  • 1. Data: 2021-06-18 00:24:58
    Temat: Komunikacja ARM z FPGA przez SPI
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Początkowo myślałem, że to żart, ale nie -- czterech doktorów inżynierów
    to napisało:

    https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.ele
    ment.baztech-article-BSW4-0104-0018

    Następny będzie LED blinker?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2021-06-18 07:31:40
    Temat: Re: Komunikacja ARM z FPGA przez SPI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.06.2021 00:24, Piotr Wyderski wrote:

    > Początkowo myślałem, że to żart, ale nie -- czterech doktorów inżynierów
    > to napisało:

    To nie żart, to punktoza za polskich uczelniach.

  • 3. Data: 2021-06-18 10:17:25
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Atlantis wrote:

    > To nie żart, to punktoza za polskich uczelniach.

    Punktoza to jedna sprawa, ale pomijając absurdalność tej pracy,
    zastanawia mnie też, czemu doktory nie wiedzą, co jest przyczyną,
    że na zegarze 24MHz uzyskują 2MiB/s zamiast teoretycznych 3MiB/s.

    Doktory nie mają analizatora stanów, by sobie rzucić okiem, co się
    naprawdę dzieje na szynie stuprocentowo *synchronicznej* i spróbować
    dociec przyczyny w (niewłaściwej) konfiguracji procka?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2021-06-18 10:59:32
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 18.06.2021 o 07:31, Atlantis pisze:

    > To nie żart, to punktoza za polskich uczelniach.

    Tego pisma nie ma w wykazie pism, za które przyznawane są punkty. Może w
    AGH liczą Na sztuki?

    P.P.

  • 5. Data: 2021-06-18 12:03:18
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Początkowo myślałem, że to żart, ale nie -- czterech doktorów inżynierów
> [...]

    Ba...
    kiedyś na jakiejś konferencji naukowej pamiętam, że ktoś opublikował i
    wygłosił referat nt. obsługi seriala w ośmiobitowym PIC...

  • 6. Data: 2021-06-18 17:48:44
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 18.06.2021 o 10:17, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > naprawdę dzieje na szynie stuprocentowo *synchronicznej* i spróbować
    > dociec przyczyny w (niewłaściwej) konfiguracji procka?

    Nie wiem czy doktory są w posiadaniu analizatora stanów logicznych, ale
    z całą pewnością można stwierdzić, że ty masz kryształową kulę.

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2021-06-18 20:51:41
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Kaczin wrote:

    > Nie wiem czy doktory są w posiadaniu analizatora stanów logicznych, ale
    > z całą pewnością można stwierdzić, że ty masz kryształową kulę.

    SPI to magistrala synchroniczna i ma zasadniczo tylko dwa tryby pracy:
    coś jest nadawane, albo nic nie jest nadawane. Jak nic nie jest
    nadawane, to na analizatorze pomiędzy bajtami jest widoczna gołym okiem
    dziura i jak na dłoni widać, co zawiniło. Nie trzeba snuć teorii o wait
    states.

    Dokładnie coś takiego debugowałem sobie przed dwoma tygodniami, no ale
    to było w ramach uczciwej roboty, a nie jako "Praca wykonana w ramach
    realizacji projektu rozwojowego." Publikacji z tego raczej nie będzie,
    nawet w Przeglądzie Technologii Komunikacyjnych i Męczenia Węża.

    Piotr

  • 8. Data: 2021-06-18 21:29:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/06/2021 00:24, Piotr Wyderski wrote:
    > Początkowo myślałem, że to żart, ale nie -- czterech doktorów inżynierów
> [...]

    "Implementation of fast and *reliable*". Polski abstrakt wyraźnie
    mniejszy i w innym temacie a tekst znowu w trzecią stronę.

    Może jednak w pełnym tekście jest coś odkrywczego mimo kiepskiego tytułu
    i jeszcze gorszego abstraktu PL? Choć przyznaje że przeglądnąłem i jakoś
    nie zaczepiło mi się o nic oko :/

    Ponadto na końcu jest dopisek że to w ramach jakiegoś grantu:

    https://archiwum.ncbr.gov.pl/fileadmin/gfx/ncbir/pl/
    defaultopisy/1001/1/1/projekty_krajowe_-_badania_sto
    sowane_-_pbr_vi.pdf

    "58.PBR VIN R03 0061 06/2009Przenośny system diagnozowania maszyn
    wirnikowych wykorzystujący metody synchronizowane cyklem
    roboczymAkademia Górniczo-Hutnicza im. St.
    Staszica2009-08-012011-12-31963200.00963200.00"

    > Następny będzie LED blinker?

    Gdzieś dawno temu ktoś wytargał taką pracę naukową o miganiu diodą na
    jednej z grup, tak dla śmiechu. Jednak, jak się przeczytało nie tylko
    abstrakt, to się okazało że oceniono jak migać tak, aby ludzie oko
    widziało jak najwięszy stosunek jasność/moc. To było dość skomplikowane
    matematycznie, z modelowaniem oka, działania mózgu itd itp i wyszło że
    można oszczędzić ileśtam procent mocy, sterując LEDem w okreslony sposób
    (bodaj dwoma poziomami jasności, nie pamiętam dokładnie konkluzji).

    Tylko że tutaj pewnie tak nie będzie ;)

  • 9. Data: 2021-06-18 22:15:26
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 18.06.2021 o 20:51, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > nadawane, to na analizatorze pomiędzy bajtami jest widoczna gołym okiem
    > dziura i jak na dłoni widać, co zawiniło. Nie trzeba snuć teorii o wait

    Sądzisz, że oni o tym nie wiedzą?

    --
    Kaczin

  • 10. Data: 2021-06-18 22:59:46
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Dokładnie coś takiego debugowałem sobie przed dwoma tygodniami, no ale
    > to było w ramach uczciwej roboty, a nie jako "Praca wykonana w ramach

    Wiem, że do tego używasz LA5032 :)

    Wiem, że ten analizator potrafi dekodować Modbus.

    Interesuje mnie na jakim poziomie szczegółowości jest ta transmisja
    dekodowana? Czy np. nie rozjeżdżają się ramki?

    Szukam jakiegoś sprawdzonego rozwiązania i nie wiem czy ten analizator
    nada się do tego.

    MiSter