  • 11. Data: 2014-05-21 16:06:43
    Temat: Re: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach'
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 maja 2014 13:17:39 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > NTG, chociaż czy ja wiem...? No bo na jakiej innej grupie założyć taki wątek?
    pl.misc.ergonomia ? Nie ma takowej.

    > Lat temu trochę, jak jeszcze dinozaury stąpały po Ziemi, życie zmusiło mnie do
    napisania programu na laptopa ODRA-1305. Ów laptop był karmiony tekturą z dziurami, a
    dziury robiło się na kowalskiej maszynie Soemtron produkcji DDR.

    > No i do dzisiaj pamiętam, jak piana mi z pyska leciała jak nie mogłem znaleźć
    odpowiedniej literki na tym klawikordzie. A układ taki sam jak dzisiaj (prawie).

    > W łeb zachodziłem, dlaczego nie leci to alfabetycznie ?
    >

    > Dzisiaj mogę smarować teksty prawie po omacku (rutyna), ale dlaczego układ klawiszy
    jest właśnie taki, a nie inny? Np. właśnie alfabetyczny?

    Oczywiście ze moze byc. I jest. Przyjedź do Łodzi i podejdź do parkomatu. Następnie
    wpisz numer rejestracyjny. Chuj Cie strzeli bo tam jest abcd....

  • 12. Data: 2014-05-21 16:23:48
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 21.05.2014 15:39, s...@g...com wrote:

    > Odpowiedź 'po prostu jest standardem' nie jest odpowiedzią na pytanie
    > dlaczego właśnie taki na chłopski rozum standard? Jasne, że mógłbyś
    > zadać kontrpytanie "dlaczego alfabet jest ułożony a,b,c,d...., a nie
    > z,y,x... ?"
    >
    > No cóż, alfabetyczny układ liter został wymyślony hoho dawno temu i
    > został jakoś przez aklamację przyjęty. Dlaczego taki? A no bo taki, i
    > nie warto się nad tym zastanawiać dlaczego. Od sryljonów lat tak jest
    > przyjęte, wszyscy są do tego przyzwyczajeni i koniec kropka.

    "Ułożenie liter na klawiaturze wymyślono hoho dawno temu..." ;-)

    > Wobec tego po kiego Wacka robić rewolucję na klawiaturze?

    Przecież na to pytanie dostałeś już odpowiedź od dwóch osób?
    Wymusił to problem techniczny maszyn do pisania.

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2014-05-21 16:32:14
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 21.05.2014 15:34, Sebastian Biały wrote:
> [...]

    Wsadzanie c i c++ do jednego worka jest trochę dziwne. Różnią się
    miedzy sobą tak samo jak od pascala. Klamerki zamiast begin end
    to pomijalna sprawa. No, chyba, że pisząc c/c++ masz na myśli
    dialekt c++ zwany "c z klasami" ;-)

    > Wymyślono C/C++ z różnych przyczyn. Ale zdaj sobie sprawę że Pascal i C
    > należą do tej samej kategorii. I mają identyczne wady/zalety. Zapis nie
    > ma *najmniejszego* znaczenia bo jest prawie identyczny. Wymiana jednego
    > na drugi nic nie zmienia. To dalej gówniane jezyki imperatywne. To

    Ale nadal imperatywny jest najlepszy. Funkcyjny jest elegantszy,
    ale słabszy w wyrażaniu intencji, pewnych rzeczy (algorymtów) nie
    zrobisz funkcyjnie bez dodatkowego nakładu obliczeniowego. '
    Jakiekolwiek 'spamietywanie' czy programowanie dynamiczne
    wymaga gimnastyki albo bezpośredniego wsparcia przez język.

    > przypomina świętą wojnę między protestantami a katolikami. Stojąc z boku
    > nie sposob pojąc o co się walą po łbach.

    No jak to, jeśli dopuszczę by o moim ulubionym języku źle
    mówili na usenecie, a osoby władne to przeczytają,
    uznają za prawdę i będzie mniej projektów w moim ulubionym
    języku ;-)

    Żarty żartami, ale chyba trochę tak to działa.

