  • 31. Data: 2023-06-23 17:41:52
    Temat: Re: Kilku tytułów muzyki szukam do testów
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Jun 2023 12:47:28 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > To samo jest z obrazem. Człowiek jedzie w jakieś Znane Miejsce
    > i ma pretensje do świata, że nie wygląda to tak jak na zdjęciach
    > z fotoszopa.

    Znajomy kilkanaście lat temu miał zespół muzyczny.
    Potem zanabył jakiś komputer, aby robić post-produkcję swoich nagrań z
    miksera. Przeczytał gdzieś, że najlepsze głośniki do tych celów to są
    "monitory studyjne".
    Kupił jedne, oddał. Kupił drugie, oddał. Przy trzecich lub czwartych
    poszedł do niego mój kolega z którym razem pracowaliśmy, też akustyk jak
    wtedy ja. Dopiero on mu powiedział, że te głośniki, które kupił, to napawdę
    dobrze grają i nie są "głuchym klockiem" jak poprzednie, tylko po prostu
    mają grać jednakowo w pełnym paśmie akustycznym. A on był przyzwyczajony do
    korekcji w postaci "uśmiechu dyskdżokeja" (czyli góra max + dół max, środek
    na zero) i monitory grały mu nie tak, jak się przyzwyczaił. Stąd
    niepotrzebnie wymieniał dobre monitory.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2023-06-23 17:45:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Jun 2023 14:13:09 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Jakość nagrania jest kluczowa. Dlatego większość rad w tym wątku jest
    > pozbawiona sensu, nie wskazują konkretnego nagrania.

    Ale mam już kierunki poszukiwań.
    Na YT mogę posłuchać próbek, a potem szukać utworów np. na Tidal albo
    jakieś nagrania flac na chomikach. No i wydaje mi się, że jestem w stanie
    odróżnić mp3 przerobione na flac od prawdziwego flac. W ostateczności mogę
    sprawdzić charakterystykę widmową, jeśli uszy zawiodą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2023-06-23 19:23:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2023 o 17:45, Adam pisze:
    [...]
> [...]
    > odróżnić mp3 przerobione na flac od prawdziwego flac. W ostateczności mogę
    > sprawdzić charakterystykę widmową, jeśli uszy zawiodą.

    Jak już, to szukaj oryginałów (najlepiej Tidal) ale nie "remastered" bo
    są "poprawione/spierdolone".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2023-06-24 01:28:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-23, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > To samo jest z obrazem. Człowiek jedzie w jakieś Znane Miejsce
    > i ma pretensje do świata, że nie wygląda to tak jak na zdjęciach
    > z fotoszopa.

    Tu jest trochę jak z hotelami, lepiej sprawdzić na Tripadvisorze czy
    innym, zdjęcia tych co tam wcześniej byli.

    Z muzyką tak się nie da. Idę, słucham, płasko jak nie powiem co. Po pół
    godzinie trochę robi się lepiej. Ale nie wiem czy to ostatecznie działa
    jak ze słodzeniem, że wystarczy nie przesładzać i będzie za jakiś czas
    dobrze (też słodko).

    No i dochodzi jeszcze głęboko filozoficzne pytanie: skoro podbite basy i
    soprany są miłe (a dla większości, w tym dla mnie, są) to czy jest sens
    z nich rezygnować dla paru/nastu godzin rocznie w filharmonii.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2023-06-24 18:12:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    [...]
    > No i dochodzi jeszcze głęboko filozoficzne pytanie: skoro podbite basy i
    > soprany są miłe (a dla większości, w tym dla mnie, są) to czy jest sens
    > z nich rezygnować dla paru/nastu godzin rocznie w filharmonii.

    Też miałem ten dylemat. Dziś odpowiedź jest oczywista: na stałe włączyć
    bypass regulatorów barwy we wzmacniaczu.

    Paweł

  • 36. Data: 2023-06-25 22:34:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Tu jest trochę jak z hotelami, lepiej sprawdzić na Tripadvisorze
    > czy innym, zdjęcia tych co tam wcześniej byli.

    W przypadku hoteli sprawdza się zasada, że jedno zdanie wate więcej
    niż tysiąc obrazów. Więcej i szybciej można się dowiedzieć czytając
    opinie tych, co tam wcześniej byli.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2023-07-02 12:08:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-24, Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Też miałem ten dylemat. Dziś odpowiedź jest oczywista: na stałe włączyć
    > bypass regulatorów barwy we wzmacniaczu.

    Ja mam jeszcze ze 2 pokrętła na sabłóferze, ale tu sobie akurat radzę.
    Gorzej idzie mi natomiast ze słuchawkami.

    --
    Marcin