  • 121. Data: 2020-04-28 13:09:50
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea70f59$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli balans, e - to dobre dla ludzi bez kręgosłupa.

    Bez głównej części kręgosłupa.

    -=-

    Dziś mogą mnie napaść zawroty głowy -- paczucha (wiadomo -- stres)
    pomyliła się -- przywędrowała do ślepego punktu odbioru, gdzie
    pokazanie QRkodu nie spowoduje otwarcia skrytki na potrzeby
    bliźniego... Swoją drogą -- jak tak można?! Zatrudniają
    ślepców? Niepełnosprawni w pracy przy tak wysokim bezrobociu
    zupełnie sprawnych paczkomatów??!? Paczka usprawiedliwia się,
    twierdzi, że nieślepy paczkomat był zajęty... Zajęty?! -- po
    prostu nie chciał tej paczki! Nie chciał, bo wybrał inne paczki!
    [nie... paczkomat przyjął inne paczki -- to ja wybieram...
    wybieram paczki z paczkomatu... pogubiłem się już w tym
    wszystkim... najpierw wybieram paczkomat a później wybieram
    z niego paczki... chyba tak... wybieram paczki z tego
    paczkomatu, który wybrałem do wybierania... chyba nie...
    najpierw wybieram zaqpy, następnie wybieram szmal z karty,
    później wybieram paczkomat, ażeby z niego wybrać paczkę...
    muszę to zapisać -- żeby nie gubić się w przyszłości, jak
    nie przymierzając -- ta paczka...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 122. Data: 2020-04-28 13:12:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea70ed4$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    > Windowsy zawsze miały tendencje do spowalniania w miarę użytkowania.

    Na F-S mam WXP zainstalowany w połowie 2008 r. -- niemal 12 lat temu.

    Mam też tu 64W10 zainstalowany nie wiem kiedy, bo nie ja go instalowałem.
    Qpiłem Acera z zainstalowanym W64, zaadaptowałem (choćby inaczej nazwałem,
    wywaliłem sklepowego juzera i wstawiłem siebie jako juzera, dając prawa
    nadzorcze) i skopiowałem na dysk, który wstawiłem tutaj.

    Na Acerze też mam ten 64W10 zainstalowany w sklepie.

    64W10 do tej pory nie instalowałem.

    > Liczyłem że SSD może minimalizować to zjawisko.

    Liczyłeś na to, że na SSD będzie inny Win niż na HDD?
    Że 'Przeminęło z wiatrem' skserowane na stosowny papier
    da "Pana Tadeusza, czyli ostatni zajazd na Litwie'?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 123. Data: 2020-04-28 13:45:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea763df$1$17356$6...@n...neostrada.pl

    > ŁOMATKO! U mnie pod WXP na F-S to kilka sekund.

    Przed chwilą, ze stoperem w rękach:
    - uśpienie WXP na F-S trwało niemierzalnie krótko
    (nie wiem, dlaczego)
    - wybudzenie z uśpienia trwało 5.4 sekundy.

    Kolejne podejścia:

    - uśpienie WXP 5.3
    - wybudzenie z uśpienia 4.1 sekundy.

    - uśpienie WXP 5.1
    - wybudzenie z uśpienia 4.3 sekundy.

    - uśpienie WXP 5.7
    - wybudzenie z uśpienia 5.7 sekundy.

    - uśpienie WXP 4.5
    - wybudzenie z uśpienia 4.0 sekundy.

    WXP nie daje się hibernować, bo ma RAMdysk na tej części RAMki,
    której 32WXP nie obsługuje bezpośrednio. Mógłbym przesunąć ów
    RAMdysk i zahibernować, ale raczej ;) nie mam na to ochoty.

    - uśpienie WXP 19,3
    (myślałem, że nie uśpi)
    - wybudzenie z uśpienia 4.2 sekundy.

    - uśpienie WXP 4.4
    - wybudzenie z uśpienia 3.7 sekundy.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 124. Data: 2020-04-28 14:42:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea80faf$0$536$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > później wybieram paczkomat, ażeby z niego wybrać paczkę...
    > muszę to zapisać -- żeby nie gubić się w przyszłości, jak

    Specjalnie dla Ciebie Trybunie -- zamykanie WXP_B trwało
    z zaokrągleniem w dół do pełnych sekund: 48 s, 47 s i 29 s.
    (trzy pomiary -- rozrzut spory!!! ponad 50%)

    Uruchamianie tegoż WXP_B trwało minutę z dokładnością sekundy, ale i co
    z tego, skoro bez widocznej przyczyny, po normalnym zamknięciu, WXP_B
    zaczął sprawdzanie poprawności logicznej swego dysku C?... Nawet wtedy,
    gdy WXP nie zechce sprawdzać dysku, czas jest tracony na BIOS i ręczny
    wybór systemu...

