  • 21. Data: 2012-11-04 19:12:00
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: RedLite <y...@b...ua>

    W dniu 2012-11-04 18:48, neelix pisze:

    > Nie ma tego w innych krajach?

    W innych krajach to np. jest ruch lewostronny. Dla mnie żaden argument.

    > Skoro TVP plotkuje to wcale bym tego nie
    > bagatelizował.
    > Nakaz świecenia w dzień potrzebował 10 lat i propagandy.

    Tu racja.

    > A to już zasięg unijny. Oby tylko plotki, bo też wyszło z mediów.

    W tworzeniu martwych przepisów jesteśmy miszczami. Więc czemu nie? ;D

    --

    RedLite

  • 22. Data: 2012-11-04 19:14:44
    Od: RedLite <y...@b...ua>

    W dniu 2012-11-04 17:53, Artur Maśląg pisze:

    > W ogólnym przekładzie należy ustąpić pieszym (nie tylko jak widać),
    > którzy w widoczny sposób chcą skorzystać z przejścia.
    >
    > Istotna różnica w stosunku do tego co jest w Polsce - chcą skorzystać,
    > a nie są na pasach.

    Idiotyczne.
    Mało jest 'zawczasu, 'bezpośrednio przed' itp. bzdur, żeby dodawać
    jeszcze 'chce skorzystać'? :/

    --

    RedLite

  • 23. Data: 2012-11-04 19:22:05
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    Hej!

    Ja tam tez jestem przeciw - zawsze byla prosta i zdroworozsadkowa zasada
    - to czemu latwiej sie zatrzymac zwykle przepuszcza to drugie.

    Samochod przepuszcza pociag a pieszy samochod. Zupelnie nie rozumiem po
    co tutaj cos zmieniac. Przeciez to naturalna kolej rzeczy.

    I tak mamy coraz glupsze spoleczenstwo z niemal zerowym instynktem
    samozachowawczym (dawno wojny nie bylo). Po co jeszcze pogarszac sprawe
    i wprowadzac jakies nieintuicyjne przepisy?

    --
    mk4

  • 24. Data: 2012-11-04 19:22:36
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    > Jakoś nie zauważyłem z tego powodu problemu z płynnością ruchu drogowego

    a zauważyłeś ile tam jest autostrad, a ile u nas?

  • 25. Data: 2012-11-04 19:27:43
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Jasio wrote:

    > a zauważyłeś ile tam jest autostrad, a ile u nas?

    Wątek jest o przejściach dla pieszych. Nic autostradom do tego.

    --
    Deflegmator

  • 26. Data: 2012-11-04 19:33:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-04 18:39, J.F. pisze:

    > nie nie - w angielskich.
    >
    > Ponoc tylko na tych przejsciach gdzie sa zolte kule, ale to wlasnie
    > chcialem znalezc.

    https://www.gov.uk/using-the-road-159-to-203/pedestr
    ian-crossings-191-to-199

    https://www.gov.uk/road-users-requiring-extra-care-2
    04-to-225/pedestrians-205-to-210

    https://www.gov.uk/rules-pedestrians-1-to-35/crossin
    gs-18-to-30

    W niemieckim jest krótko i konkretnie, ale zasady opisane w
    "Highway Code" są dość jednoznaczne i spójne.

    > Z tym ze przydalby sie niemiecki prawnik

    Zbędne tworzenie bytów.

    > - nie jest to tak z autobusami
    > ruszajacymi z przystanku - ulatwic trzeba, pierwszenstwa nie maja ?

    Masz jasno napisane - masz ustąpić jeżeli jego zachowanie świadczy
    o chęci skorzystania z przejścia.

  • 27. Data: 2012-11-04 19:38:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Deflegmator,

    Sunday, November 4, 2012, 7:27:43 PM, you wrote:

    > Wątek jest o przejściach dla pieszych. Nic autostradom do tego.

