    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kocioł indukcyjny CO
    Date: Tue, 23 Oct 2012 01:38:26 +0200

    W dniu 2012-10-23 00:51, nowa_budowa.. pisze:
    > żadnego węgla czy ekogroszku nie chcę..
    > kilku znajomych ma i klną na czym świat stoi..
    > brudno, kilka razy w roku ślimak wyciągają z podajnika, popiół, itp.
    > Gazu z sieci nie mam.. gaz z butli wyjdzie podobnie jak prąd albo drożej..
    > chcę oprócz pieca postawić bufor około 1000 litrów dla magazynowania
    > ciepła grzanego w 2giej taryfie.. i grzać właśnie podłogówką..
    > dom będzie dobrze ocieplony - postawiony na płycie fundamentowej a nie
    > tradycyjnych ławach - od spodu styro EPS200, ściany minimum 24cm nośna i
    > 20cm styropianu) być może trójwarstwowa, parterowy, poddasze nieużytkowe
> [...]

    Uwzględniając CWU podejrzewam, że pompa cieplna da 3-4 tys zł.
    oszczędności rocznie. Może się zwrócić po ok. 10 latach. Ja mam też
    dobrze ocieplony dom. Zrobiłem w całym domu podłogowe wodne. Pierwszy
    rok grzania był dość drogi, zwłaszcza, że jeszcze dużo wilgoci
    technologicznej w ścianach i stropach. W następnym roku zainstalowałem
    pompę cieplną. Kosztowała niewiele bo przywieziona używana ze
    Skandynawii. Ale musiałem sam ją serwisować. W tym roku po 12 latach od
    ukończenia budowy podłączyłem się do nowo budowanej sieci gazowej.
    Kupiłem kocioł kondensacyjny Immergas. Tej zimy będzie pierwszy sezon. W
    moim przypadku korzystnym okazało zastosowanie podłogówki bo świetnie
    współpracuje zarówno z PC jak i kotłem kondensacyjnym.
    Sprawdź jeszcze czy w planach zagospodarowania jest sieć gazowa i kiedy
    może być realizowana. Może opłaca się zrobić na razie instalację na gaz
    ciekły (chyba jednak tańszy od elektryczności) a potem zmienić na ziemny.

    --
    pozdrawiam
    MD