    Win sprawdzał podczas tych startów kilka razy ten sam dysk C i inny dysk
    z danymi, w tym z pulpitem, któremu zmieniałem literkę... Choć namiętnie
    sprawdzał -- błędów żadnych nie znalazł.

    Tak więc czas startu Win jest słabym miernikiem.

    Wczoraj pisałem z WXP_C -- **specjalnie dla Ciebie** dziś przebootowałem
    na WXP_B, by zmierzyć czas startu. Mogłem to zmierzyć z WXP_C -- mając
    okazję do przebootowania, przebootowałem na WXP-B.

    -=-

    Wracając do czekającej paczki -- może nawet zapłakanej...

    Okazało się, że ułomni skierował tę paczuchę do ślepca,
    bo ta paczucha była w samej bieliźnie -- znaczy, z samą
    bielizną...

    (ułomni to Urząd Łatwej Ochrony Moralności Narodu Innego)

    Cwaniactwo jak widać zostało ukrócone! Spryciara,
    myślała, że wiadomo czym zawojuje świat... A tu
    takie coś -- dostała się ślepemu... Któren mógł
    ją co najwyżej wymacać -- jak każdą inną...

    [losy to ponoć też niewidomi]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 125. Data: 2020-04-28 15:00:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea81797$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    > - uśpienie WXP 5.7
    > - wybudzenie z uśpienia 5.7 sekundy.

    Tu nie było głupiego błędu -- 5.7 s kołysanka do snu
    i 5.7 s (tyle samo) zrywanie ze snu mikrowłącznikiem,
    który chyba nie jest najwyższych [wz]lotów...

    Oryginał dawno padł, ponad rok temu wlutowałem jakiś
    nowy, ale chyba lepiej bym uczynił, gdybym wlutował
    tu używany mikrowłącznik wygrzebany ze śmietnika...

    Na razie włącza, ale chyba starzeje się bardzo szybko...

    - uśpienie WXP 4.6
    - wybudzenie z uśpienia 5.3 sekundy

    - uśpienie WXP 4.6
    - wybudzenie z uśpienia 4.4 sekundy

    Są to rzeczywiste pomiary ze stoperem w ręce:

    - od
    kliknięcia w 'Stan wstrzymania' [moczu?]
    - do
    zgaśnięcia LEDek na obudowie świecących się
    podczas pracy WXP (jedna mówi o włączonej
    karcie WiFi; przeznaczenia drugiej LEDki
    nie pamiętam)
    i zaświecenie się LEDki mówiącej o uśpieniu

    - od wciśnięcia mikrowłącznika
    - do czasu, gdy można coś pisać pod OE

    - uśpienie WXP 4.7
    - wybudzenie z uśpienia 4.2 sekundy.

    -=-

    Dysk? -- używka 7200 rpm, czyli Stary Trawel.
    [kiedyś to była gwiazda sezonu! -- ale dziś to
    starzec; Polacy? -- gwiazdy zamieniają w starców...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 126. Data: 2020-04-30 19:42:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea8291f$0$17349$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > karcie WiFi; przeznaczenia drugiej LEDki
    > nie pamiętam)
    > i zaświecenie się LEDki mówiącej o uśpieniu

    64Win10 na Fujitsu-Siemensie usypia w 5 sekund; budzenie
    jest problematyczne, bo jest ekran logowania i nie zawsze
    po zbudzeniu karta WiFi automagicznie nawiązuje łączność
    z APkiem -- co z tego, że wybudzenie trwa 5 sekund, skoro
    logowanie i ręczne łączenie WiFi trwa znacznie dłużej?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 127. Data: 2020-04-30 19:59:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea70f7b$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    Cyka, szeleści i szumi...
    Najgorsze jest cykanie a najmniej uciążliwe jest szumienie.

    Ale 150 MB/s robi wrażenie!!!

    Wentylator Acera pracuje niemal bezgłośnie.

    Może za jakiś czas ulegnie to zmianie -- trzeba
    będzie posmarować pastą ciepłoprzewodzącą itp...

    -=-

    Wentylator F-S hałasuje, gdy CPU jest mocno obciążony
    (ponad 50%) a laptop ma zatkane wloty powietrza, leżąc
    na łóżku...