    Bardzo dużo - na autostradach nie ma przejść dla pieszych i można
    zaoszczędzić mnóstwo czasu. U nas autostrad znacznie mniej i stąd
    pośpiech na zabudowanym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2012-11-04 19:39:33
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-11-04 19:27, Deflegmator pisze:

    > Wątek jest o przejściach dla pieszych. Nic autostradom do tego.

    bardzo dużo do tego.
    Jak bym wiedział, ze przejadę 5% trasy po miastach/wsiach i 95% po
    autostradzie to też bym z uśmiechem przepuszczał pieszych, ale mając w
    perspektywie 100% po wsiach/miastach, to już tak wesoło nie jest.

  • 29. Data: 2012-11-04 19:51:37
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "RedLite" <y...@b...ua> napisał w wiadomości

    > W innych krajach to np. jest ruch lewostronny. Dla mnie żaden argument.

    No właśnie. Co mnie obchodzi, że w skandynawii świecili w dzień? W Polsce
    mieszkam.

    > Tu racja.
    > W tworzeniu martwych przepisów jesteśmy miszczami. Więc czemu nie? ;D

    Od razu na myśl przychodzi zielona strzałka. Niestety strzałka nie będzie
    darła mordy i donosiła na policję tak jak jakiś "skrzywdzony" pieszy.

    neelix

  • 30. Data: 2012-11-04 19:52:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-04 18:33, neelix pisze:

    > A niby kto miałby je wręczać na każdym przejściu? Kolejna banda urzędasów?

    Z automatu. Nie bój, nie bój - dołożą różnych automatów do systemu
    i zdziwisz się jak to ładnie i szybko działa. Zgadnij czemu taki
    porządek za granicą :)

    > A dlaczego ma być podobnie? No to moze stworzyć jeden kraj? Po co
    > papugować inne?

    Dobre zasady należy importować. Najlepiej bez specjalnych modyfikacji
    lokalnych, ponieważ na dobre im to wtedy nie wychodzi. Tak jak np.
    pomysł ITD (rozpowszechniany w mediach), że szybkie mandaty z FR
    miałyby być bez punktów - wypaczanie zasad.

    > Nie prawda. Przełażą nawet na czerwonym więc o jakiej bandzie mowa?

    O bandzie, która uniemożliwia bezpiecznie przejście pieszym.

    > Wystarczająco dobrze radzą sobie bez dodatkowych zapisów.

    Taaa, proponuję zrobić test - przez parę dni nie korzystać z samochody
    i spróbować dojeżdżać/dochodzić tam gdzie trzeba. Jeszcze lepiej
    pojechać na trochę za granicę, pouczestniczyć w ruchu jako pieszy,
    a później wrócić do Polski i porównać kulturę, bezpieczeństwo itd.

    > Wielu
    > kierujących zatrzymuje się,

    A wielu tnie nie zdejmując nogi z gazu, omija samochody stojące
    przed pasami itd.

    > ale nie można blokować ruchu pojazdów dla
    > jednej osoby, która tylko dopiero zbliża się. Idzie ktoś po
    > chodniku(szer. 2 m.). W pobliżu jest przejście. Mamy stwawać na wszelki
    > wypadek? Przecież to szczyt glupoty!

    W zasadzie - skoro takie absurdalne przykłady sobie wymyślasz to ok.
    Jakoś w krajach w których takie zasady obowiązują, nie zauważyłem
    problemów z blokowaniem ruchu pojazdów itd.

    > To sobie wyobraź sznurek aut w szczycie i kilku pieszych szwędających
    > się w pobliżu przejścia. Na codzień jest paraliż i zakorkowane małe
    > ronda z powodu pieszych przechodzących grupowo a co dopiero pojedyńczo.

    Skoro i tak jest korek, paraliż to czemu miałoby być gorzej?

    > I bezsilny wobec głupoty.

    Nie no, z własną mógłbyś coś zrobić :)

    > Jak zauważyłeś to tylko żart z tą słusznością.

    Ty za to nie zauważyłeś z czego ja się śmieję.