    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Klony plc mitsubish fx
    Date: Mon, 11 Dec 2017 19:17:57 +0000 (UTC)

    Ghost <n...@d...pl> wrote:
    > Na aliexpresie jest tego multum po cenach absolutnie przyst?pnych, czy bawi?
    > si? kto? tym?

    W reku nie mialem, ale popatrzylem na opisy i fotografie. Kupujac
    PLC placi sie za software, dupochron i sprzet. Z tego
    co widze to oferuja zhakowane oprogramowanie Mitsubishi.
    Papiery (jesli jakies beda) tez pewnie nic nie warte. Co
    do sprzetu to najtansze sa na 8051, czyli ograniczona moc
    obliczeniwa. Patrzylem na jeden w miare tani na STM32, ma
    8 izolowanych wejsc cyfrowych, 2 nieizolowane wejscia analgowe,
    4 wyjscia z przekaznikami, wylacznik i RS do programowania. Z
    tego co widze nie ma zadnych mozliwosci dodania dodatkowych
    wejsci czy wyjsc albo modulow. Czyli kompletnie zamknieta
    konstrukcja. Na plytce zauwazylem ze sciezka do wyjcia z
    przekaznika jest mniej niz 1mm od masy, czyli jest problem
    z bezpieczestwem jesli przekaznik ma przelaczac 220V. Przy
    procku nie widac kondesatorow odsprzegajacych (prawdopodobnie
    cale odsprzeganie jest w zasilaczu). Do tego masa pod zasilaniem
    procka jest nieciagla, czyli mozna oczekiwac klopotow z EMI
    i dokladnoscia ADC.

    Fajne jest ze to jedna plytka, tzn. step-down z 24V, izolacja
    wejsc, wyjscia, MCU i interfejs RS sa razem. Ale cena i
    jakosc to typowa chinszczyzna. Mi osobiscie bardziej
    odpowiada C niz jezyki PLC, no i wole open-source od
    zhakowanego softu, wiec dla mnie nieatrakcyjne. Ale
    jak ktos chce miec PLC to sie moze skusic...

    --
    Waldek Hebisch