    Noszę się z zamiarem posmarowania pastą.

    Na razie połączenie chłodnicy z CPU i resztą jest zupełnie
    suche a różnice temperatur są spore. (przykładowo z pamięci
    białkowej: CPU 85°C, GPU 45°C i płyta 80°C)

    > No to zaznaczony minus..

    Zaś Stary Travel 7200 rpm jest bezgłośny -- Seagate
    GForce 7200 rpm nie był tak cichy.

    Stary Travel 7200 rpm kosztował 45 brutto, ma wg SMART
    ponad 20 kh przebiegu i jestem z niego bardzo zadowolony!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 128. Data: 2020-05-01 00:18:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea824d0$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Wracając do czekającej paczki -- może nawet zapłakanej...

    > Okazało się, że ułomni skierował tę paczuchę do ślepca,
    > bo ta paczucha była w samej bieliźnie -- znaczy, z samą
    > bielizną...

    Nie był ślepy -- miał oko, ale trzymał je rękami...
    [pewnie mu wybili podczas wiejskiej zabawy]

    Czytałem nr przesyłki z kartki, ale chyba
    pamiętam ów numer do tej pory -- chyba 867384.

    Bielizna bardzo dobra!

    Lubię te zaqpy via net!!!

    > Cwaniactwo jak widać zostało ukrócone! Spryciara,
    > myślała, że wiadomo czym zawojuje świat... A tu
    > takie coś -- dostała się ślepemu... Któren mógł
    > ją co najwyżej wymacać -- jak każdą inną...

    [rzekomy ślepiec mógł paczuchę obejrzeć -- i starannie
    obejrzał tym swoim jednym okiem, trzymanym rękami...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 129. Data: 2020-05-02 09:52:55
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ea70ebc$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    > Dużo ; )wiesz. ISA8, ISA16 -- znasz? ;)
    > 20 lat temu PCI królował, ale 8 lat wcześniej
    > stawiano na pokraczny VesaLocalBus, czy jakoś tak.

    Przyznam że nic mi nie mówią te symbole. Tą "pokrakę" też przegapiłem,
    nawet nie wiedziałem że coś takiego było.

    > Chyba niekoniecznie.

    Chyba czy na pewno?

    > Wydaje się i wydaje... Trzeba zarabiać, by wydawać...
    > Albo brać pożyczki bezzwrotne...

    Wolałbym odniesienie do meritum a nie słówek wyrwanych z kontekstu.

    > Otrzymałeś właśnie autorską. ;)
    > (choć mogłem podeprzeć się linkiem -- nie
    > ja jeden piszę, że nie chcesz uznawać prawdy)

    Merytorycznej wypowiedzi link nie zaszkodzi. Znacznie gorzej gdy cała
    wypowiedź adwersarza to ów link.

    > (; Zwłaszcza na SSD warto defragmentować. ;)
    > Poza testowaniem defragmentatorów czy dysku -- nie defragmentuję HDD.
    > (dysk potwornie grzeje się podczas takiej zabawy, więc to dobry test)

    Ja defragmentuję, robię to spod XP.. O co chodzi z tym grzaniem się
    dysku, to coś złego? A tak nawiasem - mój SSD ma zawsze o 7stopni wyższą
    temperaturę od HDD, a teoretycznie chyba powinno być odwrotnie, bo te
    obroty, ruchome części ciągle w ruchu itd..

    > Dysk ze złączem mSATA.
    > Są dyski różne -- z różnymi interfejsami i różnymi złączami...

    "m" to coś w rodzaju mini/micro? Ja znam tylko IDE/PCI i SATA.

  • 130. Data: 2020-05-02 09:53:16
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 27.04.2020 o 23:47, Adam pisze:

    > Spadek spowodowany zapełnieniem SSD po sam kapelusz.
    > Dlatego jakiś czas temu zalecało się zostawienie ok. 20% dysku nie
    > zagospodarowanego (nie objętego partycjami).
    > Spadki prędkości były tak znaczne, że dysk zaczynał chodzić wolniej od
    > talerzowca.
    > Analogicznie, jak ktoś założył partycję zaczynającą się w środku
    > sektora na dyskach 4k - to dla jednej operacji dysk musiał ganiać po
    > sektorach tam i z powrotem po kilka razy.

    U mnie takiego zagrożenia nie ma, SSD zapełniony co najwyżej w jakichś
    30%ach. A wracając do Windows - SSD jest ratunkiem na to
    charakterystyczne zwalnianie systemu po dłuższej eksploatacji?