  • 31. Data: 2011-02-26 12:43:39
    Temat: Re: Klimatyzacja - zagadka.
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J. F. wrote:

    > Tylko wiesz - do chlodzenia wystarczy wentylator. Ale latem moze byc
    > 40 stopni na wlocie.

    No pewnie można postawić chłodnię kominową jak w elektrowni, ale miejsce na
    budowę też kosztuje. Znaczy jak się uprzeć to oczywiście da się zrobić, jak
    budujesz budynek i przewidujesz pomieszczenie na serwerownię. Jak robisz to
    na "żywym organiźmie", to inaczej się nie da. Dodatkowym problemem są
    zainstalowane stacje taśm. Potrzebują one odpowiedniego zakresu wilgotności,
    a tego samym wentylatorem nie załatwisz, klimą najłatwiej.

    Waldek

  • 32. Data: 2011-02-26 13:22:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > wraz z zaopatrzeniem w ciepłą wodę. Moc instalacji chłodzenia wodnego to

    Święte słowa. Znajomemu doradziłem w trakcie budowy, by pociągnął rurę
    wentylacyjną między serwerownią a łazienką. I drugą taką doprowadzającą
    powietrze z zewnątrz, jak do kotłowni. Przez większą część roku komputery
    spisują się świetnie w roli grzejników.

    To oczywiście tylko mała "serwerownia" z "serwerami", ale w takich właśnie
    przypadkach większośc "fachowców" od "projektowania" wali po prostu do
    środka klimę, która wyrzuca ciepło na zewnątrz budynku. Marnotrawstwo.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2011-02-26 14:57:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011 13:22:35 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    >przypadkach większośc "fachowców" od "projektowania" wali po prostu do
    >środka klimę, która wyrzuca ciepło na zewnątrz budynku. Marnotrawstwo.

    tylko wiesz:
    a) niektorzy sobie zycza zeby w serwerowni bylo 20C,
    b) jak na zewnatrz jest zimno to klima sie nie meczy,
    c) no i czasem moze byc kwestia kurzu ..

    oczywiscie rozsadne wykorzystanie ciepla odpadowego popieram.

    J.

  • 34. Data: 2011-02-26 15:38:34
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Michal W. <m...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > Panowie (i Panie ;)
    >
    > Mam taka zagadke:
    >
    > Pomieszczenie 12 m kw.
    > Male okno 1x1.5
    >
    > Wstawiam do niego "farelke" o mocy 2kW.
    >
    > Normalnie w tym pomieszczeniu jest 20 st C.
    >
    > Pytanie brzmi:
    >
    > Jakiej mocy dobrac klimatyzator, oraz ile on zuzyje energii
    > przy pracy 24h/dobe, azeby zniwelowac dzialanie grzalki
    > tzn. utrzymac te 20 st. C.
    >
    > Michal W.
    Kup najmniejszą klimę stacjionarna. Zawsze będzie większa niż potrzebujesz. To
    co będzie robila. Bedzie się wylączala. Tam jest termostat jak w lodowce. Za
    zimo to prądu nie pobiera. Ku... czy to tak trudno samemu wykombinować w XXI
    wieku. A jak nie chcesz stacjonarnej to przenośną. Maja gorszą sprawność. Tak
    z kilowata prądu dwa kilowaty zimna zrobią. Jeśli bedzie za malo to dokup
    drugą. I oddaj kasę za naukę. Takie rzeczy każdy, KAŻDY, kto nie jest debilem
    powinien sam wymyślić. Teoretycznie 1/4,19 można przy klimatyzatorze zrobić.
    Praktycznie od 1:1 do 1:3,5 w dużych pzremyslowych instalacjach pracjących w
    optymalnych warunkach.

  • 35. Data: 2011-02-26 16:31:30
    Od: odk <o...@d...pg.gda.pl>

    W dniu 2011-02-26 01:08, Jerry1111 pisze:

> [...]
    > Ludzie juz sie zorientowali ze chlodzenie serwerow nie pomaga i zaczeli
    > wylaczac klimy zeby prad oszczedzac (tutaj mam na mysli duze serwerownie

    Jesteś pewien, że ta serwerownia nie ma nawiewu przed szafy rack
    jedynie? Faktycznie nie ma sensu chłodzenie całego pomieszczenia,
    wystarczą tylko wloty powietrza w serwerach. I tak się robi pobierając
    powietrze do klimy z zewnątrz. Przy okazji robisz nadciśnienie w
    serwerowni co zapobiega wnikaniu pyłków przez różne szczeliny.

    --
    Michał Marek Gryko czasem zwany Odkurzaczem.

