  • 41. Data: 2021-08-15 13:38:41
    Temat: Re: Kolejna ofiara mody SUFFFF. stanowisko postojowe.
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Artek w
    <news:sfat06$1qgn$2@gioia.aioe.org>:

    > Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndnxs.invalid> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, że chodzi ci o parkowanie między liniami.
    > Zauwaz, że nie ma takiego przepisu.
    > Tylko kultura wymaga parkowania między liniami.

    Proponuję zaparkuj połową pojazdu na miejscu wyznaczonym liniami i
    oznakowanym dodatkowo jako "dla niepełnosprawnych" i zaproś policję i poproś
    o łagodny wymiar kary, ze parkujesz jak cipa, i brak ci kultury

    > Jeżeli pojazd nie mieści się to należy parkować
    > odpowiednio blisko do drugiego pojazdu.

    Toć napisałem, że na "grubość lakieru" zaparkowałem, ale w liniach sie
    zmieściłem ;P

    --
    'Tom N'

  • 42. Data: 2021-08-15 15:43:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak jest w Twoim garażu?

    -----

  • 43. Data: 2021-08-15 15:43:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak jest w Twoim garażu?

    -----

  • 44. Data: 2021-08-15 18:16:35
    Temat: Re: Kolejna ofiara mody SUFFFF
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-13 o 15:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > No mnie akurat dużo do tego, kto czym parkuje na miejscu obok.
    > Uważa, że jak z zamkniętymi drzwiami się zmieści pomiędzy swoimi żółtymi
    > pasami swojego miejsca  to jest OK.
    > No nie jest OK, zupełnie nie jest OK, bo w samochodzie obok nie da się
    > normalnie otworzyć drzwi i normalnie wsiąść/wysiąść.
    >

    > -----

    Wejdź na strony np. Autocentrum i porównaj szerokości aut. Oczywiście,
    jeśli obok stoi Land Rover to masz problem, ale większość suvów
    budowanych jest na tej samej płycie podłogowej, co "zwykłe" auta
    (sedany, hatchbaki). Dla przykładu - suv zwany Skoda Kamiq to Skoda
    Scala podwyższona o 3 cm. Renault Captur to renault Clio, itp...
    Szerokości są identyczne, albo różnice rzędu kilku mm. Różna jest
    wysokość, a czasami - długość.
    T.

  • 45. Data: 2021-08-15 18:26:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.08.2021 o 18:16, T. pisze:

> [...]
    > Scala podwyższona o 3 cm. Renault Captur to renault Clio, itp...
    > Szerokości są identyczne, albo różnice rzędu kilku mm. Różna jest

    Piszesz o crossoverach i to klasy B. Suvem od skody jest karoq który z
    lusterkami ma 202,5 cm. Scala ma o trzy mniej, ale nie o to chodzi a o
    sylwetkę - scal ma zwężającą się mocno ku górze, w związku z tym jak
    uchylisz drzwi to wyjdziesz, karoq na tej samej wysokości ma szerokość
    maksymalną więc jak uchylisz drzwi to się... zesrasz:P

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2021-08-16 09:55:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-15 o 18:26, Shrek pisze:

> [...]
    > uchylisz drzwi to wyjdziesz, karoq na tej samej wysokości ma szerokość
    > maksymalną więc jak uchylisz drzwi to się... zesrasz:P

    OK, są mniejsze i większe. Skoda Octavia jest węższa od Skody Karoq o 12
    mm a Superb jest szerszy o 23 mm. Chyba demonizujesz te suvy...
    T.

    Ps. Problem leży w tym, że teraz ogólnie auta są szersze niż kiedyś. Jak
    widzę czasem jakieś zabytkowe auto typu Fiat 126 czy 125, to one bardzo
    wąskie były... A pewnie normy szerokości miejsc parkingowych mają lat
    kilkadziesiąt. Zresztą właściciele parkingów chca upychać jak najwięcej
    aut i stąd problemy. Mamy inne normy niż w USA i czasami można tego
    żałować. Dotyczy to także szerokości pasów na jezdni.

  • 47. Data: 2021-08-16 14:34:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > widzę czasem jakieś zabytkowe auto typu Fiat 126 czy 125, to one bardzo
    > wąskie były... A pewnie normy szerokości miejsc parkingowych mają lat

    Niespodzianka - nie mają kilkadziesiąt, chyba trzy. Pamiętam że niedawno
    były zmieniane - wcześniej 230cm teraz 250.

    > Zresztą właściciele parkingów chca upychać jak najwięcej
    > aut i stąd problemy. Mamy inne normy niż w USA i czasami można tego
    > żałować. Dotyczy to także szerokości pasów na jezdni.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że to oznacza mniej miejsc? A pasy na jezdni
    są... za szerokie - jedyne tego uzasadnienie, że karetki bez problemu
    się przeciskają.

    PS -

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2021-08-16 16:15:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.08.2021 o 14:34, Shrek pisze:

    > Niespodzianka - nie mają kilkadziesiąt, chyba trzy. Pamiętam że niedawno
    > były zmieniane - wcześniej 230cm teraz 250.

    Już pomijam fakt, że często słabo właściciele/zarządcy się tych wymiarów
    trzymają, to nagle przecież miejsca automagicznie się nie poszerzyły o
    te 20cm.

    > A pasy na jezdni są... za szerokie - jedyne tego uzasadnienie, że karetki bez
    problemu
    > się przeciskają.

    Ale pasy jedzni są przewidziane nie tylko dla osobówek.

  • 49. Data: 2021-08-16 17:17:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2021 o 16:15, nadir pisze:

    > Już pomijam fakt, że często słabo właściciele/zarządcy się tych wymiarów
    > trzymają, to nagle przecież miejsca automagicznie się nie poszerzyły o
    > te 20cm.

    Nowe się poszerzyły. A stare - no są po staremu. A czego oczekiwali
    kierowcy noweych otyłych samochodów? Chcesz się mieścić w stare miejsca,
    to nie kupuj otyłych samochodów.

    > Ale pasy jedzni są przewidziane nie tylko dla osobówek.

    Dlatego prawy powinien być szeroki, a lewy już nie (przynajmniej w
    miastach) , żeby nie prowokować do zapierdalania. Robia 3,2 metra,
    ekrany a potem zdziwienie że ludzie jeżdżą 90@50.

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2021-08-16 17:53:18
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 15:01, Jacek pisze:
    > Czytając takie bzdury dochodzę do wniosku, że ludziom już tak
    > przeformatowano szare komórki, że sami niedługo zrezygnują z samochodów
    > w imię "ekologii", "bezpieczeństwa" i tak dalej.
    > Jacek

    ja czekam, aż w imię bezpieczeństwa ludzie dadzą sobie zamknąć firmy i
    więzić się w domu... a nie, to już się od roku dzieje. W takim razie
    najwyższy czas zakazać suvów, potem ogólnie samochodów. Aaa, no i otyłym
    zakazać wychodzić z domu, bo ich widok odbiera innym chęć do ćwiczeń.
    Następne będą paszporty tłuszczowe, a po nich paszporty polsatu, tylko z
    logiem tvp, bo polsat będzie wcześniej zakazany ;)

    Lukasz