    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kompresor nie startuje czasem.
    Date: Wed, 20 May 2020 11:24:45 +0200

    W dniu 2020-05-20 o 10:30, Andrzej W. pisze:

    > Dla zainteresowanych samym kompresorem, główna jego zaleta, to że jest
    > cichy, u mnie z pomiarów wychodziło jakieś 73 dBA a po zabudowie mam 63
    > dBA czyli da się normalnie myśleć i rozmawiać pracując metr od kompresora.
    > Rzeczywista wydajność to według mnie poniżej 50 l/min (6->7 BAR ~32s).

    W okolicy 1993 kupiliśmy półautomat do układania elementów SMD na PCB. W
    parametrach było zasilanie AC + sprężone powietrze.
    Rozpoznanie wykazało, że oprócz 'normalnych' kompresorów są takie
    specjalizowane podobno dla artystów (a może to było dla malarzy, a ja
    zapamiętałem, że artystów) znacznie cichsze. Kołacze mi się po głowie
    głośność w okolicach 50 dB (głównie zapamiętałem, że znacznie niżej od
    klasycznych dla których to były liczby z zakresu 72..78).
    Nie pamiętam z jakich powodów, ale kupienie wymagało, aby ktoś to
    prywatnie kupił, przywiózł do Polski, wstawił do komisu i już mogliśmy
    go legalnie do firmy kupić. Byli ludzie, którzy się taką usługą parali.
    Wygląda jak nieco przerośnięta turystyczna butla gazowa. Hałas (bez
    żadnej zabudowy) porównywalny do lodówki (więc pewnie jak się zajrzy do
    parametrów lodówek to będzie bardziej wiarygodna informacja niż to co
    zapamiętałem).
    P.G.