  • 36. Data: 2011-02-26 16:35:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > tylko wiesz:
    > a) niektorzy sobie zycza zeby w serwerowni bylo 20C,

    Niektórzy mogą sobie nawet życzyć, by było dokładnie 18,73°C, bo wtedy
    serwowane dane mają najwyższą jakość.

    > b) jak na zewnatrz jest zimno to klima sie nie meczy,

    Nie chodzi mi o ubolewanie nad ciężką dolą klimy, która się męczy,
    a nikt jej nawet dobrego słowa za to nie rzeknie. Tylko o wyrzucanie
    na śmietnik kilku kilowatów, gdy obok w łazience te same kolowaty
    iałbya produkować elektryczny grzejnik

    > c) no i czasem moze byc kwestia kurzu ..

    Jeśli czasem jest, to się robi filtr. To zresztą dość powszechan rzecz
    przy klimatyzacji.

    > oczywiscie rozsadne wykorzystanie ciepla odpadowego popieram.

    Kiedys sobie wymyśliłem, że można ludziom grzać domy komputerami.
    Wstawia się klientowi takiego pieca do pokoju, ten za prąd płaci
    (trochę) mniej niż by płacił za grzanie spiralą oporowaą, a firma
    zarabia na sprzedaży mocy obliczeniowej tak stworzonego klastra.
    Klient w pakiecie oczywiście dostaje jeszcze dostęp do sieci.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2011-02-26 16:54:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Kiedys te bity i tak zostana zmienione, wtedy sie odzyska.
    > no chyba ze w niezmienionej postaci poleca na smietnik :-)

    Tu nie chodzi o fakt, że w końcu coś przyjmie wartość np. 0 i coś przejdzie
    ze stanu bardziej energetycznego w mniej.
    Fizycy twierdzą, że aby zakodować informację trzeba zużyć energię.

    http://www.goldenline.pl/forum/1211002/czym-jest-inf
    ormacja/s/1

  • 38. Data: 2011-02-26 16:57:49
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I oddaj kasę za naukę. Takie rzeczy każdy, KAŻDY, kto nie jest debilem
    > powinien sam wymyślić.

    No to szykują Ci się wydatki ;D

  • 39. Data: 2011-02-26 17:56:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011 17:54:16 +0100, Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    >ze stanu bardziej energetycznego w mniej.
    >Fizycy twierdzą, że aby zakodować informację trzeba zużyć energię.

    Wyzsze rozwazania filozo/fi/z/yczne moze zostawmy, ale na razie nie
    mamy watpliwosci ze aby zakodowac informacje trzeba zuzyc energie.
    Czy to w nosniku magnetycznym, ladunkowym czy optycznym.
    Kwestia tylko w tym ze drobna czesc tej energii pozostaje jako energia
    potencjalna w nosniku, a nie jako cieplo.
    Ale przy zmianie wartosci sie wyrowna :-(

    Chociaz .. jakas konstrukcja zblizona do DRAM - ladowanie kondensatora
    oczywiscie wymaga dostarczenia energii, ale rozladowanie juz nie -
    przynajmniej tej zasadniczej - zapamietywanej. Bo otwarcie
    rozladowujacego kondensatora jak najbardziej wymaga.

    J.

  • 40. Data: 2011-02-26 18:04:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011 16:35:59 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Niektórzy mogą sobie nawet życzyć, by było dokładnie 18,73°C, bo wtedy
    >serwowane dane mają najwyższą jakość.

    Dane jak dane, ale jak ci sie serwer zepsuje to rozmowa bedzie inna.
    I rachunek tez moze byc inny.

> [...]
    >a nikt jej nawet dobrego słowa za to nie rzeknie. Tylko o wyrzucanie
    >na śmietnik kilku kilowatów, gdy obok w łazience te same kolowaty

    Owszem, ale poza zima moze byc tak ze ani grzejnik ani klima nie
    chodza.

    >Jeśli czasem jest, to się robi filtr. To zresztą dość powszechan rzecz
    >przy klimatyzacji.

    Ale wtedy sa straty na przelywie. Moze lepsze rezultaty da klima i
    zamkniety obieg, szczegolnie jak doliczysz koszt odkurzania sprzetu
    :-)

> [...]
    >(trochę) mniej niż by płacił za grzanie spiralą oporowaą, a firma
    >zarabia na sprzedaży mocy obliczeniowej tak stworzonego klastra.

    Tylko ze chyba maly jest zbyt na moc obliczeniowa.

    Po czym przychodzi lato i sie robi klopot, no chyba ze ciepla wode
    bedzie podgrzewac.

    J.