  • 1. Data: 2013-01-06 19:39:12
    Temat: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Ostatni dwaj producenci netbookow wycofuja sie z rynku.
    www.guardian.co.uk/technology/2012/dec/31/netbooks-d
    ead-2013
    http://news.yahoo.com/acer-asus-stop-making-netbooks
    -180300299.html
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13140634,Koniec_
    produkcji_netbookow__Nadchodzi_czas_wyprzedazy.html

    Swoja droga zachwyt nad tabletami mnie zadziwia. Wielokrotnie bardziej wole
    zabrac w podroz 1.3kg netbooka, pracujacego na baterii 5-6h z desktopowym
    systemem operacyjnym i klawiatura, niz nawet najlepiej wyposazonego i
    wykonanego tableta. Przeciez na desce do krojenia nie napisze dokumentu,
    nie uruchomie edytora programistycznego, nie stworze prezentacji... Na tym
    sie pracowac nie da!
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2013-01-06 19:53:58
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-06, astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:
> [...]
    > nie uruchomie edytora programistycznego, nie stworze prezentacji... Na tym

    Ale osób z wymaganiami takimi jak Twoje, jest po prostu zbyt mało.
    Inaczej mówiąc: w większości krajów ludzi pracujących na komputerze
    (np. jako programiści) stać na dobrego ultrabooka. Netbook w ostatnim
    czasie był postrzegany jako komputer dla dzieci :).

    Nie mniej rozumiem Twój ból, bo dla mieszkańców biedniejszych krajów
    netbook rzeczywiście był czymś więcej.

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2013-01-06 20:06:20
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 06.01.2013 19:39, astro pisze:
> [...]
    > nie uruchomie edytora programistycznego, nie stworze prezentacji... Na tym

    Tylko że u nas jest tak. "sciąnę" office 20xx bo musze napisać umowę
    kupna sprzedaży fiata. tak? Sciągnę windowsa x costam bo to nieodłączny
    składnik komputera. Ściągnę.... grę... i w taki sposób wytworzył się
    rynek PC. NAgle ktoś daje ludziom deskę do krojenia z ekranem, pocztę
    można przeczytać, wiadomośći na stronie www zobaczyć, fotkę pstryknąć i
    dwoma palcami powiększyć.... nikt sterowników nie każe instalować,
    wirusów niema, firewalla też nie, gierki chodzą, filmy się odtwarzają.
    Co Cię dziwi?
    Jasne że jak ktoś pisze programy, pisze bez patrzenia na klawiaturę,
    wykorzystuje każdy cal 24 calowego monitora - popatrzy na tablet jak na
    zabawkę (fajną). niemniej jednak najbardziej udane i wiarygodne są
    głosowania portfelami

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-01-06 20:10:44
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-06 19:39, astro pisze:
> [...]
    > nie uruchomie edytora programistycznego, nie stworze prezentacji... Na tym
    Bo to nie służy do pracy, tylko do grania w angrypigs i co tam jeszcze,
    i oglądania śmiesznych filmików i pokazywania fotek z wakacji,
    ewentualnie przeglądaniu demotywatorów itp w hotelu na wczasach, jak
    jest pogoda paskudna.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-01-06 20:22:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-06 19:39, Użytkownik astro napisał:
> [...]
    > nie uruchomie edytora programistycznego, nie stworze prezentacji... Na tym

    Większości nabywców nie da się pracować na Atomie i miniaturowym
    ekranie, nadaje się za to świetnie jako gadżet, a co niech widzą
    że mnie stać i mam. Tyle że tablet jest gadżetem nowszym, często
    droższym i jako gadżet właśnie wygrał z netbokiem.
    A możliwości pracy i tak nie mają znaczenie bo nie dla nich powstał tablet.
    Mam nadzieje że nie wszyscy zrezygnują z netbooków bo przydają się
    jako coś przypomina producentom że nie każdy preferuje kobyłę z
    ponad 15 calowym ekranem.
    Ale pamiętajmy też że netboki rodziły się w bólach marketingowców
    wmawiających nabywcom że potrzebują tego co akurat jest w ofercie.
    A na początku w ofercie były zabawki z 7 calowymi ekranami o
    rozdzielczości 800x480 i procesorami Celeron 900MHz lub Atom 1,6
    o mocy porównywalnej z tym celeronem oraz drogimi pierwowzorami
    dzisiejszych dysków SSD o wręcz śmiesznej pojemności.
    Po sprawdzeniu na co ludzie głosują przy pomocy portfeli netboki
    przeprosiły się z tradycyjnymi dyskami mechanicznymi i oferują
    ją w normalnej pojemności, powiększyły ekrany do ponad 11 cali
    i rozdzielczości 1366x768, tylko nie potrafiły realnie przyśpieszyć
    procesora, zwiększenie liczby rdzeni to za mało.
    Coś tam AMD ostatnio oferował w procesorach ale jakiegoś rażącego
    przyśpieszenia nie uzyskali.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-01-06 20:42:47
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 06-01-2013 o 19:53:58 PK <P...@n...com> napisał(a):

    > Netbook w ostatnim
    > czasie był postrzegany jako komputer dla dzieci :).

    Niestety :)
    Netbook jest za to, świetnym narzędziem na wyprawy w teren nieprzyjazny
    dla tego typu urządzeń.
    Mam na myśli pracę na wysokościach (np. obok anten) albo w innych
    dziwnych/niewygodnych miejscach, które przy pracy w branżach
    telekomunikacyjnych, informatycznych, automatyki i sterowania, spotyka się
    na co dzień, do tego przy niekorzystnych warunkach pogodowych.