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2014-05-21 16:41:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał

    >"Ułożenie liter na klawiaturze wymyślono hoho dawno temu..." ;-)

    Dokladnie. Do tego doszlo, ze jak telefon czy nawigacja wyswietlaja
    klawiaturke alfabetyczna, to ja mysle i szukam :-)

    I przelaczam na qwerty :-)

    >Przecież na to pytanie dostałeś już odpowiedź od dwóch osób?
    >Wymusił to problem techniczny maszyn do pisania.

    Z tym ze historia jest dluzsza
    http://en.wikipedia.org/wiki/Qwerty#History_and_purp
    oses

    A potem ciekawostka ... niemcy uzywaja Qwertz, bo u nich TZ wystepuje
    czesto.
    Maszynistki moga to pisac bardzo szybko ... i jakos nic sie nie
    zaczepia.
    Fakt - w typowej maszynie dziela je 3 inne czcionki.

    J.

  • 15. Data: 2014-05-21 19:34:50
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 21.05.2014 13:22, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Bo inny lepszy (może Dvorak) umożliwiałby jeszcze szybsze pisanie i
    > powodowałby blokowanie dźwigni w maszynach do pisania.

    Pytanie w drugą stronę: dlaczego w takim razie na klawiaturze
    telefonicznej (takiej standardowej z 12 klawiszami 1-9,*,0,#) układ
    liter jest alfabetyczny? Przecież mogłoby być 2 - qwe, 3 - rty, ...

    Jakub Rakus

  • 16. Data: 2014-05-21 19:44:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości

    >Pytanie w drugą stronę: dlaczego w takim razie na klawiaturze
    >telefonicznej (takiej standardowej z 12 klawiszami 1-9,*,0,#) układ
    >liter jest alfabetyczny? Przecież mogłoby być 2 - qwe, 3 - rty, ...

    Bo tam nie ma tych problemow, a uklad pamieta jeszcze czasy tarczy
    numerowej.

    Za to policja w rozsadnych krajach ma numer 112, a w nierozsadnych
    999.

    J.

  • 17. Data: 2014-05-21 22:40:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Odpowiedź 'po prostu jest standardem' nie jest odpowiedzią na pytanie dlaczego
    właśnie taki na chłopski rozum standard? Jasne, że mógłbyś zadać kontrpytanie
    "dlaczego alfabet jest ułożony a,b,c,d...., a nie z,y,x... ?"

    Na maszynie CNC mam po kolei ABCD...
    to jest katastrofa przy pisaniu. Zawsze szukam liter, pomimo zakupu
    pierwszej w 2008 roku. Tego nie da się łatwo nauczyć, jeżeli nie piszesz
    bardzo często.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2014-05-22 00:30:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 May 2014 07:06:43 -0700 (PDT), Zachariasz
    Dorożyński<k...@g...com> wrote:
    > Oczywiście ze moze byc. I jest. Przyjedź do Łodzi i podejdź do park=
    > omatu. Następnie wpisz numer rejestracyjny. Chuj Cie strzeli bo tam
    jest =
    > abcd....

    Właśnie o tym miałem wspomnieć, co za idiota w 21 wieku robi
    klawiaturę abc zamiast qwerty.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2014-05-22 01:15:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > Otóż i to!! "Wymyślono" C/C++ nie dlatego, że było to potrzebne, ale
    > dlatego że się dało. Np. :
    > if (a=b) and (c<>d) then
    > begin
    > ZrobTamCos(x,y,z);
    > end;
    > Każdy zrozumie powyższe. A teraz to samo w C/C++.. Nawet nie chce mi
    > się tych idiotycznych krzoków smarować...

    Już jedną gównoburzę o Pascala niedawno wywołałeś, po co Ci druga?
    Powtarzasz te same, mało istotne argumenty (drobne różnice składniowe) i nie
    przyjmujesz do wiadomości tych bardziej istotnych (były szeroko wyjaśniane).

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 20. Data: 2014-05-22 01:17:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > Wobec tego po kiego Wacka robić rewolucję na klawiaturze?

    Sam sobie odpowiedziałeś. Przyjęto dawno temu QWERTY i po prostu nie robiono
    rewolucji. Nie było opłacalne robienie rewolucji w czasach maszyn do pisania
    i nie jest opłacalne teraz. I wtedy i teraz zbyt wielu ludzi musiałoby
    zmieniać wieloletnie przyzwyczajenia.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/