    Date: Tue, 23 Oct 2012 00:51:25 +0200
    From: "nowa_budowa.." <n...@m...mnie.tu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kocioł indukcyjny CO

    żadnego węgla czy ekogroszku nie chcę..
    kilku znajomych ma i klną na czym świat stoi..
    brudno, kilka razy w roku ślimak wyciągają z podajnika, popiół, itp.
    Gazu z sieci nie mam.. gaz z butli wyjdzie podobnie jak prąd albo drożej..
    chcę oprócz pieca postawić bufor około 1000 litrów dla magazynowania
    ciepła grzanego w 2giej taryfie.. i grzać właśnie podłogówką..
    dom będzie dobrze ocieplony - postawiony na płycie fundamentowej a nie
    tradycyjnych ławach - od spodu styro EPS200, ściany minimum 24cm nośna i
    20cm styropianu) być może trójwarstwowa, parterowy, poddasze nieużytkowe
    strop drewniany 25cm też dobrze ocieplony wełną.. do tego jeszcze pod
    dachem 15cm wełny.. więc tak źle nie będzie..
    tyle czy przy grzaniu takim piecykiem na niskich parametrach podłogówki
    to ma szansę działać przyzwoicie? bufor nagrzeję do 85 stopni piecem i
    będzie przez zawór trójdrożny do 60 stopni mieszał wodę z beczki z
    instalacją tak żeby śmigało w czasie gdy będzie 1wsza taryfa...
    chyba że gdzieś jest błąd w rozumowaniu?
    aha - i planowany jest rekuperator..

    pompa ciepła od tego jest droższa o jakieś 30-40 tysięcy w mojej okolicy
    i to już robi różnicę - jak różnica w cenie będzie np. 2000 za rok to
    zwrot różnicy będzie po 15-20 latach.. i to mnie zniechęca trochę..