    Są to miejsca gdzie trzeba uruchomić specjalizowane czy nawet typowe
    oprogramowanie (x86 - więc tani tablet na ARM się nie nadaje, pomijam
    sprawę interfejsów) i miejscem tym nie jest biurko w biurze czy na sali
    konferencyjnej. Wydajności ani 17 calowego ekranu tam nie trzeba.
    Kiedy taki netbook nawet upadnie, czy wpadnie do wody i się uszkodzi na
    amen - to nie jest to wielka strata.
    Jeśli tego typu urządzeń naprawę nie będzie na rynku - to powstanie luka -
    a tą może znów ktoś zapełni.
    Widzę że mój stareńki już U100 staje się coraz cenniejszy.

    --
    B.G

  • 7. Data: 2013-01-06 21:34:16
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-06, B.G <o...@w...com.eu> wrote:
    > Niestety :)
    > Netbook jest za to, świetnym narzędziem na wyprawy w teren nieprzyjazny
    > dla tego typu urządzeń.

    Ależ ja nie twierdzę, że netbook nie nadaje się do pracy
    (w przeciwieństwie do różnych "miszczów", którzy też pewnie
    dodaliby, że nie da się pracować na 4 GB RAM i nie da się pracować
    bez Total Commandera i cholera wie czego jeszcze :]).

    Po prostu dla typowego klienta z krajów, którymi przejmują się
    producenci, zakup solidnego mobilnego laptopa jest takim obciążeniem,
    jak dla nas netbook. A w zastosowaniach profesjonalnych cena jest
    jeszcze mniej bolesna :).

> [...]
    > telekomunikacyjnych, informatycznych, automatyki i sterowania, spotyka się
    > na co dzień, do tego przy niekorzystnych warunkach pogodowych.

    Akurat w tak specyficznych zastosowaniach zazwyczaj korzysta się
    z rozwiązań dedykowanych (oczywiście jeśli pracowników jest odpowiednio
    dużo, bo dla kilku zazwyczaj nie warto). I te dedykowane urządzenia
    zazwyczaj mają formę tabletów (czasem z jakąś uproszczoną klawiaturą
    mechaniczną - szczególnie jeśli mają być wykorzystywane na zewnątrz).
    Ani w Biedronce ani na NYSE nie męczy się ludzi netbookami :). Dziś
    już nawet traktory mają takie dotykowe panele kontrolne.

    Jeśli jesteś zatrudniony w małej firmie (np. jednoosobowej), to
    rzeczywiście jesteś zazwyczaj skazany na narzędzie bardziej
    uniwersalne, czyli gorsze.

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2013-01-06 22:43:21
    Od: K <...@...c>

> [...]
    > nie uruchomie edytora programistycznego, nie stworze prezentacji... Na tym

    ja tez wole zabraz nedznego netbooka (ktorego sie pozbylem za 1024x600)
    niz jakiekolwiek tableta. bo tak prawde mowiac po co jest tablet?
    do czego poza dennymi grami moze sluzyc?

  • 9. Data: 2013-01-06 22:55:58
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    PK wrote in <news:slrnkeji4r.271.PK@notb-dante.notb-home>
    > Ale osób z wymaganiami takimi jak Twoje, jest po prostu zbyt mało.

    Tak malo osob uzywa do pracy biurowej chocby edytora tekstu czy arkusza
    kalkulacyjnego?

    > Inaczej mówiąc: w większości krajów ludzi pracujących na komputerze
    > (np. jako programiści) stać na dobrego ultrabooka.

    Malo jest studentow na swiecie? Znam kilka osob, ktore w czasie podrozy
    pisaly na netbookach nawet dlugie sprawozdania czy aplikacje zaliczeniowe.
    Wygoda i ergonomia bardzo watpliwa, jednak da sie to zrobic...
    A pracownikow biurowych korzystajacych z Office'a, np dlugo jadacych do
    pracy?

    > Nie mniej rozumiem Twój ból, bo dla mieszkańców biedniejszych krajów
    > netbook rzeczywiście był czymś więcej.

    Hmm, srednio moj. Jako bardzo zadowolony uzyszkodnik ThinkPada T500
    planujacy niedlugo upgrade do T530 - wolalbym raczej Della Latitude XT3,
    Panasonica TOUGHBOOK *** lub ThinkPada X220 od statystycznego netbooka.
    Gdybym teraz planowal zakup czegos mobilnego, 100x bardziej preferowalbym
    netbooka za 1 kPLN od iPada za 3 kPLN.

    Po prostu dziwia mnie trendy panujace na rynku i wydaje mi sie, ze dla
    sporej grupy ludzi wsrod urzadzen za ok 1kPLN netbook jest o wiele lepszym
    wyjsciem.

    Jak dla mnie to dobre rozwiazanie nie jako substytut notebooka (bo
    codzienna praca na tym jest koszmarna), zabawka do postawienia na biurku,
    by pochwalic sie znajomym, acz minimalistyczne i tanie, choc niewygodne
    narzedzie do pracy dla ludzi, ktorzy czesto podrozuja. A rownoczesnie moze
    posluzyc tez i do ogladania filmow i przegladania zdjec poza domem. Tablety
    maja mniejszy ekran.

    Nawet przegladanie stron internetowych jest znacznie wygodniejsze ze
    wzgledu na fizyczna klawiature w netbooku.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2013-01-06 22:57:52
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik astro napisał:

    > Na tym
    > sie pracowac nie da!

    No i juz sobie sam odpowiedziales, dlaczego to takie popularne.

    JAk kazda zabawka i czasopozeracz.