eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetKingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić jak działa? › Re: Kingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić jak działa?
    From: pioruns <c...@b...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Kingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić jak
    działa?
    Date: Tue, 11 Feb 2020 19:31:56 +0000

    On 11/02/2020 17:35, Irokez wrote:
    > Witam.
    >
    > Nie siedzę w tym temacie aż tak więc pozwoliłem sobie podpytać mądre głowy.
    >
    > Mam pendrive z szyfrowaniem - Integral Crypto DUAL+ FIPS 197
    > Sprawa jest jasna. Wsadzam go w PC'ta/MAC'a, uruchamia się programik do
    > wpisania hasła, wpisuję hasło i mam dostęp do danych. Dual bo hasło plus
    > sam zapis szyfrowany gdyby ktoś chciał się dobrać do odczytania samych
    > pamięci.
    >
    > Teraz szukając rozwiązania na bezpieczny dysk z Windows 10 Home (bez
    > bitlockera) gdy ktoś zajuma PC'ta, oprócz VeraCrypt trafiłem na taki
> [...]

    Unikaj własnościowych rozwiązań bez kodu źródłowego. Skąd wiesz, co
    siedzi w BitLocker? Tylko Microsoft i NSA wie. Skąd wiesz, co siedzi w
    pendrivie Integrala czy Kingstona? Tylko Integral/Kingston i NSA wie.
    Nikt nie wie co tam się dzieje, i nikt Ci nie wyjaśni jak to działa z
    poziomu bootloadera, BIOS, UEFI i inne szczegóły. Możesz się nawet to
    szczegółów dogrzebać, ale skąd będziesz wiedział, że to prawda? To
    zamknięty software i zamknięty, własnościowy sprzęt. To nich należy
    technologia i jej sekrety.
    Każdy chwali się że "AES", "256-bit", bla bla bla, a ostatnio nawet
    widziałem "battle tested military grade encryption" (hahaha totalny
    lol). Używaj sprawdzonych przez wiele lat bycia na rynku, otwartych
    rozwiązań. VeraCrypt się świetnie do tego nadaje. Kup byle jaki
    pendrive, wrzuć kontener albo plik z VeraCrypt i po kłopocie,
    zaszyfrowane na amen.

    --
    pozdrawiam, pioruns