imię szpitala i straszę pacjentów, a swoją decyzję argumentował
    ciężkim naruszeniem podstawowych obowiązków pracownika - opowiedziała ,,Faktowi".
    - Wyleciałam, bo na moim prywatnym profilu na portalu Facebook wstawiłam post,
    gdzie pokazałam maseczkę ochronną i moje ręce po 12-godzinnej pracy, które były
    podniszczone po stosowaniu płynów ochronnych - powiedziała w rozmowie z ,,Gazetą
    Krakowską".

    Odpowiedź szpitala: Post tej pani był sianiem paniki wśród ludzi, co w obecnej
    sytuacji może mieć opłakane skutki. Przekazywanie nieprawdziwych informacji w
    przestrzeni publicznej może mieć dramatyczne skutki. Potencjalny pacjent musi mieć
    zaufanie do placówek medycznych. Podkreślam, że na chwilę obecną nowotarski
    szpital posiada pełne zabezpieczenie, jeśli chodzi o środki ochrony osobistej -
    oczywiście są problemy z kupnem masek, kombinezonów czy przyłbic, ale na razie
    jako placówka jesteśmy całkowicie zabezpieczeni w tej kwestii" - to fragment
    odpowiedzi dyrektora szpitala, przesłanej do redakcji ,,GK". Dyrektor Marek Wierzba
    utrzymuje, że owszem, są problemy z dostępem do maseczek, ale na razie nowotarska
    placówka ,,jest zabezpieczona". Trudno o jednoznaczną interpretację tej deklaracji.
    Dyrektor nie wyjaśnia, ile ma zapasów środków higieny osobistej, ani w jaki sposób
    zarządza nimi personel.

    Całej sprawie pikanterii dodaje fakt, że sam dyrektor... może być chory na COVID-19.
    Dyrektor bowiem od poniedziałku przebywa na kwarantannie. W ubiegłym tygodniu
    Marek Wierzba spotkał się z posłem Edwardem Siarką, który zaraził się
    koronawirusem. Po spotkaniu z parlamentarzystą dyrektor do końca tygodnia
    przychodził do pracy."